[B4 ABK LPG] Wyciek oleju w okolicach filtra.
[B4 ABK LPG] Wyciek oleju w okolicach filtra.
Witam,
Otóż chciałbym się Was moi drodzy koledzy poradzić, gdyż od pewnego czasu mam dość intensywny i widoczny gołym okiem wyciek oleju przy obudowie filtra oleju. Otóż najbardziej widać go kiedy następuje rozruch zimnego silnika (widoczne na zdjęciu).
Wydaje mi się,że ten wyciek mam już od jakiegoś czasu, ponieważ dosyć często dolewam oleju. (Wiem,że trochę zaniedbałem moją niunię ale brak czasu na pozostawienie mojego autka u mechanika) Odniosłem także wrażenie,że ten wyciek nasilił się zimowa porą w niskich temperaturach. Zamierzam jednak w najbliższym czasie zlikwidować ten problem ale przedtem chciałbym Was się poradzić co może być przyczyną? Jest tu wielu specjalistów którzy znają ten model silnika i stąd moje pytanie. Nie chciałbym, żeby mechanik mnie naciągnął na niepotrzebne koszty i dlatego chce się przygotować i go zaskoczyć moją wiedzą. W ostatnim czasie zgubiłem na korzeniu osłonę pod silnikiem i teraz dokładnie widać wszystkie wycieki. Są co najmniej w dwóch miejscach,na wysokości filtra czyli ten wyciek który zlokalizowałem i bardziej w głąb przy skrzyni. Ogólnie dolna częśc silnika jest dość znacznie zalana olejem co zreszta widać na zdj.
Nie wiem czy to ma znaczenie,ale od jakiegos czasu nie działa mi wskaźnik temperatury oleju silnika gdyż takowy posiadam a kiedyś działał w skazywał poprawnie... Wskaźnik ciśnienia oleju działa i przy rozgrzanym silniku wskazuje niecałe 2 bary.
Czekam na opinie w tej sprawie i z góry dziękuje
Otóż chciałbym się Was moi drodzy koledzy poradzić, gdyż od pewnego czasu mam dość intensywny i widoczny gołym okiem wyciek oleju przy obudowie filtra oleju. Otóż najbardziej widać go kiedy następuje rozruch zimnego silnika (widoczne na zdjęciu).
Wydaje mi się,że ten wyciek mam już od jakiegoś czasu, ponieważ dosyć często dolewam oleju. (Wiem,że trochę zaniedbałem moją niunię ale brak czasu na pozostawienie mojego autka u mechanika) Odniosłem także wrażenie,że ten wyciek nasilił się zimowa porą w niskich temperaturach. Zamierzam jednak w najbliższym czasie zlikwidować ten problem ale przedtem chciałbym Was się poradzić co może być przyczyną? Jest tu wielu specjalistów którzy znają ten model silnika i stąd moje pytanie. Nie chciałbym, żeby mechanik mnie naciągnął na niepotrzebne koszty i dlatego chce się przygotować i go zaskoczyć moją wiedzą. W ostatnim czasie zgubiłem na korzeniu osłonę pod silnikiem i teraz dokładnie widać wszystkie wycieki. Są co najmniej w dwóch miejscach,na wysokości filtra czyli ten wyciek który zlokalizowałem i bardziej w głąb przy skrzyni. Ogólnie dolna częśc silnika jest dość znacznie zalana olejem co zreszta widać na zdj.
Nie wiem czy to ma znaczenie,ale od jakiegos czasu nie działa mi wskaźnik temperatury oleju silnika gdyż takowy posiadam a kiedyś działał w skazywał poprawnie... Wskaźnik ciśnienia oleju działa i przy rozgrzanym silniku wskazuje niecałe 2 bary.
Czekam na opinie w tej sprawie i z góry dziękuje
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Dzieki krisiun1krisiun1 pisze:Uszczelka chłodnicy oleju, radzę się za to zabrać jak najszybciej.W moim aucie kiedy padła ta uszczelka lało się jak z fontanny i zgubiłem ok. 2L oleju w 1,5km. Koszt uszczelki to ok 10zł robocizna 20zł.Jeśli masz kanał to wymienisz sam.
A co do innych wycieków to chce umyć silnik i sprawdzić gdzie jeszcze cieknie. Czy sa jakies specjalne płyny do mycia? Słyszałem,że jest specjalny preparat, którym się spryskuje i olej i brud spływają... Czy sam to robić czy oddać komuś kto juz to robił?
posiadam u siebie kanał i tak naprawde szybciej wymieniłem go bez pomocy kanału tym bardziej ze dostęp jest bardzo dobry a odkrecenie filtru i nakretki to zadna filozofia
a wjechac na kanał zdejmowac osłone jeszcze stawac na czyms by siegnać do chłodniczki za duzo zachodu lepiej bez kanału
[ Dodano: 2012-03-21, 21:13 ]
a wjechac na kanał zdejmowac osłone jeszcze stawac na czyms by siegnać do chłodniczki za duzo zachodu lepiej bez kanału
[ Dodano: 2012-03-21, 21:13 ]
preperatatów jest dosc duzo roznego rodzaju podjedz do sklepu z czesciami i ci jakis poleca przewaznie wyglada to tak ze trzeba spryskac miejsce zabrudzone i po ok 15 min splukujesz woda ,puzniej czekasz az obeschnie woda i tylepeznaczek pisze:Dzieki krisiun1krisiun1 pisze:Uszczelka chłodnicy oleju, radzę się za to zabrać jak najszybciej.W moim aucie kiedy padła ta uszczelka lało się jak z fontanny i zgubiłem ok. 2L oleju w 1,5km. Koszt uszczelki to ok 10zł robocizna 20zł.Jeśli masz kanał to wymienisz sam.
A co do innych wycieków to chce umyć silnik i sprawdzić gdzie jeszcze cieknie. Czy sa jakies specjalne płyny do mycia? Słyszałem,że jest specjalny preparat, którym się spryskuje i olej i brud spływają... Czy sam to robić czy oddać komuś kto juz to robił?
Rzeczywiście może być nakrętka niedokręcona bo wydaje mi się ,że kiedyś jak coś robiłem to ta chłodniczka była troche luźno...ltrs pisze:Kolego a nie odkręcałeś filtra ostatnio? Mogłeś niechcący poluzować chłodniczkę. Spróbuj najpierw odkręcić filtr i dokręcić nakrętkę od chłodniczki, potem sprawdź. Często ta nakrętka luzuje się razem z filtrem i potem go podpiera.
Otóż "ltrs"miałeś rację. Dzisiaj z samego rana wziąłem się za robotę,odkręciłem filtr oleju mimo braku klucza ale odkręcił się ręką-nie wiem czy był za słabo dokręcony... No i po odkręceniu filtra rzeczywiście nakrętka była na tyle za słabo dokręcona,że podobnie jak filtr odkręciłem ją ręką... Dokręciłem ją,założyłem filtr i potem spryskałem dół silnika preparatem do czyszczenia i spłukałem wodą. Po klilku godzinach suszenia na słoneczku odpaliłem autko i jak na razie jest wszystko okltrs pisze: Często ta nakrętka luzuje się razem z filtrem i potem go podpiera.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za rady. Mam nadzieję,że już będzie wszystko ok i temat można będzie zamknąć
Pozdrawiam klubowiczów