[B3 PM] nieznana wtyczka
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Maverick147
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 paź 2011, 18:44
- Lokalizacja: Strzelin
wisi tak zapewne dlatego że jest walnięty - a jak jest uszkodzony to po 2-3 minutach od zapalenia silnika świeci tzn. miga czerwona kontrolka od stanu płynu w chłodnicy, też przez jakiś czas miałem ten czujnik odłączony bo mnie ta kontrolka raziła w nocy po gałach ale w końcu się przemogłem zainwestowałem całe 30 zł w nowy czujnik i od tej pory śmiga,
włóż ten czujnik -zapewne trzyma się on na zawleczce - i włóż wtyczkę, daj znać czy masz takie objawy jak wyżej opisałem
włóż ten czujnik -zapewne trzyma się on na zawleczce - i włóż wtyczkę, daj znać czy masz takie objawy jak wyżej opisałem
dzięki wielkie. dokładnie taj jak napisałeś jak zapalę auto , to po paru km miga mi ta kontrolka od płynu. czyli ona ma być wpięta w czujnik , który jest u spodu zbiorniczka ?
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, 20:43 przez wento, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maverick147
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 paź 2011, 18:44
- Lokalizacja: Strzelin
tak, właśnie powinna być wpięta w czujnik, ale skoro miga Ci kontrolka to znaczy że koniecznie trzeba wymienić ten czujnik na nowy i założyć tą wtyczkę która przekazuje informację o temperaturze płynu do deski rozdzielczej,
u mnie ten czujnik jest założony na rurze gumowej która doprowadza lub odprowadza płyn z chłodnicy dokładnie nie pamiętam, ale być może u Ciebie ten czujnik wmontowuje się przy zbiorniczku, w zależności od silnika,
podjedź do jakiegokolwiek sklepu motoryzacyjnego i zapytaj - potwierdzą moją teorię że walnięty jest czujnik temperatury płynu chłodzącego, zlokalizują Ci to, wykręcą stary czujnik i dobiorą od razu zamiennik
[ Dodano: 2012-03-22, 20:46 ]
czyli oznacza to że to co przedstawiłeś na zdjęciu nie jest wtyczką do czujnika temperatury cieczy chłodzącej,
tak jak pisałem wyżej - on znajduje się na wężu przez który przechodzi ciecz chłodząca, to jest przyczyna migania tej kontrolki która zapala się po lekkim zagrzaniu się silnika
podjedź do jakiegoś motoryzacyjnego- od razu Ci powiedzą co i jak oraz dobiorą nowy czujnik - po wymianie na bank objawy o których mówisz ustaną,
a czujnik ze zdjęcia? też Ci powiedzą od czego on dokładnie jest i zalecą wymianę w przypadku gdyby był 'lipny'
[ Dodano: 2012-03-22, 20:51 ]
tak sobie myślę to co przedstawiłeś na zdjęciu - wydaje mi się że ta wtyczka to też jest od czujnika ale nie temperatury tylko od poziomu płynu -jak jest poniżej minimalnego stanu bądź jest go krytycznie mało to wtedy wywala Ci na zagarach że coś się dzieje z układem chłodzenia i że trzeba iść kupić litra czy dwa na dolewkę
u mnie ten czujnik jest założony na rurze gumowej która doprowadza lub odprowadza płyn z chłodnicy dokładnie nie pamiętam, ale być może u Ciebie ten czujnik wmontowuje się przy zbiorniczku, w zależności od silnika,
podjedź do jakiegokolwiek sklepu motoryzacyjnego i zapytaj - potwierdzą moją teorię że walnięty jest czujnik temperatury płynu chłodzącego, zlokalizują Ci to, wykręcą stary czujnik i dobiorą od razu zamiennik
[ Dodano: 2012-03-22, 20:46 ]
wento pisze:u mnie miga, cały czas, ta kontrolka nawet jak ta wtyczka jest odłączona.
czyli oznacza to że to co przedstawiłeś na zdjęciu nie jest wtyczką do czujnika temperatury cieczy chłodzącej,
tak jak pisałem wyżej - on znajduje się na wężu przez który przechodzi ciecz chłodząca, to jest przyczyna migania tej kontrolki która zapala się po lekkim zagrzaniu się silnika
podjedź do jakiegoś motoryzacyjnego- od razu Ci powiedzą co i jak oraz dobiorą nowy czujnik - po wymianie na bank objawy o których mówisz ustaną,
a czujnik ze zdjęcia? też Ci powiedzą od czego on dokładnie jest i zalecą wymianę w przypadku gdyby był 'lipny'
[ Dodano: 2012-03-22, 20:51 ]
tak sobie myślę to co przedstawiłeś na zdjęciu - wydaje mi się że ta wtyczka to też jest od czujnika ale nie temperatury tylko od poziomu płynu -jak jest poniżej minimalnego stanu bądź jest go krytycznie mało to wtedy wywala Ci na zagarach że coś się dzieje z układem chłodzenia i że trzeba iść kupić litra czy dwa na dolewkę
silniki mamy chyba te same, bo masz też PM wpisaną. poszedłem teraz do garażu, i szukałem czujnika przy zbiorniczku, i nic, przy zbiorniczku nie mam żadnego czujnika. do układu chłodzenia mam tylko takie 2 czujniki, więcej nie widzę
P.s ta wtyczka nie wiem czy wogóle ma być gdzieś wpięta, bo przy zbiorniczku nie widzę żadnego czujnika, a gdzie indziej po prostu by nie dostała.
P.s ta wtyczka nie wiem czy wogóle ma być gdzieś wpięta, bo przy zbiorniczku nie widzę żadnego czujnika, a gdzie indziej po prostu by nie dostała.
Przeczytaj to jeszcze raz i zastanów się co Ty piszesz. Czujnik w dnie zbiorniczka przekazuje informacje o braku płynu w zbiorniczku i o zbyt wysokim ciśnieniu w układzie chłodzenia choć słyszałem że nie wszystkie. Za wskazania temperatury na desce odpowiedzialny jest czujnik w króćcu dolotowym w głowicy silnika we wszystkich silnikach audi b3 4 zyl. Kontrolka która miga na desce nie ma nic wspólnego raczej z temperaturą, no chyba, że ostro by się gotował i momentalnie wzrosło ciśnienie w układzie chłodzącym. Kontrolka może migać z dwóch przyczyn, niesprawny czujnik w zbiorniczku lub uszkodzony minichek w liczniku. Więc nie wprowadzaj w błąd.Maverick147 pisze:tak, właśnie powinna być wpięta w czujnik, ale skoro miga Ci kontrolka to znaczy że koniecznie trzeba wymienić ten czujnik na nowy i założyć tą wtyczkę która przekazuje informację o temperaturze płynu do deski rozdzielczej,
u mnie ten czujnik jest założony na rurze gumowej która doprowadza lub odprowadza płyn z chłodnicy dokładnie nie pamiętam, ale być może u Ciebie ten czujnik wmontowuje się przy zbiorniczku, w zależności od silnika,
podjedź do jakiegokolwiek sklepu motoryzacyjnego i zapytaj - potwierdzą moją teorię że walnięty jest czujnik temperatury płynu chłodzącego, zlokalizują Ci to, wykręcą stary czujnik i dobiorą od razu zamiennik
[ Dodano: 2012-03-22, 20:46 ]wento pisze:u mnie miga, cały czas, ta kontrolka nawet jak ta wtyczka jest odłączona.
czyli oznacza to że to co przedstawiłeś na zdjęciu nie jest wtyczką do czujnika temperatury cieczy chłodzącej,
tak jak pisałem wyżej - on znajduje się na wężu przez który przechodzi ciecz chłodząca, to jest przyczyna migania tej kontrolki która zapala się po lekkim zagrzaniu się silnika
podjedź do jakiegoś motoryzacyjnego- od razu Ci powiedzą co i jak oraz dobiorą nowy czujnik - po wymianie na bank objawy o których mówisz ustaną,
a czujnik ze zdjęcia? też Ci powiedzą od czego on dokładnie jest i zalecą wymianę w przypadku gdyby był 'lipny'
[ Dodano: 2012-03-22, 21:08 ]
Czujnik jest w dnie zbiorniczka w takim zagłębieniu. A wtyczkę podpina się od dołu. Jest to na pewno wtyczka od czujnika poziomu płynu. Chyba że masz zbiorniczek inny bez czujnika kombinowany.
Sprawdzałem dziś bardzo dokładnie i nie ma w zbiorniczku , żadnego czujnika. a ta wtyczka co się o nią pytam, to jest ściśnięta mocno opaską do wiązki. więc ona widocznie nie była podpięta od samego początku. A ta kontrolka zaczęła mi mrugać od 2 miesięcy, wcześniej odkąd ma autko nie mrugała,więc moim zdaniem za tę kontrolkę odpowiada jeden z tych 2 czujników na króćcu, bo jakby chodziło o tę wtyczkę nie podpiętą to by mrugała od samego początku.
- Maverick147
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 paź 2011, 18:44
- Lokalizacja: Strzelin
wento pisze:silniki mamy chyba te same, bo masz też PM wpisaną. poszedłem teraz do garażu, i szukałem czujnika przy zbiorniczku, i nic, przy zbiorniczku nie mam żadnego czujnika. do układu chłodzenia mam tylko takie 2 czujniki, więcej nie widzę [url=http://images49.fotosik.pl/1402/d23c5c960046d3a9m.jpg]Obrazek[/URL]
wymień ten czujnik od temperatury 3 pinowy -i po sprawie - przestanie Ci mrugać kontrolka na desce - po co się rozpisywać i filozofować czy to to czy tamto,
po prostu masz już zmęczony ten czujnik co masz go ujętego na fotce (na trzy piny) i tyle,
gdybyś miał zapowietrzony obieg - wskazówka na budziku wskazała by nienaturalny wzrost temperatury, oprócz tego zawsze możesz odpowietrzyć układ-to w niczymu nie zaszkodzi.
a co do tej wtyczki którą masz przy zbiorniczku - jeżeli nie masz żadnego gniazda do jej podłączenia to widocznie ona nie służy do kontrolowania stanu płynu w tym zbiorniczku i nie zawracaj sobie nią głowy
[ Dodano: 2012-03-24, 13:22 ]slawe1983 pisze:Przeczytaj to jeszcze raz i zastanów się co Ty piszesz. Czujnik w dnie zbiorniczka przekazuje informacje o braku płynu w zbiorniczku i o zbyt wysokim ciśnieniu w układzie chłodzenia choć słyszałem że nie wszystkie. Za wskazania temperatury na desce odpowiedzialny jest czujnik w króćcu dolotowym w głowicy silnika we wszystkich silnikach audi b3 4 zyl. Kontrolka która miga na desce nie ma nic wspólnego raczej z temperaturą, no chyba, że ostro by się gotował i momentalnie wzrosło ciśnienie w układzie chłodzącym. Kontrolka może migać z dwóch przyczyn, niesprawny czujnik w zbiorniczku lub uszkodzony minichek w liczniku. Więc nie wprowadzaj w błąd.Maverick147 pisze:tak, właśnie powinna być wpięta w czujnik, ale skoro miga Ci kontrolka to znaczy że koniecznie trzeba wymienić ten czujnik na nowy i założyć tą wtyczkę która przekazuje informację o temperaturze płynu do deski rozdzielczej,
u mnie ten czujnik jest założony na rurze gumowej która doprowadza lub odprowadza płyn z chłodnicy dokładnie nie pamiętam, ale być może u Ciebie ten czujnik wmontowuje się przy zbiorniczku, w zależności od silnika,
podjedź do jakiegokolwiek sklepu motoryzacyjnego i zapytaj - potwierdzą moją teorię że walnięty jest czujnik temperatury płynu chłodzącego, zlokalizują Ci to, wykręcą stary czujnik i dobiorą od razu zamiennik
[ Dodano: 2012-03-22, 20:46 ]
czyli oznacza to że to co przedstawiłeś na zdjęciu nie jest wtyczką do czujnika temperatury cieczy chłodzącej,
tak jak pisałem wyżej - on znajduje się na wężu przez który przechodzi ciecz chłodząca, to jest przyczyna migania tej kontrolki która zapala się po lekkim zagrzaniu się silnika
podjedź do jakiegoś motoryzacyjnego- od razu Ci powiedzą co i jak oraz dobiorą nowy czujnik - po wymianie na bank objawy o których mówisz ustaną,
a czujnik ze zdjęcia? też Ci powiedzą od czego on dokładnie jest i zalecą wymianę w przypadku gdyby był 'lipny'
[ Dodano: 2012-03-22, 21:08 ]
Czujnik jest w dnie zbiorniczka w takim zagłębieniu. A wtyczkę podpina się od dołu. Jest to na pewno wtyczka od czujnika poziomu płynu. Chyba że masz zbiorniczek inny bez czujnika kombinowany.
ja pisałem o czujniku nie tym przy zbiorniczku wyrównawczym, tylko opisywałem problem z miganiem kontrolki na desce rozdzielczej od chłodnicy - i poleciłem by wymienić najpierw czujnik temperatury cieczy - bo to jest przyczyna tego mrugania kontrolki na desce, a co do tej wtyczki przy zbiorniczku wiadomo jeżeli nie ma na nią wejścia tzn że nie ma w tej wersji czujnika od poziomu płynu w zbiorniczku !!!
to Ty chyba mnie źle zrozumiałeś no ale cóż... :mrgreen:
[ Dodano: 2012-03-24, 13:30 ]tak jak mówisz za mruganie w desce odpowiada jeden z tych dwóch czujników, ten szary na 3 piny -wymień go i problem zniknie!!!wento pisze:Sprawdzałem dziś bardzo dokładnie i nie ma w zbiorniczku , żadnego czujnika. a ta wtyczka co się o nią pytam, to jest ściśnięta mocno opaską do wiązki. więc ona widocznie nie była podpięta od samego początku. A ta kontrolka zaczęła mi mrugać od 2 miesięcy, wcześniej odkąd ma autko nie mrugała,więc moim zdaniem za tę kontrolkę odpowiada jeden z tych 2 czujników na króćcu, bo jakby chodziło o tę wtyczkę nie podpiętą to by mrugała od samego początku.
Daj cynka czy to było to
Pozdro
Maverick147 sam widzisz napisałeś to tak zagmatwanie i chaotycznie, że ciężko było zrozumieć o co dokładnie chodzi. Ale ok to nie forum do sprzeczek ważne, żeby kolega rozwiązał swój problem. Widzisz mi w etce pokazuje też ten czujnik w zbiorniczku dla PM. A tak dla sprostowania to w AUDI jak i w innych samochodach czujniki temperatury montowane są na króćcach wylotowych z głowicy ewentualnie w głowicy. Nie montuje się czujników temperatury w zbiorniczkach ponieważ tam jest inna temperatura niż w głowicy, to są czujniki poziomu płynu
Pozdrawiamu mnie ten czujnik jest założony na rurze gumowej która doprowadza lub odprowadza płyn z chłodnicy dokładnie nie pamiętam, ale być może u Ciebie ten czujnik wmontowuje się przy zbiorniczku, w zależności od silnika,