Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Przesłona ciepłe/zimne powietrze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

[B3 1.8 PM] Przesłona ciepłe/zimne powietrze

Post autor: BLUECONECT » 16 mar 2012, 18:18

Chciałem się dowiedzieć czy prawidłowo działa u mnie ten siłownik (przesłona gorącego/zimnego powietrza). Zrobiłem parę testów i sam już nie wiem czy jest ok.
Na ciepłym silniku przesłona jest zamknięta (tzn. leci tylko gorące powietrze z nad kolektora)-widać to po zdjęciu pokrywy filtra przy odpalonym silniku...Gdy zdejmę wtedy wężyk podciśnienia to błyskawicznie się otwiera, gdy założę to od razu wędruje w drugą stronę.
Po wyłączeniu silnika też jest zamknięta dopiero po ochłodzeniu- jakieś pół godziny-otwiera się.
Dziwi mnie to bo przy ciepłym silniku powinno się dostawać chyba zimne powietrze(więcej tlenu) :?: Jak działa ta przesłona u was? bo zastanawiam się czy nie zdjąć przewodu gorącego powietrza łączącego filtr z osłoną kolektora wydechowego- czy nie poprawi to dynamiki :?:
Ostatnio zmieniony 21 mar 2012, 19:54 przez BLUECONECT, łącznie zmieniany 1 raz.

Salvo

Post autor: Salvo » 19 mar 2012, 14:09

To nie jest siłownik pull-down, to po prostu przesłona regulowania podgrzania powietrza.
Steruje nią termostat - przy temp. -20C otwiera całkowicie dopływ ciepłego powietrza, przy wzroście temperatury przymyka, aby przy +5C całkowicie ją zamknąć.
Ponadto przy obrotach powyżej 3500 /min podciśnienie z gaźnika też otwiera dopływ ciepłego powietrza.
To wszystko po to, aby nie oblodzić gaźnika.
Informacje z Reguluję i naprawiam .
Z tego co piszesz u ciebie jest odwrotnie, albo jest dobrze, ale źle interpretujesz.
bo zastanawiam się czy nie zdjąć przewodu gorącego powietrza łączącego filtr z osłoną kolektora wydechowego- czy nie poprawi to dynamiki
Ale byś narozrabiał :mrgreen:

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 21 mar 2012, 17:57

...no nie powiem ale "Salvo" też trochę namieszałeś albo źle interpretujesz; u mnie jest wtrysk 1-punktowy a wksiążce Dietera Korpa są takie info.:

Układ podgrzewania zasysanego powietrza
Mono-Jetronic
__________________________________________

Układ ten działa jak w silnikach gaźnikowych. Różnicą jest brak termostatowej regulacji. Regulacja odbywa się za
pośrednictwem podciśnienia. Również regulator temperatury ma inne ustawienie przełączania,
Poniżej 35°C: regulator temperatury otwarty, dopływ zimnego powietrza zamknięty.
Powyżej 45°C: regulator temperatury zamknięty, dopływ ciepłego powietrza zamknięty.
Kontrola układu podgrzewania zasysanego powietrza
Czynność ta jest podobna jak w silnikach gaź-
nikowych.
Należy zwrócić uwagę na inne temperatury
przełącza-
nia układu.

...więc tak to wygląda ale po prostu chciałem wyjaśnić jak jest w praktyce w Waszych furkach i dowiedzieć się o spostrzeżeniach, a to, że niektórzy zdejmują rurę ciepłego powietrza to już kiedyś czytałem i nie jest to chyba takie głupie- zimne powietrze=więcej tlenu ;-)

Salvo

Post autor: Salvo » 22 mar 2012, 13:28

Sorry, nie zauważyłem, że to PM.
BLUECONECT pisze:niektórzy zdejmują rurę ciepłego powietrza to już kiedyś czytałem i nie jest to chyba takie głupie- zimne powietrze=więcej tlenu
Tylko zwróć uwagę, że zimny silnik potrzebuje bogatszej mieszanki, czyli mniej tlenu - wyjaśnienie na stronie 67, DK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl