[B4 ABT] Moc... trudny temat.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Sprawdzałem raz jeszcze przed wymianą wszystkie elementy wtrysku. Po założeniu nowego zrobiłem ponownie wszystkie pomiary..... wyniki są takie same na nowym i starym wtrysku. Dziwne co? Ale jak już pisałem ciesze się, że znalazłem przyczynę.
Autko było słabe na gazie i benzynie, więc przyczyną był element wtrysku, który ma wpływ na dwa paliwa. Regulator ciśnienia paliwa tu odpada.
MorajB4 Chodzi Tobie o fotki monowtrysku, tej górnej części ?
Autko było słabe na gazie i benzynie, więc przyczyną był element wtrysku, który ma wpływ na dwa paliwa. Regulator ciśnienia paliwa tu odpada.
MorajB4 Chodzi Tobie o fotki monowtrysku, tej górnej części ?
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Wiesz co czarekj...o tym samym pomyślałem. Możliwe, że usterka znikła przy okazji. I tak naprawdę zagadka z brakiem mocy do końca nie została rozwiązana. Tak sobie myślę o tym wtrysku..... regulator cisnienia i wtryskiwacz opada. Pozostaje tu czujnik temp powietrza na wtryskiwaczu i czujnik położenia przepustnicy. Choć pomiary napięć i oporności wskazywały na poprawne działanie tych elementów.
Kusi mnie, żeby włozyć stary wtrysk i zobaczyć co teraz bedzie się działo. I chyba to zrobię :mrgreen:
Kusi mnie, żeby włozyć stary wtrysk i zobaczyć co teraz bedzie się działo. I chyba to zrobię :mrgreen:
Co to za gorna czesc wtrysku chodzi o to co jest tuz pod filtrem powietrza. W filtrze w jego wnetrzu jest czujnik temperatury zasysanego powietrza i moze on ma wplyw na moc silnika jak napisal Danek. Do niego dolaczony jest tez przewod plastikowy ktory reguluje otwieranie przepustnicy zimnego lub cieplego powietrza. drugie zlacze idzie od niego do obudowy wtrysku Mam 2.0 ABT i jak deptam gaz do samej podlogi to auto reaguje tak jakby z lekkim opoznieniem na wcisniecie gazu. Moze to tez wina jednoelektrodowych swiec. Sonda lambda jest prawie nowa.Brother_red pisze:Kupiłem z allego górną część wtrysku, zamontowałem i problem z autem tak samo szybko znikł jak sie pojawił. Prawdę mówiąc nie wiem, który element tego układy zabierał połowe zycia tego ABT i nie mam zamiaru w tym drążyć.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
ten czujnik nie jest na filtrze tylko na wtryskiwaczu, a dokładnie na jego górnej osłonie. Mylisz prawdopodobnie czujnik temperatury zasysanego powietrza z termostatem w filtrze.KORU pisze:W filtrze w jego wnetrzu jest czujnik temperatury zasysanego powietrza
. Na Twoim miejscu bardzo dokładnie przyjrzałbym się sondzie. Jak to sonda? Nadmienię, że nie wystarczy by sonda (napięcie) latała ubogo-bogato. Jej wykres musi być odpowiedni. Czy sonda prawidłowo pracuje widać dopiero na oscyloskopie, poza tym może być zwalona grzałka i sonda jest niedogrzana, a to powoduje, że nie pracuje poprawnie. Często się to zdarza w tanich sondach no nameKORU pisze:Mam 2.0 ABT i jak deptam gaz do samej podlogi to auto reaguje tak jakby z lekkim opoznieniem na wcisniecie gazu. Moze to tez wina jednoelektrodowych swiec. Sonda lambda jest prawie nowa.
Danek masz racje pomylilem czujniki ten o ktorym napisales jest oznaczony numerem 9 Jak bylo jeszcze cieplo to ogladalem ten czujnik i jest on lekko zabrudzony nagarem. Delikatnie papierem toaletowym go powycieralem. Ogladalem tez wtryskiwacz i jest czysciutki zero nagaru. W sumie to Mono-Motronic ma juz swoje lata wiec trudno sie dziwic ze reaguje troche wolniej na gwaltowne wcisniecie pedalu gazu. Nie mam jak porownac z innym 2.0 ABT a sondy lambda nie sprawdzalem u mechanikow. Jest ona na 3 przewody i jest to model uniwersalny firmy BOSCH przewody byly lutowane bo brak bylo kostki podlaczeniowej. Tak auto pali bez problemu i obroty sa rowne.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
KORU co do tej spóźnionej reakcji na gwałtowne wcisnięcie pedału gazu.... nie ma sie czym przejmować, u mnie jest tak samo. Sprawdzałem u kolegi w pracy i tez dało się to wyczuć w jego aucie. To zjawisko dotyczy tylko benzyny, na gazie tego niema.
Moraj B4 tu masz linki tej górnej części wtrysku, którą wymieniałem.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7f ... f07b3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/42d ... 622fc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a83 ... 31539.html
Moraj B4 tu masz linki tej górnej części wtrysku, którą wymieniałem.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7f ... f07b3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/42d ... 622fc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a83 ... 31539.html
Witam
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Mam bardzo podobne objawy w swoim Audi 80 ABT tj. brak mocy do około 3000 obrotów . Walczę z tym od pół roku, do tej pory sprawdziłem:
- ustawienie paska rozrządu
- ustawienie zapłonu
- wymieniłem wszystkie elementy układu zapłonowego
Podpięcie do vaga wykazało właśnie błąd czujnika temperatury powietrza (chociaż pomiary miernikiem nie wskazywały na uszkodzenie) , który wymieniłem, a następnie reset kompa i adaptacja. Niestety nadal auto wykazuje objawy opisane na początku tematu. I tak się zastanawiam, skoro koledze pomogła wymiana zespołu wtrysku to może z potencjometrem przepustnicy coś jest nie tak? Chociaż pomiar rezystancji i napięć niby daje wartości prawidłowe, a vag nie wykazuje błędu. Ewentualnie czy jest możliwe, że to komputer sterujący jest w jakiś sposób uszkodzony? Może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie i coś mi podpowie. Za ewentualne wskazówki serdecznie dziękuję. Zaznaczam, że mój post nie wynika z lenistwa, przeczytałem bardzo dużo tematów na forum i po prostu brak mi już pomysłów co robić.
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Mam bardzo podobne objawy w swoim Audi 80 ABT tj. brak mocy do około 3000 obrotów . Walczę z tym od pół roku, do tej pory sprawdziłem:
- ustawienie paska rozrządu
- ustawienie zapłonu
- wymieniłem wszystkie elementy układu zapłonowego
Podpięcie do vaga wykazało właśnie błąd czujnika temperatury powietrza (chociaż pomiary miernikiem nie wskazywały na uszkodzenie) , który wymieniłem, a następnie reset kompa i adaptacja. Niestety nadal auto wykazuje objawy opisane na początku tematu. I tak się zastanawiam, skoro koledze pomogła wymiana zespołu wtrysku to może z potencjometrem przepustnicy coś jest nie tak? Chociaż pomiar rezystancji i napięć niby daje wartości prawidłowe, a vag nie wykazuje błędu. Ewentualnie czy jest możliwe, że to komputer sterujący jest w jakiś sposób uszkodzony? Może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie i coś mi podpowie. Za ewentualne wskazówki serdecznie dziękuję. Zaznaczam, że mój post nie wynika z lenistwa, przeczytałem bardzo dużo tematów na forum i po prostu brak mi już pomysłów co robić.
W tak starych pojazdach często uszkadzają się przewody, do sprawdzenia schemat instalacji np w esitronic, multimetr w łapę i sprawdzanie odczytów przy samym ecu na pinach. To że rezystancja na niektórych elementach pomiarowych jest odpowiednia nie znaczy, że nie miesza przewód, często nawet multimetr nie wskazuje prawidłowo, przydaje się "żarówka" :lol: .
Potencjometr przepustnicy do sprawdzenia na oscyloskopie, pomiary rezystancji mogą być w normie a wykres napięcia na oscyloskopie może być poszarpany, dokładnie taka sama sytuacja z lambdą.
Potencjometr przepustnicy do sprawdzenia na oscyloskopie, pomiary rezystancji mogą być w normie a wykres napięcia na oscyloskopie może być poszarpany, dokładnie taka sama sytuacja z lambdą.
Witam ponownie
Potencjometr sprawdzony , ale profilaktycznie wymieniony. Dzisiaj zrobiłem logi w vagu bez obciążenia i w czasie jazdy. Czy ktoś z forumowiczów mógłby mi pomóc w ich analizie, bo wydaje mi się, że coś jest nie tak z przyśpieszeniem kąta wyprzedzenia zapłonu przez ECU w czasie jazdy. Logi wyślę na maila.
Dziękuję i pozdrawiam
Potencjometr sprawdzony , ale profilaktycznie wymieniony. Dzisiaj zrobiłem logi w vagu bez obciążenia i w czasie jazdy. Czy ktoś z forumowiczów mógłby mi pomóc w ich analizie, bo wydaje mi się, że coś jest nie tak z przyśpieszeniem kąta wyprzedzenia zapłonu przez ECU w czasie jazdy. Logi wyślę na maila.
Dziękuję i pozdrawiam
Rurki wszystkie kompletne i sprawdzona ich szczelność. Przepraszam, ale jakoś nie za bardzo umiem wstawić obrazki z logami.
[ Dodano: 2012-08-23, 11:08 ]
logi są na tej stronie
http://imageshack.us/photo/my-images/204/benzzobc.png/
[ Dodano: 2012-08-23, 20:15 ]
Jeszcze raz proszę o pomoc w analizie logów, zastanawiam się czy nie kupić drugiego ECU. Mam obecnie 8A0907311B, ale wyczytałem na forum, że mogę zmienić też na 8A0907311E. Proszę o ewentualne potwierdzenie przez osoby, które mają wiedzę w tym temacie.
Dziękuję i pozdrawiam.
[ Dodano: 2012-08-23, 11:08 ]
logi są na tej stronie
http://imageshack.us/photo/my-images/204/benzzobc.png/
[ Dodano: 2012-08-23, 20:15 ]
Jeszcze raz proszę o pomoc w analizie logów, zastanawiam się czy nie kupić drugiego ECU. Mam obecnie 8A0907311B, ale wyczytałem na forum, że mogę zmienić też na 8A0907311E. Proszę o ewentualne potwierdzenie przez osoby, które mają wiedzę w tym temacie.
Dziękuję i pozdrawiam.
http://imageshack.us/photo/my-images/688/log002005.png/
Silnik jest rozgrzany, temperatura w logu to temperatura zasysanego powietrza.
[ Dodano: 2012-08-24, 12:43 ]
dodam jeszcze logi z bloków 003 i 005
http://imageshack.us/photo/my-images/337/log003005.png/
Silnik jest rozgrzany, temperatura w logu to temperatura zasysanego powietrza.
[ Dodano: 2012-08-24, 12:43 ]
dodam jeszcze logi z bloków 003 i 005
http://imageshack.us/photo/my-images/337/log003005.png/