Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 1,9 TDI sedan]Po rozgrzaniu nie hamuje

ODPOWIEDZ
kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

[Audi B4 1,9 TDI sedan]Po rozgrzaniu nie hamuje

Post autor: kris00 » 20 mar 2012, 20:30

Witam
Nie wiem czy taki sam temat istnieje poszperałem i nie znalazłem więc piszę nowy temat.
Mianowicie po troszkę ostrzejszej jeździe i paru lepszych hamowaniach (trochę sie spieszyłem bo byłem spóźniony) pedał hamulca wpadał prawie do samego końca a hamowanie było bardzo kiepskie jak by tak trzeba było zahamować ostrzej np przed wyjeżdżającym samochodem to kiszka nie dało by rady. Tarcze są wentylowane prawie nowe klocki też i są od wersji V6 2,6 myślałem że to będzie lepiej ale nie jak są zimne to jest ok ale jak się trochę rozgrzeją to pedał wpada w podłogę tak jak by była jakaś nieszczelność ale wszystko jest ok co może być przyczyną takiej sytuacji
Dodam że jest ABS i podczas hamowania żeby abs się włączył to musiałem już na sile wcisnąć pedał już będący w podłodze i nie chciał się włączyć za bardzo

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2012, 21:02

kris00 pisze:ale jak się trochę rozgrzeją to pedał wpada w podłogę tak jak by była jakaś nieszczelność ale wszystko jest ok co może być przyczyną takiej sytuacji
płyn hamulcowy do wymiany, bo stracił swoje właściwości, miałem kiedyś tak samo.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 20 mar 2012, 21:07

A masz same klocki i tarcze od V6? Tłoczki może nie wyrabiają i po kilku ostrych hamowaniach płyn jest na tyle gorący że traci właściwości. Jak zakładałeś tarcze wentylowane to od czego zaciski masz założone? I tak jak kolega wyżej zmień płyn hamulcowy.

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 20 mar 2012, 21:36

Tarcze + klocki + zaciski + jarzma pochodzą od 2,6 więc wszystko jako komplecik wleciało do 1z a z tym płynem to faktycznie pasowało by wymienić

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 20 mar 2012, 22:06

przy 2.8 quattro po wymianie klocków i płynu , mogę na ostro polatać 5-10 minut i hamulec robi się twardy. Ponoć to te hantle są za słabe na to auto

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 21 mar 2012, 20:35

Trochę za słabe no to spoko to jakie powinny być żeby to skutecznie hamowało do standardowej jazdy spokojnie wystarczają ale do juz jazdy wyścigowej jest problem

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 21 mar 2012, 20:40

ja uznałem że to jedna z nielicznych wad audi b4 :-P
jak będzie mnie to już mocno wkurzac to zainwestuję w jakieś sportowe nawiercane tarcze + klocki i stalowy oplot na przeodach :)

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 21 mar 2012, 21:32

Rychu82 do tego to i jakaś pompa co by dała radę pompować takie hantle he he

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 22 mar 2012, 19:16

dlatego jest to cały czas nakońcu play listy :), bo to przecież nie wyścigówka <ok>

nic pewnie nie pomogę w tym temacie, ale może ktoś jeszcze z tymi hamulcami wypowie się i będzie wiadomo co jest regułą a co wyjątkiem

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 22 mar 2012, 19:46

No właśnie niech inni sie wypowiedzą jak hamują ale u mnie przy wentylkach 2,6 nie jest za ciekawie a jak kolega wyżej napisał hamulce z 2,8 przecież tam są również wentylki i zaciski dwutłoczkowe powinny dużo lepiej hamować

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 22 mar 2012, 20:24

To ja też się wypowiem na samym początku to wymień płyn i dobrze odpowietrz może trzeba wymienić przewody miękkie. Ja u siebie w domu mam 1Z i ABK w 1Z mam tarcze lite fakt faktem nie nadają się do ostrej jazdy dla tego wymieniam od 2.3 na wentyle w ABK są wentylowane i mogę powiedzieć że nie zdarzył mi się problem z hamulcami a czasem to nią pogoniłem. Tak że zacznij od wymiany płynu i odpowietrzenia.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 23 mar 2012, 17:07

Ja straciłem hamulce przez kiepskiej jakości klocki hamulcowe Tomex, po kilku ostrych hamowaniach poprostu się spaliły

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl