Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] wzost spalania LPG po wycięciu kata?

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 28 mar 2012, 21:44

m@x1313 pisze:Jakby kabel był pęknięty to by w ogóle nie było napięcia, ja też kupowałem Bosch a teraz chyba kupie tańszy zamiennik, na LPG sondy padają szybciej bo jest wyższa temp. spalin. A Ty mogłeś uszkodzić sondę przy wymianie kata, ceramika mogła pęknąć w sondzie.
OK, czyli jak pokazuje np. 0,25V ale napięcie się nie zmienia to można wykluczyć wszystkie sprawy "braku połączenia" i na 100% lambda jest walnięta?

Ostatecznie jaką brać do pojazdów z kata czy bez kata? Czy jeden diabeł?

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 28 mar 2012, 22:09

jezeli chcesz wybrac pomiedzy sonda z kata a bez to tylko bosch wchodzi w gre podalem ci obie dedykowane. Kolosalnej roznicy nie powninno byc mozliwe ze same sondy sa te same napewno rozni sie dlugosc przewodu dla kata jest dluzszy bo sonda znajduje sie dalej, bez kata jest chyba w kolektorze. Jezeli chodzi o tani zamiennik to tez ten co linkowalem napewno nie bedziesz mial z tym problemu.
Jezeli masz kupic uniwersalny bosch to lepiej kup tansza dedykowana. Oryginalne wtyczki zawsze beda lepsze niz laczone. Po zatym zawsze istnieje mozliwosc ze bedzie sniedziec albo cos a laczenie jest akurat przy samej sondzie czyli spod auta a tam warunki sa nie ciekawie . A lutowac tych przewodów nie mozna w zestawie z uniwersalna sonda dostaniesz szybkozlaczki.
Podsumowujac kup to : http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-80- ... 98149.html
chyba ze nie masz co z kasa robic :)

wtyczki od sondy masz zaraz przy apracie zaplonowym wiec mozessz sprawdzic. Najprawdopodobniej jest uwalona. Jezeli masz vaga to podlacz sobie on ci powie .

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 28 mar 2012, 22:13

szoton pisze:OK, czyli jak pokazuje np. 0,25V ale napięcie się nie zmienia to można wykluczyć wszystkie sprawy "braku połączenia" i na 100% lambda jest walnięta?

Tak walnięta, inaczej byłoby 0V, aczkolwiek u mnie uszkodzona pokazywała -0,22V (ujemne napięcie) auto wariowało (golf 2 1.3 NZ).

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 28 mar 2012, 22:18

m@x1313 pisze:
szoton pisze:OK, czyli jak pokazuje np. 0,25V ale napięcie się nie zmienia to można wykluczyć wszystkie sprawy "braku połączenia" i na 100% lambda jest walnięta?

Tak walnięta, inaczej byłoby 0V, aczkolwiek u mnie uszkodzona pokazywała -0,22V (ujemne napięcie) auto wariowało (golf 2 1.3 NZ).
jezeli byla by odlaczona i by sprawdzał na kompie bylo by 0 jezeli sama sonde to brak polaczenia nie mial by nic wspolnego i pokazywalo by normalnie

[ Dodano: 2012-03-28, 22:20 ]
po za tym czym ty to sprawdzasz ? jezeli vagiem albo jakis kompem od gazu itp czy bezposrednio miernikiem i stoi w miejscu na danym napieciu napewno jest sonda walnieta. Sprawdz jeszcze te polaczenia kostek dla swietego spokoju sa 2 jedna obok drugiej w glebi po prawej stonie silnika patrzac z przodu auta obok aparatu zaplonowego

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 29 mar 2012, 07:01

kroliqster pisze: po za tym czym ty to sprawdzasz ? jezeli vagiem albo jakis kompem od gazu itp czy bezposrednio miernikiem i stoi w miejscu na danym napieciu napewno jest sonda walnieta.
sprawdzane było kompem od gazu i pokazało 0,25V i widać było ze napięcie się nie zmienia. OK. dziek chłopaki za pomoc - kupię ten zamiennik i zobaczymy. Czy po wymianie trzeba jechać coś ustawić, regulować itd?

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 29 mar 2012, 07:27

szoton pisze:
kroliqster pisze: po za tym czym ty to sprawdzasz ? jezeli vagiem albo jakis kompem od gazu itp czy bezposrednio miernikiem i stoi w miejscu na danym napieciu napewno jest sonda walnieta.
sprawdzane było kompem od gazu i pokazało 0,25V i widać było ze napięcie się nie zmienia. OK. dziek chłopaki za pomoc - kupię ten zamiennik i zobaczymy. Czy po wymianie trzeba jechać coś ustawić, regulować itd?
mozna by skasowac blad z kompa bo napewno bedzie zapisany, trzeba by podlaczyc vaga. No i gaz mozna by ustawic na nowej sondzie pozatym sprawdzisz odrazu jak ona pracuje po za tym nic nie trzeba regulowac auto po podpieciu zacznie normalnie pracowac

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 29 mar 2012, 21:46

szoton pisze:kupię ten zamiennik i zobaczymy.
napisz kolego jak wymienisz sonde jak auto się sprawuje no i czy ta sonda działa prawidłowo

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 30 mar 2012, 07:04

m@x1313 pisze:
szoton pisze:kupię ten zamiennik i zobaczymy.
napisz kolego jak wymienisz sonde jak auto się sprawuje no i czy ta sonda działa prawidłowo
Ok, na razie zamówiona jak dojdzie i wymienię to dam znać.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2012, 09:20 przez szoton, łącznie zmieniany 2 razy.

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 30 mar 2012, 18:32

a jak sprawdzasz sonde ? po podlaczeniu miernika musisz dodac gazu do 2000-3000 tys obortow zeby napiecie zaczeło skakac od 0.2 - 1V bo na wolnych obr napiecie bedzie stac w miejscu

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 30 mar 2012, 20:43

maciek1006, mylisz sie kolego, właśnie na biegu jałowym wykres sondy wygląda jak wykres sinusa, czyli od 0,1-0,9V to jest pełny zakres pracy sondy. Oczywiście sondę sprawdza się na podłączonej wtyczce inaczej grzałka nie działa i sonda też nie pracuje tylko przyjmuje stałą wartość. Jak dodajesz gazu sonda zatrzymuje się na bogatej mieszance około 0,8V a jak zdejmiesz nogę z gazu spadnie do ubogiej okolo 0,2V i po chwili zacznie pracować od 0,1-0,9V, z reguły pracuje od 0,2-0,8V.

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 30 mar 2012, 21:01

wlasnie ostatnio sprawdzalem i u mnie jest odwrotnie ? na wolnych oborotach stoi a jak dodaje gazu to zaczyna pracowac juz sam nie wiem

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 30 mar 2012, 23:16

Mi oscyluje na jałowych i na zwiększonych obrotach również.

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 06 kwie 2012, 09:19

Sonda wymieniona na razie silnik ładnie równo pracuje, w czasie jazdy też widać że inaczej reaguje na pedał gazu. Zobaczymy jak ze spalaniem.
Co do samej sondy to pod względem wtyczek, długości kabla itd wszystko OK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl