Audi b2 80 Sponsor_VW
- lukasz_2405
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 12 lis 2010, 15:43
- Lokalizacja: Biała Podlaska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 mar 2012, 19:28
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL
zacny fur, plany ciekawe choc nie ze wszystkie budza we mnie entuzjazm, tym niemniej bede mial paczenie na Twoj pojekt <ok>
tylny naped chcesz zrealizowac przez 'uposledzenie' quattro czy np. na gratach z Volvo? bedziesz poprawial kat skretu kol? pytam bo od ludzia ktory spraktykowal mocne quattro-rwd wiem ze standardowa konfiguracja jest daleka od wystarczajacej nawet jesli nie zamierzasz uprawiac wyczynowego driftu.
powodzenia
tylny naped chcesz zrealizowac przez 'uposledzenie' quattro czy np. na gratach z Volvo? bedziesz poprawial kat skretu kol? pytam bo od ludzia ktory spraktykowal mocne quattro-rwd wiem ze standardowa konfiguracja jest daleka od wystarczajacej nawet jesli nie zamierzasz uprawiac wyczynowego driftu.
powodzenia
95% nie musi ..... i nigdy nie musiało
Pojazd zabytkowy powinien:
-mieć co najmniej 25 lat,
-być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
-posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).
Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech:
-posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
-dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
-był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
-był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
-ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
-posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
-został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji.
dlatego ten Golf ma "żółte"
Jestem w temacie ponieważ rejestruje własnie Poloneza i 125p na "żółte".
Pozdrawiam
TH
Pojazd zabytkowy powinien:
-mieć co najmniej 25 lat,
-być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
-posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).
Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech:
-posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
-dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
-był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
-był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
-ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
-posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
-został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji.
dlatego ten Golf ma "żółte"
Jestem w temacie ponieważ rejestruje własnie Poloneza i 125p na "żółte".
Pozdrawiam
TH
- Zlosliwy_Dzin
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
- Lokalizacja: Suwałki
Plusy:
+Brak konieczności dostosowywania pojazdu do polskich wymogów technicznych, które spełniać muszą pojazdy dopuszczone do ruchu drogowego – jest to istotne zwłaszcza w przypadku samochodów z USA, posiadających inne światła i lusterka oraz samochodów z kierownicą po prawej stronie. Możemy nimi normalnie jeździć bez konieczności dokonywania przeróbek.
+Możliwość jazdy po drogach publicznych z sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi, używanymi przez policję, pogotowie czy straż pożarną. Oczywiście o ile są oryginalne i wyłączone.
+Przegląd bezterminowy – raz zrobiony przegląd obowiązuje już zawsze. Oszczędzamy rocznie ok. 100 zł (nie dotyczy samochodów zarabiających na przewozach osób).
+Zniżki na OC u niektórych ubezpieczycieli.
+Możliwość terminowego ubezpieczenia pojazdu np. na miesiąc czy pół roku.
+Nieco większa szansa na zwrot realnej wartości pojazdu przez ubezpieczyciela w przypadku kolizji lub kradzieży.
+Możliwość komercyjnego, okazjonalnego przewozu osób samochodem, mieszczącym mniej niż siedem osób. Wyjaśnić należy, ze z dniem 7 kwietnia 2011 r. w życie wchodzi ustawa, zakazująca okazjonalnego przewozu osób pojazdami, przewożącymi mniej niż 7 osób wraz z kierowcą z wyłączeniem pojazdów zabytkowych.
+Zwolnienie z obowiązku ciągłości OC pojazdów młodszych niż 40 lat – starsze otrzymują takie zwolnienie z urzędu.
+Zwolnienie z opłaty recyklingowej, w wysokości 500 zł, w przypadku pojazdu rejestrowanego w kraju po raz pierwszy.
+Wygląd tablic – powód wydaje się być wręcz prozaiczny, często jednak to on przechyla szale na korzyść tego rozwiązania. Wiele osób twierdzi, że „żółte tablice” podnoszą prestiż.
Minusy:
-Wydłużony proces rejestracji. Jest on koniecznością uzyskania: opinii rzeczoznawcy, białej kart i wpisu do ewidencji.
-Wyższe koszty rejestracji.
-Brak możliwości rejestracji na „białe tablice” – raz zarejestrowany pojazd jako zabytkowy zostanie zabytkiem na zawsze.
+Brak konieczności dostosowywania pojazdu do polskich wymogów technicznych, które spełniać muszą pojazdy dopuszczone do ruchu drogowego – jest to istotne zwłaszcza w przypadku samochodów z USA, posiadających inne światła i lusterka oraz samochodów z kierownicą po prawej stronie. Możemy nimi normalnie jeździć bez konieczności dokonywania przeróbek.
+Możliwość jazdy po drogach publicznych z sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi, używanymi przez policję, pogotowie czy straż pożarną. Oczywiście o ile są oryginalne i wyłączone.
+Przegląd bezterminowy – raz zrobiony przegląd obowiązuje już zawsze. Oszczędzamy rocznie ok. 100 zł (nie dotyczy samochodów zarabiających na przewozach osób).
+Zniżki na OC u niektórych ubezpieczycieli.
+Możliwość terminowego ubezpieczenia pojazdu np. na miesiąc czy pół roku.
+Nieco większa szansa na zwrot realnej wartości pojazdu przez ubezpieczyciela w przypadku kolizji lub kradzieży.
+Możliwość komercyjnego, okazjonalnego przewozu osób samochodem, mieszczącym mniej niż siedem osób. Wyjaśnić należy, ze z dniem 7 kwietnia 2011 r. w życie wchodzi ustawa, zakazująca okazjonalnego przewozu osób pojazdami, przewożącymi mniej niż 7 osób wraz z kierowcą z wyłączeniem pojazdów zabytkowych.
+Zwolnienie z obowiązku ciągłości OC pojazdów młodszych niż 40 lat – starsze otrzymują takie zwolnienie z urzędu.
+Zwolnienie z opłaty recyklingowej, w wysokości 500 zł, w przypadku pojazdu rejestrowanego w kraju po raz pierwszy.
+Wygląd tablic – powód wydaje się być wręcz prozaiczny, często jednak to on przechyla szale na korzyść tego rozwiązania. Wiele osób twierdzi, że „żółte tablice” podnoszą prestiż.
Minusy:
-Wydłużony proces rejestracji. Jest on koniecznością uzyskania: opinii rzeczoznawcy, białej kart i wpisu do ewidencji.
-Wyższe koszty rejestracji.
-Brak możliwości rejestracji na „białe tablice” – raz zarejestrowany pojazd jako zabytkowy zostanie zabytkiem na zawsze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 mar 2012, 19:28