[2.0 6A] Ustawienie potencjometra Ke-Motronic
[2.0 6A] Ustawienie potencjometra Ke-Motronic
Witam
Mamy z paroma kolegami te same auta czyli B3 2.0 16V z KE-motronic
Mamy powymieniane potencjometry i tu jest mały problem - jak je ustawić idealnie tak jak to fabryka zrobiła
W swoim aucie jak przekręcę kluczyk to na stykach potencjometra mam następujące napięcia :
styki zewnętrzne 4,84V
górny i środkowy 4,67V
dolny i środkowy 0,15V
Napięcie 0,15V da się śrubeczką na potencjometrze ustawić od 0V do ponad 0,15V (nie wiem ile max) i tu zaraz mam pierwsze pytanie -
1- ile to napięcie ma wynosić ? i jak i jaką wartość ustawić tą śrubeczką
2 - następnie jak ustawić idealnie ten potencjometr bo nim da się obracać obluzowując te cztery śruby którymi jest przykręcony - ustawić jakieś konkretne napięcie pomiędzy dolny i środkowy styk podczas jałowego biegu ? (dodam że jak silnik stoi i przestawiam ten potencjometr to żadne napięcie się nie zmienia !!! z tego wnioskuję że można go ustawiać tylko na jałowych obrotach !!! )czy może jakiś inny patent jest na to ustawianie ?
3 - jeszcze jedno pytanie - wiem że napięcie pomiędzy dolny i środkowy styk podczas jałowego biegu może się zmienić jak pokręcę śrubą regulacyjną którą reguluje się stan spoczynkowy przepustnicy - też bym prosił o radę jak tę szparę spoczynkową przepustnicy się stawia
Pozdrawiam i bardzo bym prosił w swoim i kolegów imieniu o napisanie instrukcji jak to mamy zrobić bo niestety w necie nic dokładnego nie ma
Pozdrawiam
---------- Problem rozwiązany parę postów poniżej !!! ----------
Mamy z paroma kolegami te same auta czyli B3 2.0 16V z KE-motronic
Mamy powymieniane potencjometry i tu jest mały problem - jak je ustawić idealnie tak jak to fabryka zrobiła
W swoim aucie jak przekręcę kluczyk to na stykach potencjometra mam następujące napięcia :
styki zewnętrzne 4,84V
górny i środkowy 4,67V
dolny i środkowy 0,15V
Napięcie 0,15V da się śrubeczką na potencjometrze ustawić od 0V do ponad 0,15V (nie wiem ile max) i tu zaraz mam pierwsze pytanie -
1- ile to napięcie ma wynosić ? i jak i jaką wartość ustawić tą śrubeczką
2 - następnie jak ustawić idealnie ten potencjometr bo nim da się obracać obluzowując te cztery śruby którymi jest przykręcony - ustawić jakieś konkretne napięcie pomiędzy dolny i środkowy styk podczas jałowego biegu ? (dodam że jak silnik stoi i przestawiam ten potencjometr to żadne napięcie się nie zmienia !!! z tego wnioskuję że można go ustawiać tylko na jałowych obrotach !!! )czy może jakiś inny patent jest na to ustawianie ?
3 - jeszcze jedno pytanie - wiem że napięcie pomiędzy dolny i środkowy styk podczas jałowego biegu może się zmienić jak pokręcę śrubą regulacyjną którą reguluje się stan spoczynkowy przepustnicy - też bym prosił o radę jak tę szparę spoczynkową przepustnicy się stawia
Pozdrawiam i bardzo bym prosił w swoim i kolegów imieniu o napisanie instrukcji jak to mamy zrobić bo niestety w necie nic dokładnego nie ma
Pozdrawiam
---------- Problem rozwiązany parę postów poniżej !!! ----------
Ostatnio zmieniony 01 lut 2013, 11:09 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
rafalaudi1 pisze:Ziemor a sprawdzałeś jak to wygląda na dobrym potencjometrze - czytaj na takim który pracuje na aucie i nigdy nie był ruszany?
Witam
Fajnie że coś się ruszyło
Gdybym dorwał takie auto co ma wszystko ORI i nie wytarty potencjometr i chodzi idealnie to bym to zaraz zrobił - takich aut to chyba już nie ma
pozdrawiam
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
Ziemor, jak już w końcu się spotkamy to Ci dokładnie to wytłumaczę, mam instrukcję VAG'a dotyczącą diagnozy motronica, dokładnie mam tam opisane jakie wartości powinny być. Przy napięciu wchodzącym (pin 1 i 3) o wartości 4,9v, wartość na pinach 2 i 3 na biegu jałowym powinna być od 0,5- 0,85v- ja tak ustawiłem potencjometr i autko dobrze chodzi.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
hehe, musisz mi uwierzyć na słowo, nie jest to żadna olewka, mam podobnie jak Ziemor doświadczenia z przeprowadzką, wcześniej mialem problemy z moją zielonką, musialem kupić drugą przepływkę itp:) teraz wszystko już się u mnie stabilizuje, więc niedługo zawitam do Ciebie i opanujemy Twoje autko. Pozdrawiamrafalaudi1 pisze:audi_sport, my chyba mieliśmy się skontaktować? Ale widzę olewka na maxa
Coś mam dzięki Koledze audi_sport
Strona w necie link poniżej
http://translate.google.pl/translate?sl ... F2&act=url
Oryginał
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20854052/2
Czyżby to była ELSA ?
Pomiary na stykach potencjometru - przekręcony zapłon silnik stoi temperatura conajmniej 85 st cel
U1 - napięcie między stykami 1 + 3
U2 - napięcie wyjściowe między stykami 2 + 3
Czyli gdy napięcie zasilania (styki 1 + 3) mam powiedzmy 5V to na stykach 2 + 3 ma być od 0.1V do 0.2V
Pomiary na stykach potencjometru - silnik na obrotach jałowych, temperatura conajmniej 85 st cel
U1 - napięcie między stykami 1 + 3
U2 - napięcie wyjściowe między stykami 2 + 3
Czyli gdy napięcie zasilania (styki 1 + 3) mam powiedzmy 5V to na stykach 2 + 3 ma być od 0.5V do 0.85V
Takie mają być wartości - jeżeli nie mieszczą się w tym zakresie to należy:
1 - ustawić śrubką na samym potencjometrze napięcie po przekręceniu zapłonu czyli około 0.15V
2 - poluzować śruby i na jałowych obrotach ustawić napięcie około od 0.5V do 0.85V poprzez minimalne przestawianie potencjometru
uwaga bardzo mały przestawienie powoduje duży skok napięcia !!!
uwaga przestawienie potencjometru na jałowych obrotach nie wpływa na zmiany napięcia po kluczyku gdyż po kluczyku potencjometr stoi na polu rozbiegowym na którym charakterystyka jest tak dobrana że nic się nie zmienia (chyba że zjedziemy z pola rozbiegowego )
Pozdry
Strona w necie link poniżej
http://translate.google.pl/translate?sl ... F2&act=url
Oryginał
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20854052/2
Czyżby to była ELSA ?
Pomiary na stykach potencjometru - przekręcony zapłon silnik stoi temperatura conajmniej 85 st cel
U1 - napięcie między stykami 1 + 3
U2 - napięcie wyjściowe między stykami 2 + 3
Czyli gdy napięcie zasilania (styki 1 + 3) mam powiedzmy 5V to na stykach 2 + 3 ma być od 0.1V do 0.2V
Pomiary na stykach potencjometru - silnik na obrotach jałowych, temperatura conajmniej 85 st cel
U1 - napięcie między stykami 1 + 3
U2 - napięcie wyjściowe między stykami 2 + 3
Czyli gdy napięcie zasilania (styki 1 + 3) mam powiedzmy 5V to na stykach 2 + 3 ma być od 0.5V do 0.85V
Takie mają być wartości - jeżeli nie mieszczą się w tym zakresie to należy:
1 - ustawić śrubką na samym potencjometrze napięcie po przekręceniu zapłonu czyli około 0.15V
2 - poluzować śruby i na jałowych obrotach ustawić napięcie około od 0.5V do 0.85V poprzez minimalne przestawianie potencjometru
uwaga bardzo mały przestawienie powoduje duży skok napięcia !!!
uwaga przestawienie potencjometru na jałowych obrotach nie wpływa na zmiany napięcia po kluczyku gdyż po kluczyku potencjometr stoi na polu rozbiegowym na którym charakterystyka jest tak dobrana że nic się nie zmienia (chyba że zjedziemy z pola rozbiegowego )
Pozdry