Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 1.8 JN] Prawidłowe ustwienie klapy spiętrzającej.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

[ B3 1.8 JN] Prawidłowe ustwienie klapy spiętrzającej.

Post autor: bobsley6 » 25 mar 2012, 21:03

Po wyregulowaniu klapy spietrzającej w układzie KE-JETRONIC na standardowe ustawienie (jak to pokazane na rysunku talerza klapy) czyli odchył 1.9 mm samochód zaczął cięzko palic na ciepłym silniku.
Zachowuje sie tak jakby wypadał zapłon, na któryms z cylindrów.
Przy niskich temperaturach też zaczął gorzej odpalać azazwyczaj przy około -10 - -20 palił niemalże od pierwszego obrotu wału korbowego .
Odchylenie klapy było dosyć duże od tej podanej na rysunku około 2cm .
W madrej ksiazce przeczytałem , że :
" W układzie K-Jetronic położenie "0" tłoka sterującego jest określone przez unieruchomienie dźwigni w przepływomierzu powietrza (czyli klapy spietrzającej wg mnie na owe 1.9 mm) . Natomiast w układzie Ke-Jetronic sprężyna oraz stałe ciśnienie w układzie zasilania oddziaływają na tłok sterujący i popychają go do dołu (czyli ze u mnie regulacja klapy spietrzającej jak rozumien u mnie była niepotrzebna ?? )
Dla wyjasnienia dodam , że tłok sterujący znajduje w srodkowej czesci rozdzielacza paliwa i jest on sterowany położeniem klapy spietrzającej.
Kolejne pytanie do posiadaczy układów KE-Jetronic lub silnika JN , jak u was wyglada ułozenie klapy spietrzajacej przy rozdzielaczu...
Poniewaz mam troche czasu w zapasie zastanawiam sie na wyjęciem rozdziela z przepływka i zobaczyć jak sie ten tłok zachowuje. Pytanie cz jest sens.
Aha może ktoś bedzie wiedział po nagrzaniu sie silnika (nie koniecznie do 90 stopni) pojawiaja sie bardzo małe wachania wskazówki obrotomierza około 50-80 obrotów przy czym sielnik zaczyna troche nierówno pracowac na biegu jałowym (szarpanie silnikiem ) dodam ze układ dolotowy raczej szczelny.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 26 mar 2012, 14:03

Dla wyjasnienia dodam , że tłok sterujący znajduje w srodkowej czesci rozdzielacza paliwa i jest on sterowany położeniem klapy spietrzającej.
Sam sobie kolego odpowiedziałeś. Zmieniając położenie klapy, jak piszesz około 2 cm diametralnie zmieniło dawkę paliwa. Musisz podjechać na analizator, do jakiegoś kumatego mechanika co ogarnia wtrysk mechaniczny i ustawić skład mieszanki. Było już wiele tematów jak samemu ustawić, ale nie jest to takie proste, bo za pracę silnika odpowiada wiele rzeczy i trzeba być pewnym co do ich poprawnego działania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl