Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 aaz] swap na 1z

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

[b4 aaz] swap na 1z

Post autor: Przemo95 » 19 mar 2012, 15:58

Panowie jak to jest ze swapem z azz na z1. Wszystko pasuje plug and play czy trzeba coś przerabiać, elektryka może zostać od azz czy musi być od z1. Co będzie mi potrzebne oprócz kompletnego silnika i intercoolera?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 19 mar 2012, 17:10

Elektryka jest inna niż w aaz. Żeby wstawić silnik 1Z W miejsce AAZ to musisz ten 1Z wstawić z pompą wtryskową od AAZ-eta. I wtedy masz mTDI. Bo zeby wstawić cały silnik 1Z to musiałbyś całą instalację przekładać.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 mar 2012, 20:28

Pierwsze pytanie, chcesz mieć mTDI czy pełne TDI?

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 19 mar 2012, 20:38

Szczerze powiedziawszy to wole mieć pełne TDi z kompem, bo z czego się dowiedziałem to w TD nie ma kompa i za dużo z niego nie wyciśnie.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 19 mar 2012, 20:41

To najprostsze rozwiązanie kupić Audi z TDI jeżeli chcesz mieć pełne TDI, bo z przełozeniem silnika i całej instalacji to dużo pracy i nie wiem czy opłacalnej.

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 19 mar 2012, 20:52

Hmm muszę nad tym pomyśleć, a jak jest z tym mTDI, daje radę? Bo z 75km pod maską to nie ma jazdy, ze świateł nie ma siły się zebrać :-/.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 19 mar 2012, 20:56

W mTDI będziesz miał więcej jak 75KM. A poza tym można w tani sposób podnieść moc silnika niż w przypadku TDI-to już są większe koszta.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 mar 2012, 21:07

andrzejsz23 pisze:To najprostsze rozwiązanie kupić Audi z TDI jeżeli chcesz mieć pełne TDI, bo z przełozeniem silnika i całej instalacji to dużo pracy i nie wiem czy opłacalnej.
Zależy czy ma się dostęp do części. Jak się ma to nic trudnego <ok>

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 19 mar 2012, 21:10

Jeszcze dodaj : jak ktoś się jeszcze zna :mrgreen:

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 19 mar 2012, 21:10

andrzejsz23, to chyba na początek wpadnie mTDI a z czasem się przerobi na pełne TDI ;). Warto pakować wtryski od AFN, czy raczej na serii turbawce 1z nie ma sensu?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 19 mar 2012, 21:12

Dobre wyjście z sytuacji. Też bym tak zrobił. A wtryski z AFN pewnie że możesz wstawić, na pewno źle tym nie zrobisz :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 mar 2012, 21:22

Lepiej zainwestować w pompę niz wtryski AFN.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 19 mar 2012, 21:24

Masz rację i pewnie na myśli boost pina z 1.6 TDI

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 19 mar 2012, 21:30

Ja u siebie mam MTDI i jak na razie to super sprawa,jeżeli ktoś potrzebuje bezawaryjnego autka do przemieszczania się to polecam <ok> co do podniesienia mocy w nim to też nie jest nic trudnego jak ktoś potrafi dłubać i ma cierpliwość :-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 mar 2012, 22:10

andrzejsz23 pisze:Masz rację i pewnie na myśli boost pina z 1.6 TDI
Bardziej wykrojone są np. w fiacie Croma 2.5 TD oraz w Ducato 2.8 TD <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl