Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI 1Z] Odpowietrzenie układu chłodzenia

Marcin11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 06 mar 2012, 06:08
Lokalizacja: warm-maz Gołdap

Post autor: Marcin11 » 11 mar 2012, 13:51

Zobaczę w jakim stanie jest obecny, jak będzie trzeba to zaleje nowy płyn ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 mar 2012, 14:05

G12. tyle co plyn kosztuje to mozna pokusic sie o wymiane <ok>

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 11 mar 2012, 19:49

Jak wymieniałem termostat to musiałem odkręcić pompę wspomagania i ją trochę odchylić, a tak poza tym to wymiana prosta :mrgreen:

Marcin11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 06 mar 2012, 06:08
Lokalizacja: warm-maz Gołdap

Post autor: Marcin11 » 12 mar 2012, 17:00

No i udało się :-P wymieniłem termostat i narazie jest wszystko ok :-D no i najważniejsze noc nie zepsułem <ok> a niestety mi to za często zdarza :oops: pozdrawiam <ok>

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 12 mar 2012, 21:27

Przy wymianie termostatu to jedynie można pozrywać gwinty w śrubkach :-P

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 26 wrz 2012, 20:16

Witam,
pytam się tych co nie mają korka na wężach do nagrzewnicy :
- Jak wy odpowietrzacie swoje samochody? Czy robicie to przy wykręconym korku zbiorniczka wyrównawczego czy na zamkniętym?

Ja próbowałem odpowietrzyć mój samochód na otwartym korku i zawsze tuż przed uruchomieniem się wentylatora woda mi wylatywała ze zbiorniczka i leciały bąbelki. Dodam że leciały one tylko w momencie kiedy załączał się wentylator i razem z wylatującą ze zbiorniczka wodą. Gdy gazowałem auto (nadal na odkręconym korku) to bąbelki nie wylatywały. Wąchałem te bąbelki i jedyne co czuć to zapach płynu - nie śmierdzi mi to spalinami (bo pomyślałem, że może uszczelka głowicy mi gdzieś puszcza ciśnienie w układ chłodzenia).
Temperaturę na wskaźniku w trakcie odpowietrzania miałem równo 100stC. Wentylator też załącza mi się przy 100stC.
W trasie temperatura robocza waha się od 95-100stC i nie schodzi niżej ani nie wchodzi wyżej. No i podejrzewam zapowietrzony układ - ale nie miałem czasu go długo odpowietrzać stąd moje pytanie czy na pewno dobrze to robię?

No więc - czy ktoś z was odpowietrza tak samo jak ja opisałem?

pozdrawiam

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 26 wrz 2012, 20:21


Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 wrz 2012, 20:59

morris4life pisze:No więc - czy ktoś z was odpowietrza tak samo jak ja opisałem?
Wlewam parę litrów i jadę się przewieźć. Mam ze sobą bańkę z płynem i co jakiś czas dolewam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 wrz 2012, 21:58

morris4life pisze:No więc - czy ktoś z was odpowietrza tak samo jak ja opisałem?
Nie ma potrzeby się tak produkować ;-) Tak się to robi i nie ma potrzeby robic inaczej <ok>
trepek pisze:Wlewam parę litrów i jadę się przewieźć. Mam ze sobą bańkę z płynem i co jakiś czas dolewam.
Układ się sam odpowietrzy po otwarciu termostatu ...pod warunkiem że termostat się otwiera 8-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 wrz 2012, 22:10

MUNIOR pisze:Układ się sam odpowietrzy po otwarciu termostatu ...pod warunkiem że termostat się otwiera
Bez przesady :-P Sprawdzenie termostatu trudne nie jest, do garczka z wodą i na piec ;-)

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 15 sie 2014, 08:10

Odświeżę temat, bo mam taki mały problem, ostatnio wymieniłem płyn po odkręcałem węże przy chłodniczce oleju i ten co idzie od termostatu do chłodnicy, dolny wąż, zalałem ładnie pięknie na odkręconym korku zagrzałem konkretnie wentylatory chodziły, termostat puścił aż w ręce parzyło zarówno jak górny i dolny wąż był bardzo gorący... no ale mam problem z wyciekającym płynem z tego odpowietrzenia na wężu nagrzewnicy.... i czy dalej byłby zapowietrzony układ? podczas gdy zagrzewałem na odkręconym korku to obserwowałem co się dzieje. Po jakimś czasie delikatnie się poziom płynu podniósł a potem powrócił do poprzedniego poziomu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 sie 2014, 08:49

MarcinexB4 pisze:no ale mam problem z wyciekającym płynem z tego odpowietrzenia na wężu nagrzewnicy.... i czy dalej byłby zapowietrzony układ?
no może się zapowietrzać, tak przynajmniej mi się wydaje.
No i ciągle trzeba sprawdzać poziom płynu i go uzupełniać.
MarcinexB4 pisze:Po jakimś czasie delikatnie się poziom płynu podniósł a potem powrócił do poprzedniego poziomu.
to że się podniósł to nic nadzwyczajnego tak po prostu jest. Prawa fizyki zdaje się z podstawówki jeszcze, rozszerzalność cieplna.
To że opadł to <hmm> nie wiem ale coś mi się zdaje że to dlatego że ten płyn Ci troszkę ucieka.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 15 sie 2014, 09:25

I wskaznik temperatury dochodzi do białej kreski 90 st C ale nie wchodzi na nią... a wcześniej miałem równiutko 90 st C przed wymianą...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 sie 2014, 10:10

MarcinexB4 pisze:I wskaznik temperatury dochodzi do białej kreski 90 st C ale nie wchodzi na nią... a wcześniej miałem równiutko 90 st C przed wymianą...
Pojezdzisz troche i unormuje się, nie patrz na te 2-3 stopnie różnicy. W Nowszych jest tak zrobione ze stoi na 90-ciu jak wryty. U mnie jest tak i nie przejmuje się tym.
Obrazek

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 15 sie 2014, 10:19

Krzysiek 84 pisze:
MarcinexB4 pisze:I wskaznik temperatury dochodzi do białej kreski 90 st C ale nie wchodzi na nią... a wcześniej miałem równiutko 90 st C przed wymianą...
Pojezdzisz troche i unormuje się, nie patrz na te 2-3 stopnie różnicy. W Nowszych jest tak zrobione ze stoi na 90-ciu jak wryty. U mnie jest tak i nie przejmuje się tym.
[url=http://images70.fotosik.pl/83/88ed115d4a9fd049med.jpg]Obrazek[/URL]
Właśnie tak jak ty mam... identycznie :-) Skoro tak mówisz nie będe się tym przejmować, oby ten wyciek jakoś zlikwidować i powinno grać :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl