Od 2 tygodni jestem posiadaczem B4 ABK z instalacją na podtlenek LPG. Z moich obserwacji wynika że auto przez poprzedniego(ich) właściciela(li) było średnio zadbane i robione było tylko to co trzeba, więc pewnie jeszcze niektóre kwiatki będą przez jakiś czas wychodzić, ale do rzeczy.
Problem nr 1, aktualnie najważniejszy - brak mocy powyżej 4tys. obrotów... Do 3,5-4 auto ładnie się zbiera w Pb i LPG (na obu paliwach objawy są te same/bardzo zbliżone) a potem nic, silnik wyje ale nie ciągnie, przyrost obrotów znikomy, powyżej 5tys zapala się kontrolka ładowania. Spala 12-12,5L LPG, auto dopiero sprawdzałem, pedał deptany do podłogi celem otrzymywania wysokich obrotów, jazda głównie po mieście, więc jak dla tego silnika przy tych warunkach pracy w ogóle mnie taki wynik nie dziwi (etylina nie wiem, bo tylko do rozruchu i przepalenia używana, a jak obrotek pod czerwone pole nie wchodzi to żal mi zużywać )
Moje obserwacje:
Przy wysokich obrotach guma za przepływomierzem zasysa się - czyli wiadomo co idzie na pierwszy ogień :mrgreen:, myślałem że to przytkany filtr powietrza albo coś w tym stylu więc zajrzałem najpierw w okolice obudowy filtra ale wszystko wygląda ok, jedynie te plastikowe rurki z prawej strony filtra są trochę niepewnie osadzone. Jedna spod filtra idzie w okolice wtrysku, a druga do zaworu z przodu obudowy filtra.
Pokrywa przepływomierze jest przyklejona, a z tego co doczytałem w ori zamocowana jest na zatrzaskach czy czymś takim (powinna puścić przy podwadzeniu, ale u mnie trzyma się twardo i tylko kawałek plastiku wyszczerbiłem), co najciekawsze jeździłem prawie cały dzień z odpiętą złączką od przepływomierza i nie odczułem różnicy... To w ogóle możliwe że silnik działa bez przepływki? :shock:
Zimny silnik - auto potrafi zapalić na dotyk (czasami trochę dłużej muszę pokręcić), a po 4-5sek zaczyna nierówno pracować i jak nie dodam gazu to zgaśnie. Na biegu jałowym trzyma 850-900obr ale po dotknięciu gazu (do 1200obr) zaczyna falować. Czasami jest tak że jak ruszam rano z garażu to czekając na swoją kolej zgaśnie mi w bramie jeszcze (silnik jeszcze za zimny żeby przełączyć na LPG) - czyżby słynny przekaźnik nr 30?
Ciepły silnik - objawów nierównej pracy brak (lub praktycznie niezauważalne), tylko 3 razy w ciągu tych 2 tygodni zdarzyło mi się że dojeżdżając do skrzyżowania na LPG po wciśnięciu sprzęgła nagle obroty spadły i silnik zgasł.
Jest jeszcze łączenie kolektora z katalizatorem i jest trochę osmolone, najpewniej się przeżarło i jest dziurawe bo silnik pracuje dosyć głośno. Jest to tuż przed sondą lambda więc zastanawiam się, bo najpewniej ECU też coś z niej odczytuje i na podstawie tego odczytu ustala mieszankę, a jak część gazów ucieka przed sondą to odczyt jest zły.
Do tego ucieka mi płyn chłodniczy najpewniej, bo są braki w zbiorniczku, a osłone pod silnikiem mam w różowym płynie, wszystko wskazuje na króciec przy głowicy.
Z drobiazgów jeszcze muszę wymienić tuleje lewego wahacza i paski altka i wspomagania (przy okazji od razu pasek rozrządu z napinaczem, bo ostatnia wzmianka w papierach jest przy 160kkm a auto ma już 100kkm więcej) Tak więc na części się nie wykosztuję (no może prócz rozrządu) ale roboty będzie sporo :mrgreen:
Wiem że temat wałkowany milion razy, ale nie piszcie od razu "poszukaj na forum" tylko doradźcie co jeszcze podejrzeć/sprawdzić/wymienić, pomóżcie zaplanować kolejne kroki. Z mechaniki/majsterkowania jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę i sorry za niefachowe określenia, ale powoli, z kimś zdolniejszym myślę że dam radę coś zdziałać.
[B4 ABK LPG] Świeżo kupiona bryka i kilka mankamentów
siema co do jazdy bez przepływki to można tak, z tego co pamiętam jak odepniesz przepływkę to silnik przechodzi w stan "awaryjny" czy jakoś tak pierwszą rzeczą jaką bym patrzył to właśnie ta przepływka masz taki silnik jak ja miałem i on nie lubi gazu tym bardziej jak jest jakaś marna instalacja albo kijowo podłączona, najlepiej jak dogadasz się z kimś kto mieszka blisko ciebie i ma taki silnik jak ty żeby przełożyć filtr z przepływką i sprawdzić na jego jak chodzi (oczywiście najlepiej wtedy sprawdzać na benzynie żeby w razie czego nie uszkodzić komuś przepływki bo to nie jest tania część) przepływka mogła zostać uszkodzona przy wystrzale gazu, które są częste przy instalacji źle podłączonej (jeżeli jesteś w stanie wrzuć zdjęcie przepływki i mieszalnika gazu ) co do zasysanie gupy przepływomierza to myślę że przepływka się nie do końca otwiera lub w ogóle stoi w miejscu i dlatego ale tutaj nie wiem dokładnie i nie dam sobie głowy uciąć więc wymiana przepływki na inną dla sprawdzenie myślę że wyjaśniła by sprawę co do nierównej pracy hmmmm można by przeczyścić silniczek krokowy ale nie ma sensu go ruszać zanim nie sprawdzisz przepływki ja kupiłem trzy krokówki i okazało się że to przepływka kasa w plecy więc kolego szukaj kogoś kto ma silnik taki jak ty ewentualnie VAGa może on coś pokarze i do boju napisz z gdzie mieszkasz to może znajdzie się jakiś forumowy mechanik w okolicy i podjedziesz do niego . Pozdrawiam
Jestem ze Szpetala Górnego, rzut beretem do Włocławka.
Instalacja nie jest super jakości moim zdaniem (centralka Bingo i parownik Tomasetto 100HP), możliwe że gaz wybuchł w przepływomierzu rozwalając go i teraz nawet jak jest podpięty to jeździ w "trybie awaryjnym"?
VAG'a muszę przestudiować i się nauczyć sczytywać błędu samemu :mrgreen: Poprzednio miałem Skodę Favorit gdzie najbardziej skomputeryzowanym elementem było radio i naprawiało się ją przysłowiowym młotkiem, a tutaj już wtrysk wielopunktowy, ECU i inne bajery Szokuje mnie trochę przepaść technologiczna pomiędzy tymi autami, bo oba są z tego samego rocznika
Fotki silnika (18mpx prosto z aparatu więc cierpliwości)
http://dl.dropbox.com/u/88666/ABK%2022_3_2012.jpg
http://dl.dropbox.com/u/88666/ABK%2022_3_2012%20(1).jpg
http://dl.dropbox.com/u/88666/ABK%2022_3_2012%20(2).jpg
http://dl.dropbox.com/u/88666/ABK%2022_3_2012%20(3).jpg
http://dl.dropbox.com/u/88666/ABK%2022_3_2012%20(4).jpg
Instalacja nie jest super jakości moim zdaniem (centralka Bingo i parownik Tomasetto 100HP), możliwe że gaz wybuchł w przepływomierzu rozwalając go i teraz nawet jak jest podpięty to jeździ w "trybie awaryjnym"?
VAG'a muszę przestudiować i się nauczyć sczytywać błędu samemu :mrgreen: Poprzednio miałem Skodę Favorit gdzie najbardziej skomputeryzowanym elementem było radio i naprawiało się ją przysłowiowym młotkiem, a tutaj już wtrysk wielopunktowy, ECU i inne bajery Szokuje mnie trochę przepaść technologiczna pomiędzy tymi autami, bo oba są z tego samego rocznika
Fotki silnika (18mpx prosto z aparatu więc cierpliwości)
http://dl.dropbox.com/u/88666/ABK%2022_3_2012.jpg
http://dl.dropbox.com/u/88666/ABK%2022_3_2012%20(1).jpg
http://dl.dropbox.com/u/88666/ABK%2022_3_2012%20(2).jpg
http://dl.dropbox.com/u/88666/ABK%2022_3_2012%20(3).jpg
http://dl.dropbox.com/u/88666/ABK%2022_3_2012%20(4).jpg
no więc kolego tak jak myślałem masz gaz 1 generacji i założony tak jak ja miałem masakra
- po pierwsze musisz znaleść tak jak pisałem poprzednio kogoś kto ma silnik taki jak ty i sprawdzić na jego przepływce czy działa (tylko pamiętaj żeby robić to na benzynie)
- po drugie jeżeli przepływka jest po strzale to możesz już szukać drugiej i jak znajdziesz to zakręcić gaz i walić do gaziarza ale naprawdę sprawdzonego żeby zrobić z instalacji co najmniej 2 generację wykluczy to rozrywanie przepływki
- po trzecie musisz doprowadzić instalację WN do stanu użyteczności czyli świece, kable nie takie za 50 bo to wywalanie kasy w błoto kupisz takich 3 w ciągu roku a i tak będą do d....y a jak pujdzie strzał to znowu może iść przepływka do wywalenia trzeba kupić NGK lub Bosch nie są tanie ale naprawdę warto kopułka aparatu zapłonowego i palec w aparacie najlepiej Bosch
- po czwarte koniecznie VAG sprawdzisz wtedy jak działa sonda lambda czujniki i słynny przekaźnik nr. 30 jeżeli ma już jakieś zimne luty to napięcie z ECU też będzie kulało ( szczerze powiem że jak chcesz to auto zrobić dla siebie to warto go i tak kupić orginał kosztuje jak się nie mylę max 50 zł to żaden wydatek )
to chyba wszystko jeżeli o czymś zapomniałem to albo dopiszą koledzy albo ja jak sobie przypomnę w moim przypadku zrobienie tego wszystkiego doprowadziło silnik do super stanu tylko że ja musiałem więcej szukać i wydawać dodatkową kasę na mechaników którzy nic nie wiedzieli aż w końcu znalazłem kolegę z forum bez problemu bym ci go polecił ale masz do niego 370 km. pozdro
- po pierwsze musisz znaleść tak jak pisałem poprzednio kogoś kto ma silnik taki jak ty i sprawdzić na jego przepływce czy działa (tylko pamiętaj żeby robić to na benzynie)
- po drugie jeżeli przepływka jest po strzale to możesz już szukać drugiej i jak znajdziesz to zakręcić gaz i walić do gaziarza ale naprawdę sprawdzonego żeby zrobić z instalacji co najmniej 2 generację wykluczy to rozrywanie przepływki
- po trzecie musisz doprowadzić instalację WN do stanu użyteczności czyli świece, kable nie takie za 50 bo to wywalanie kasy w błoto kupisz takich 3 w ciągu roku a i tak będą do d....y a jak pujdzie strzał to znowu może iść przepływka do wywalenia trzeba kupić NGK lub Bosch nie są tanie ale naprawdę warto kopułka aparatu zapłonowego i palec w aparacie najlepiej Bosch
- po czwarte koniecznie VAG sprawdzisz wtedy jak działa sonda lambda czujniki i słynny przekaźnik nr. 30 jeżeli ma już jakieś zimne luty to napięcie z ECU też będzie kulało ( szczerze powiem że jak chcesz to auto zrobić dla siebie to warto go i tak kupić orginał kosztuje jak się nie mylę max 50 zł to żaden wydatek )
to chyba wszystko jeżeli o czymś zapomniałem to albo dopiszą koledzy albo ja jak sobie przypomnę w moim przypadku zrobienie tego wszystkiego doprowadziło silnik do super stanu tylko że ja musiałem więcej szukać i wydawać dodatkową kasę na mechaników którzy nic nie wiedzieli aż w końcu znalazłem kolegę z forum bez problemu bym ci go polecił ale masz do niego 370 km. pozdro
Trochę mi to generuje koszty
Przepływomierza poszukuję. Przekaźnik kupię przy najbliższej okazji jak tylko gdzieś spotkam.
Zmieści się z instalacją WN do 300zł (mowa o częściach), NGK, Bosch wiadomo, ale coś tańszego a nieznacznie gorszego, Beru np.? Wiem że za jakość się płaci ale przy najniższej krajowej i konieczności kupna nowych opon ciężko wysupłać kasę :-|
Przeróbka instalacji - jakich kosztów się mogę spodziewać i co z obecnej instalacji się może nadać do przeróbki? (oprócz zbiornika :lol: )
VAG będzie w przyszłym tygodniu oglądany albo nawet jutro, jak wyjdą jeszcze jakieś tematy i okaże się że przepływka do wymiany chyba zastanowię się czy nie żądać od poprzedniego właściciela zwrotu części kasy za auto za ukrywanie usterki.
Mam nadzieję że jutro Audi pokaże niezawodność w drodze nad morze...
Przepływomierza poszukuję. Przekaźnik kupię przy najbliższej okazji jak tylko gdzieś spotkam.
Zmieści się z instalacją WN do 300zł (mowa o częściach), NGK, Bosch wiadomo, ale coś tańszego a nieznacznie gorszego, Beru np.? Wiem że za jakość się płaci ale przy najniższej krajowej i konieczności kupna nowych opon ciężko wysupłać kasę :-|
Przeróbka instalacji - jakich kosztów się mogę spodziewać i co z obecnej instalacji się może nadać do przeróbki? (oprócz zbiornika :lol: )
VAG będzie w przyszłym tygodniu oglądany albo nawet jutro, jak wyjdą jeszcze jakieś tematy i okaże się że przepływka do wymiany chyba zastanowię się czy nie żądać od poprzedniego właściciela zwrotu części kasy za auto za ukrywanie usterki.
Mam nadzieję że jutro Audi pokaże niezawodność w drodze nad morze...
nie znam się dokładnie na gazie ale ja miałem taką samą i facet który mi to przerabiał powiedział że to szajs 1 generacji przerobił to podobno na 2 i to tak że silnik już nie dostał żadnego wystrzału wszystko oprócz parownika bo był nowy poszło do wymiany nie powiem ci teraz gdzie co było zamontowane bo już nie pamiętam ale wiem że problemy się skończyły po przeróbcekrisiun1 pisze:To nie I a II generacja i jeśli chciałbyś przejść na sekwencję to pozostanie tylko zbiornik, reszta się nie przyda.
Na tym zdjęciu jest widoczny sterownik Bingo M no i silniczek krokowy
http://dl.dropbox.com/u/88666/ABK%2022_ ... 282%29.jpg
http://dl.dropbox.com/u/88666/ABK%2022_ ... 282%29.jpg