Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 abk] spadek obrotów podczas postoju i falowanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
artur_korejwo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 mar 2012, 19:41

[80 b4 2.0 abk] spadek obrotów podczas postoju i falowanie

Post autor: artur_korejwo » 12 mar 2012, 19:58

obroty podczas postoju wskazują 1000 a po chwili stopniowo spadają do 800 i zaczyna falować tak samo działa na gazie i benzynie, także gdy włączę wszystkie możliwości ogrzewanie szyby długie światła radio to obroty także spadają jaka może być przyczyna ? na obrotach faluje od 500 do 1100 az się ustatkuje ostatnio wymieniał regulator ciśnienia paliwa i zauważyłem że przetarły się przewody od potencjometru polutowałem je jest lepiej ale ciągle falują jak opadnie na obrotach poniżej 800

Awatar użytkownika
master84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 30 maja 2008, 15:35
Lokalizacja: Krosno RK

Post autor: master84 » 12 mar 2012, 21:46

cześć ;-) To że obroty spadają przy obciążeniu elektrycznym to jest normalne. Wiąże się to z dużym poborem prądu i co za tym idzie oporem jaki jest stawiany alternatorowi. Co do falowania obrotów to jest kilka rzeczy do sprawdzenia. Przepłucz regulator wolnych obrotów w nafcie. Jak go zanurzysz to podepnij dwoma kabelkami 12V i kilka razy dotknij styków żeby tłoczek się poruszał. Zwróć uwagę gdzie jest + a gdzie -. Jest to zaznaczone na regulatorze. Jeśli to nie pomoże to może być uszkodzony przekaźnik nr 30 - zimne luty. Sprawdź sobie układ zapłonowy: kopułka, palec - czy nie jest zbyt bardzo wypalony. Dolot w ABK musi być szczelny bo te silniki są bardzo czułe na tzw lewusa. Powodzenia :-)

artur_korejwo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 mar 2012, 19:41

Post autor: artur_korejwo » 14 mar 2012, 12:42

przekaźnik zmieniłem regulator wyczyściłem może być ze to lewe powietrze bo ostatnio sklejałem, a przyczyną może być nie adaptowana przepustnica ? ostatnio miałem problem z oberwanymi kablami na potencjmetrze i musiałem ją rozłaczyć ? i zalutować i wiem że grzebali mi w zapłonie - przyczyną możę być źle ustawiony zapłon ?

Awatar użytkownika
master84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 30 maja 2008, 15:35
Lokalizacja: Krosno RK

Post autor: master84 » 14 mar 2012, 23:32

witaj ;-) Spróbuj zrobić jedną prostą czynność. Odłącz klemę minusową z akumulatora na 15 minut. Po tym czasie odpal go i nie gazując (na wolnych obrotach) nagrzej silnik do temperatury aż włączy się wentylator chłodnicy. Często taki resecik pomaga no ale nie zawsze. Nie wiem jaką masz instalację LPG ale po odłączeniu klemy możesz stracić mapy gazowe. Wtedy trzeba na benzynce trochę pojeździć żeby sterownik od gazu mógł do map benzynowych ustawić gazowe. W sekwencyjnym gazie tak mam. Moim zdaniem adaptacja potencjometru w Twoim przypadku jest zbędna. Jeśli odkręciłbyś cały potencjometr od przepustnicy to wtedy tak.
Kolego jeśli grzebali Ci przy zapłonie to falowanie obrotów może być powodem nieumiejętnego ustawienia zapłonu. W ABK dość specyficznie ustawia się zapłon ale to czytanka w innym temacie na forum. Poczytaj sobie jak się ustawia zapłon w ABK.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 15 mar 2012, 11:59

W tym silniku takiego resetu się nie robi w ABT to działa szkoda odpinać, moim zdanie płukanie silniczka krokowego jak było napisane, niebieski czujnik do wymiany lub sprawdzenia i szczelność dolotu powietrza bardzo ważna sprawa.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 15 mar 2012, 12:45

prawidlowe ustawienie zapłonu to postawa w ABK procedura nie jest taka hop siup i duzo nawet mechaników nie ma zielonego pojęcia o zapłonie w tych silnikach

druga sprawa przepływka do sprawdzenia czy nie wytarte za mocno sciezki,czesto pomaga przesuniecie plytki minimalnie o czym jest jasno napisane na forum jak to zrobic
Warto podpiac auto pod interfejs i zerkniecie na VAG jakie wartosci pokazuje przepływka ma byc 12-15 %

no i wspomniany silniczek krokowy,oczywiscie szczelny dolot
dobrze tez przeczyscic uklad dolotowy łącznie z metalową rurką
kolejna rzecz co do spadków obrotów czujnik polożenia przepustnicy umiejscowniony pod spodem przepustnicy

poszukaj na forum sa opisy itp jakie maja byc rezystancje to samo tyczy sie przeplywki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl