[80 B4 ABT] Problem z masą do licznika
[80 B4 ABT] Problem z masą do licznika
Na wstępie chciałbym przywitac wszystkich serdecznie!
Od niedawna jestem właścicielem ślicznej B4 2,0 ABT z 1994r.
Mam pewien problem a mianowicie chodzi o kontrolki w zestawie wskaźników: działa mi tylko kontrolka od poduszek powietrznych (rok modelowy 1995 - dwie poduszki) a brak kontrolek od ciśnienia oleju, ładowania, temperatury cieczy, immobilisera, abs-u - wszystkie te kontrolki powinny zapalac się przed uruchomieniem silnika i po uruchomieniu gasnąc. Pewnego dnia gdy wyszedłem rano do samochodu żeby pojecha na zajęcia na uczelni, ku mojemu ogromnemu zdziwieniu, wszystkie kontrolki działały. Było wcześnie rano i cały samochód był wilgotny. Kiedy samochód wysechł kontrolki już nie działały. Wydaje mi się że gdzieś nie łączy masa do zestawu wskaźników.
I teraz pytanie: gdzie podłączona jest masa której używa zestaw wskaźników?
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam
LePeK
Od niedawna jestem właścicielem ślicznej B4 2,0 ABT z 1994r.
Mam pewien problem a mianowicie chodzi o kontrolki w zestawie wskaźników: działa mi tylko kontrolka od poduszek powietrznych (rok modelowy 1995 - dwie poduszki) a brak kontrolek od ciśnienia oleju, ładowania, temperatury cieczy, immobilisera, abs-u - wszystkie te kontrolki powinny zapalac się przed uruchomieniem silnika i po uruchomieniu gasnąc. Pewnego dnia gdy wyszedłem rano do samochodu żeby pojecha na zajęcia na uczelni, ku mojemu ogromnemu zdziwieniu, wszystkie kontrolki działały. Było wcześnie rano i cały samochód był wilgotny. Kiedy samochód wysechł kontrolki już nie działały. Wydaje mi się że gdzieś nie łączy masa do zestawu wskaźników.
I teraz pytanie: gdzie podłączona jest masa której używa zestaw wskaźników?
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam
LePeK
Dzisiaj odkryłem, że to chyba jednak nie wina braku masy. Kiedy dociskam żółtą wtyczkę zestawu wskaźników to wszystko działa a jak puszczę to znowu jest lipa. Ten sam problem miałem w passacie B4 z 1994r. Problem tkwi w zimnych lutach na złączu w liczniku. Myślę że piwko postawione znajomemu elektronikowi załatwi sprawę
Mimo wszystko dzięki za pomoc czarekj.
Pozdrawiam
LePeK
Mimo wszystko dzięki za pomoc czarekj.
Pozdrawiam
LePeK
czy działa kontrolka od długich? Jesli tak to wina leży w pęknięciu ścieżki doprowadzającej +12V po zapłonie. Zwykle pęka przy środkowej żarówce w 3 od dołu rzędzie kontrolek czyli przy kontrolce kierunkowskazów przyczepy/świateł mijania
ale z tego co pamiętam, to wtedy nie powinien też działać obrotomierz
ale z tego co pamiętam, to wtedy nie powinien też działać obrotomierz
Tak - kontrolka od długich działa.
Ogólnie to działa jeszcze kontrolka od Air-Bag-ów.
Obrotomierza nie mam - jest Big Ben (zegary VDO).
Prędkościomierz, Big Ben i wskaźnik poziomu paliwa działają prawidłowo.
Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej oszukuje, bo gdy pokazuje 80 st. C to włącza się wentylator chłodnicy (czyli na silniku jest ponad 90 st. C)
Jak się do tego dobrac żeby to działało?
Jak rozebrac ten licznik żeby niczego nie popsuc?
Pozdrawiam
LePeK
Ogólnie to działa jeszcze kontrolka od Air-Bag-ów.
Obrotomierza nie mam - jest Big Ben (zegary VDO).
Prędkościomierz, Big Ben i wskaźnik poziomu paliwa działają prawidłowo.
Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej oszukuje, bo gdy pokazuje 80 st. C to włącza się wentylator chłodnicy (czyli na silniku jest ponad 90 st. C)
Jak się do tego dobrac żeby to działało?
Jak rozebrac ten licznik żeby niczego nie popsuc?
Pozdrawiam
LePeK
na 99% uszkodzona scieżka na płytce licznika... musisz sprawdzić cieżkę która łączy prawie wszystkie kontrolki (te u dołu) i wchodzi do niebieskiego gniazda. Gdzieś na jej drodze jest przerwanie. Zrobisz to sam, albo podjedz do Czarka to Ci pomoze. W dziale download na centrum masz instrukcję montażu obrotomierza, ściągnij ją i przeczytaj a będziesz wiedział jak wyjąć i rozebrać zegary. Potem tylko zlutuj miejsce przepalonej lub przerwanej ścieżki i po zawodach
Dzięki za propozycję Czarek ale przebywam obecnie w Olsztynie i będę dopiero w piątek rano w Zambrowie (w Olsztynie studiuję).
Jak przyjadę do Zambrowa to chcę podjechac na szrot do Czapki (ten niedaleko Ostróżnego) bo gadałem z Czapajewem i mówił że przywiezie kilka tych liczników po 100 PLN za sztukę.
Ale jak nic nie wyczaję u niego to pewnie trzeba będzie się wziąc za ten licznik, który mam.
Jeszcze jedno pytanie: w mojej audiczce jest hak założony jeszcze w niemcowni i z wiązki przewodów z niebieską kostką od liczników wychodzi wyprowadzona oddzielnie żaróweczka a w zestawie wskaźników jest jedno wolne miejsce - bez żarówki ale i nie zaklejone - oznaczone zielonym symbolem <-1->. Od czego jest ta kontrolka i czy ta zwisająca sobie swobodnie żaróweczka pochodzi właśnie z tego miejsca (są na oprawce ślady kleju i na liczniku też w tym miejscu, tak jakby ona się z tamtąd odkleiła)?
Dzięki za pomoc.
Jak przyjadę do Zambrowa to chcę podjechac na szrot do Czapki (ten niedaleko Ostróżnego) bo gadałem z Czapajewem i mówił że przywiezie kilka tych liczników po 100 PLN za sztukę.
Ale jak nic nie wyczaję u niego to pewnie trzeba będzie się wziąc za ten licznik, który mam.
Jeszcze jedno pytanie: w mojej audiczce jest hak założony jeszcze w niemcowni i z wiązki przewodów z niebieską kostką od liczników wychodzi wyprowadzona oddzielnie żaróweczka a w zestawie wskaźników jest jedno wolne miejsce - bez żarówki ale i nie zaklejone - oznaczone zielonym symbolem <-1->. Od czego jest ta kontrolka i czy ta zwisająca sobie swobodnie żaróweczka pochodzi właśnie z tego miejsca (są na oprawce ślady kleju i na liczniku też w tym miejscu, tak jakby ona się z tamtąd odkleiła)?
Dzięki za pomoc.
Witam
Na początek WIELKIE DZIĘKI dla Cobry - z tą przerwaną ścieżką to był strzał w 10. Dzisiaj rozebrałem licznik i rzeczywiście ścieżka przy kontrolce od kierunków przyczepy (środkowa kontrolka w pierwszym rzędzie od góry) była przerwana - znajduje się przy samej krawędzi płytki drukowanej=płytka pękła w tym miejscu i ścieżka także - podjechałem do znajomego elektronika w Olsztynie i mi to szybciutko polutował. Teraz wszystkie kontrolki działają.
A teraz pytanie: czy to normalne, że po przekręceniu kluczyka w pozycję w której świecą kontrolki ale silnik jeszcze nie chodzi kontrolki od temperatury płynu chłodniczego i od hamulców ((!)) <- taki symbol powinny mrygac? U mnie mrygają ale po zapaleniu silnika gasną. Czy tak powinno byc?
Na początek WIELKIE DZIĘKI dla Cobry - z tą przerwaną ścieżką to był strzał w 10. Dzisiaj rozebrałem licznik i rzeczywiście ścieżka przy kontrolce od kierunków przyczepy (środkowa kontrolka w pierwszym rzędzie od góry) była przerwana - znajduje się przy samej krawędzi płytki drukowanej=płytka pękła w tym miejscu i ścieżka także - podjechałem do znajomego elektronika w Olsztynie i mi to szybciutko polutował. Teraz wszystkie kontrolki działają.
A teraz pytanie: czy to normalne, że po przekręceniu kluczyka w pozycję w której świecą kontrolki ale silnik jeszcze nie chodzi kontrolki od temperatury płynu chłodniczego i od hamulców ((!)) <- taki symbol powinny mrygac? U mnie mrygają ale po zapaleniu silnika gasną. Czy tak powinno byc?