[1.9TD (AAZ)] Czyżby zapchany katalizator?
[1.9TD (AAZ)] Czyżby zapchany katalizator?
Jakiś czas temu zmieniłem boost-pina w pompie na ,,asymetryczny stożek", oraz lekko podkręciłem turbo.Po tym zabiegu odczułem znaczny wzrost mocy i momentu obrotowego.
Jedynym minusem było znaczne zadymienie od dolnego zakresu obrotów...do momentu w którym turbo zaczynało pompować. Później dymu nie było.
W ostatnim czasie pojawiło się dławienie silnika od ok. 3tys/obr. robił się muł.
Jednak zauważyłem, że jak przegonię auto na trzecim biegu, to w wyższych partiach obrotów następuje przez chwilę ogromne zadymienie z wydechu... po czym silnik odzyskuje moc i bez problemu kręci na trzecim biegu do 5200 obrotów.
Po takim przewietrzeniu auto na pewien czas odzyskuje wigor w 90%.
Moje pytanie brzmi następująco.... czy wzrost zadymienia spowodowany zmianą boost-pina mógł spowodować zapchanie katalizatora?
Jedynym minusem było znaczne zadymienie od dolnego zakresu obrotów...do momentu w którym turbo zaczynało pompować. Później dymu nie było.
W ostatnim czasie pojawiło się dławienie silnika od ok. 3tys/obr. robił się muł.
Jednak zauważyłem, że jak przegonię auto na trzecim biegu, to w wyższych partiach obrotów następuje przez chwilę ogromne zadymienie z wydechu... po czym silnik odzyskuje moc i bez problemu kręci na trzecim biegu do 5200 obrotów.
Po takim przewietrzeniu auto na pewien czas odzyskuje wigor w 90%.
Moje pytanie brzmi następująco.... czy wzrost zadymienia spowodowany zmianą boost-pina mógł spowodować zapchanie katalizatora?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Na allegro jest takie cuś.... http://moto.allegro.pl/tlumik-katalizat ... 43204.html
już dwa lata na tym śmigam i na przeglądzie nikt uwagi nie zwrócił:) Pasuje p&p, wykręcić kata i wkręcić to- 20 minut roboty:) Tłumik przelotka. a za katalizator w całości wziąłem 200 zł.
już dwa lata na tym śmigam i na przeglądzie nikt uwagi nie zwrócił:) Pasuje p&p, wykręcić kata i wkręcić to- 20 minut roboty:) Tłumik przelotka. a za katalizator w całości wziąłem 200 zł.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Nie. Ja tam nic dodatkowo nie robiłem. A różnice jako tako było czuć na początku jakby trochę lepiej wkrecał się na obroty od dołu. No i dużo sadzy było bo czyściłem trochę ta puszkę z sadzy. Ale parę razy przygazowałem trochę i z grubsza oczyścił się a reszta to po wyjeździe na drogę i przegonilem troche do 2,5 tys obr. Auto głośniej nie chodzi po tym.