Witam
Niedługo będę musiał wymienić sprzęgło przy okazji tej roboty przyszło mi na myśl... Czy jest możliwość zmiany przełożenia 5 biegu poprzez wymianę pary kół zębatych odpowiedzialnych za ten bieg ? - np z innej skrzyni.
Googlowałem trochę i znalazlem pozytywne informacje - robili takie mody w busach po chipsie
Sporo latam w trasie, po modyfikacjach silnika na 144 konie i ponad 340nm 5 bieg jest za krótki. Przy 3 tys obrotow jest ok 130m/h i hałas a 5 wkręca sie na obroty szybciej niż na 4 biegu przy 90km... Gdyby przy tej predkosci dalo sie osiagnac ok 2300 - 2400 obr.
A może prościej zrobić swap skrzyni, ale z tego co wiem to rzeźba jest jeszcze większa bo trzeba dorabiać łapy, flansze i jeszcze z półosiami kombinowac... ?
Chyba że jest jakaś dłuższa skrzynia która nie wiązała by się z taką rzeźbą ?
[TDI] zmiana przełożenia 5 biegu
Cześć. Chcialbym odgrzac i sie zapytac o to czy "da rade" wrzucic skrzynie od ABT do silnika ABK np CE, bo zalezalo by mi na wiekszej rozpietosci biegow. Więc moje pytanie wyglada nastepujaco, pomianka skrzyni biegow jesli mozna(bez duzego rezania;d?) to by mi wydluzyla "lekko" skale moich obrotow? Np na 3 biegu nie bede mial 50km/h przy 3,4tys tylko np przy 2.5?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Możesz nawet wrzucić skrzynię z v6, podpasuje. Tylko... dziewne aby słabszy silnik ABK miał dłuższą skrzynię niż mocniejszy ABT. Jesteś tego pewien, że tak jest?Parzo pisze:Cześć. Chcialbym odgrzac i sie zapytac o to czy "da rade" wrzucic skrzynie od ABT do silnika ABK np CE, bo zalezalo by mi na wiekszej rozpietosci biegow. Więc moje pytanie wyglada nastepujaco, pomianka skrzyni biegow jesli mozna(bez duzego rezania;d?) to by mi wydluzyla "lekko" skale moich obrotow? Np na 3 biegu nie bede mial 50km/h przy 3,4tys tylko np przy 2.5?
Ostatnio zmieniony 14 mar 2012, 14:24 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mi sie wydaje, że jak slabsze auto to potrzebuje dluzszej skrzyni biegow by sie wkrecic na wyzsze obroty? Bo w Pugach tak jest ze mniejszy silnik ma dluzsza skrzynie biegow by osiagnac ta sama predkosc Datego wiekszosc osob bierze tam z 1,1( czy jakies tam takie pojemnosci) do swoich 205. Chyba, że źle rozumiem, to prosze o sprostowanie mojej mysli bo mechanikiem nie jestem Poza tym prosze sie nie zbijac ze mnie, specjalnie sie na forum zarejestrowalem by sie DOWIEDZIEC czegos a nie żeby męcić wode i robic sobie wrogow lub byc posmiewiskiem, po to sa tego typu dzialy, strony, miejsca by sie dzielic informacjami z innymi... chyba ze tez sie pomylilem w tym temacie...