[80 B3 1,8 All] Problem z podłączeniem kierunkowskazów.
[80 B3 1,8 All] Problem z podłączeniem kierunkowskazów.
Witam Kolegów.
Mam problem dotyczący centralnego zamka firmy Challenger Clifford ST 800, chodzi o to że podczas zamykania pilotem auta kierunkowskazy nie dają znaku życia. Znalazłem kabel wychodzący z centralnego zamka (jeden,biały) który rzekomo jest wyjściem na kierunkowskazy i tu moje pytanie jak podłączyć go do instalacji i gdzie żeby kierunki błyskały podczas otwierania i zamykania?Dodam że podpinałem ten kabel do styków od kierunków w skrzynce bezpieczników i nic to nie dało <osohozi> chciałbym również ożywić syrenę bo też jest odłączona i nie wiem jak to rozgryść .Proszę o pomoc bo chciałbym to w końcu naprawić po poprzednich pseudo mechanikach którzy naprawiali mi auto jakiś rok temu.Będę wdzięczny za każdą sugestie,pomysł,wskazówkę.
[ Dodano: 2012-03-07, 09:04 ]
Znalazłem dzisiaj w necie schemat tego alarmu tylko za bardzo nie wiem jak podłączyć syrenę i kierunki czy ktoś bardziej zorientowany w elektryce mógłby sie wypowiedzieć?
Mam problem dotyczący centralnego zamka firmy Challenger Clifford ST 800, chodzi o to że podczas zamykania pilotem auta kierunkowskazy nie dają znaku życia. Znalazłem kabel wychodzący z centralnego zamka (jeden,biały) który rzekomo jest wyjściem na kierunkowskazy i tu moje pytanie jak podłączyć go do instalacji i gdzie żeby kierunki błyskały podczas otwierania i zamykania?Dodam że podpinałem ten kabel do styków od kierunków w skrzynce bezpieczników i nic to nie dało <osohozi> chciałbym również ożywić syrenę bo też jest odłączona i nie wiem jak to rozgryść .Proszę o pomoc bo chciałbym to w końcu naprawić po poprzednich pseudo mechanikach którzy naprawiali mi auto jakiś rok temu.Będę wdzięczny za każdą sugestie,pomysł,wskazówkę.
[ Dodano: 2012-03-07, 09:04 ]
Znalazłem dzisiaj w necie schemat tego alarmu tylko za bardzo nie wiem jak podłączyć syrenę i kierunki czy ktoś bardziej zorientowany w elektryce mógłby sie wypowiedzieć?
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 17:57 przez czarek20, łącznie zmieniany 1 raz.
[80 B3 1,8 All] Problem z podłączeniem kierunkowskazów.
No cóż wziąłem sie dzisiaj za podłączenie tych kierunkowskazów i co ??
Kaszana, wszystko zrobione pięknie wg opisu z forum i nie działa <osohozi> Na tym rozgałęzieniu podłączyłem bezpiecznik i diodę zgodnie z biegunowością.Wszystko wpięte w instalacje pod odpowiednie kable i i dupa blada.Co wy na to??
Kaszana, wszystko zrobione pięknie wg opisu z forum i nie działa <osohozi> Na tym rozgałęzieniu podłączyłem bezpiecznik i diodę zgodnie z biegunowością.Wszystko wpięte w instalacje pod odpowiednie kable i i dupa blada.Co wy na to??
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 18:01 przez czarek20, łącznie zmieniany 1 raz.
[80 B3 1,8 All] Problem z podłączeniem kierunkowskazów.
A czy wykluczenie diod z układu coś da jeżeli wszystko przewodzi tak jak należy?
Kable do których sie podłączyłem to biało-czarny i zielono-czarny w brązowej kości pod kierownicą.Sprawdziłem również sygnał ze sterownika i jest prawidłowy.No cóż spróbuje bez diod może coś pomoże ale wątpię.... :roll:
Kable do których sie podłączyłem to biało-czarny i zielono-czarny w brązowej kości pod kierownicą.Sprawdziłem również sygnał ze sterownika i jest prawidłowy.No cóż spróbuje bez diod może coś pomoże ale wątpię.... :roll:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ja z tego co sobie przypomniałem teraz miałem dwa kable z wyjściem na kierunkowskazy.Przez diody jest bezpieczniej to podpiąć bo jak zepniesz bez diód to zrobisz zwarcie miedzy prawym i lewym kierunkiem i po włączeniu kierunkowskazu będziesz miał awaryjne.Co do kabli to powinny być właśnie te bo one odpowiadają za kierunkowskazy.Zastanawiam się tylko czy dobre kable z centralki alarmu do nich podpinasz?? Z tego co widzę to powinieneś podpiąć kabel biały i najprościej to zrobić rozdzielając go na kierunkowskazy i podpinając diodami np 5A lub przez przekaźnik.Dziwne że nie działa bo powinno...
[80 B3 1,8 All] Problem z podłączeniem kierunkowskazów.
No właśnie podpiąłem pod biały kabel te kierunki i nic . Sprawdzałem też pozostałe kable które nie są podłączone do niczego (pewnie od domykania szyb itp itd..),i na mój chłopski prosty rozum tylko biały może być od kierunków bo daje dwa szybkie sygnały a pozostałe tylko jeden. A z tymi diodami to ciekawe kolego co mówisz..Dioda 5A ??
Myślałem że niema jakichś ograniczeń i wlutowałem pierwsze lepsze nie sprawdzając parametrów (oprócz biegunów oczywiście). Nie wiem może w tym jest problem?
Może nie przepuszczają tyle prądu ile powinny??Chociaż po sprawdzeniu miernikiem wszystko było oki...
Myślałem że niema jakichś ograniczeń i wlutowałem pierwsze lepsze nie sprawdzając parametrów (oprócz biegunów oczywiście). Nie wiem może w tym jest problem?
Może nie przepuszczają tyle prądu ile powinny??Chociaż po sprawdzeniu miernikiem wszystko było oki...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Napisałem że dioda 5A bo kiedyś podpiąłem mniejszą i strasznie się grzała.Ale każda powinna być ok.Dziwne że nie działa.Za schematu wynika że tylko biały kabel daje sygnał na światła i jego powinieneś rozdzielić na kierunkowskazy.Możesz tez użyć przekaźników.Na dole masz schemat jak to zrobić.Już kiedyś znalazłem go na forum w jakimś temacie ale nie pamiętam w którym.Spróbuj podpiąć ten biały kabel pod jeden kabel od kierunków bez diód i zobacz czy kierunki migną.Jak tak to wina musi leżeć po stronie podłączenia np diód...
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
dopiero co sie doczytalem calosci
czarek20, masz naprawde biedna wersje centralki, niema ona wyjscia na kierunki a i syrena jaka podlaczysz musi byc z zewnetrznym zasilaniem, gdyz centralka sama jej nie uciagnie
to co namalowal hudy, jedynie ci pomoze
ma co prawda rozne opcje ta centralka a niema wyjscia na kierunki oraz slaby sygnal na syrene
czarek20, masz naprawde biedna wersje centralki, niema ona wyjscia na kierunki a i syrena jaka podlaczysz musi byc z zewnetrznym zasilaniem, gdyz centralka sama jej nie uciagnie
to co namalowal hudy, jedynie ci pomoze
ma co prawda rozne opcje ta centralka a niema wyjscia na kierunki oraz slaby sygnal na syrene
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Jeśli ma opisaną e schemacie taka syrenę to dostał ja w zestawie a to dobrze świadczy gdyż te syreny są o wiele lepsze niż zwykłe..Jeśli masz syrenę z własnym zasilaniem to po każdym odcięciu zasilania syrena zaczyna wyć a zwykła syrena wtedy właśnie milknie a złodziej bawi się dalej <ok> Sam mam zamiar zakupić takowa bo mam zwykłą w centralce...
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Dzięki za rady i wskazówki, w nadchodzący weekend będę próbował z tym wygrać teraz nie mam czasu bo pracuje do późna..
W sumie to nie próbowałem podłączenia bez diody.Zlutowałem w całość ten rozgałęźnik i wpiąłem w instalacje.
Skoro problem z kierunkami do końca tygodnia będzie "zamrożony" to może jakieś pomysły na podłączenie syreny? Z własnym zasilaniem oczywiście.
Na schemacie załączonym w moim pierwszym poście widać że syrena ma 2x "+" i 2x "-'.
Wiadomo jedna para biegunów do zasilania, a druga??
[ Dodano: 2012-03-13, 19:38 ]
Mam jeszcze pytanie odnośnie tych kierunkow.
Czy jakiś przekaźnik/przekaźniki z instalacji A80 będą dobre do tych kierunków?
W sumie to nie próbowałem podłączenia bez diody.Zlutowałem w całość ten rozgałęźnik i wpiąłem w instalacje.
Skoro problem z kierunkami do końca tygodnia będzie "zamrożony" to może jakieś pomysły na podłączenie syreny? Z własnym zasilaniem oczywiście.
Na schemacie załączonym w moim pierwszym poście widać że syrena ma 2x "+" i 2x "-'.
Wiadomo jedna para biegunów do zasilania, a druga??
[ Dodano: 2012-03-13, 19:38 ]
Mam jeszcze pytanie odnośnie tych kierunkow.
Czy jakiś przekaźnik/przekaźniki z instalacji A80 będą dobre do tych kierunków?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Z tą syrena to jest tak że jeden plus podpinasz pod plus akumulatora,minus pod minus akumulatora a te dwa dodatkowe plus i minus podpinasz pod centralkę alarmu w zależności od tego czy plusem czy minusem centralka wyzwala sygnał na serynę.Z tego co widzę to twoja centralka wyzwala plusem więc tylko jego podepnij a minus zaizoluj i powinno działać.Jak byś np przełożył syrenę do innej centralki która wyzwala sygnał minusem to byś musiał minus podpiąć a plus zaizolować... Nie kojarzę czy w A80 są takie przekaźniki ale w każdym motoryzacyjnym taki przekaźnik kupisz.Zapytaj o zwykły przekaźnik samochodowy.Ale kolego najpierw podepnij ten biały kabel pod jeden z tych od kierunków bez diody.Jak kierunki mrugną tzn że wina leżała pewnie po stronie diód...