Witam , w moim 1.9 tdi grzeje się silnik.Od 90(stopni C) załacza się dmuchawa i pracuje cały czas. Temp. wynosi 100(stopni C) . Węże są gorące . Termostat wymieniłem otwiera się przy 87(stopniach C) a chłodnica cał czas zimna ,nagrzana jest tylko w pionie od górnego do dolnego węża . Czy wie ktoś dlaczego tak się dzięje ,z góry Dziękuje .
A nie wiem czy w dobrym dziale
[B4 1.9tdi 1Z] grzeje się silnik
- pawelek1800
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 26 gru 2011, 20:12
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
a ja na początek zaproponuję zmienić czujnik temp.
jeśli nie masz wentylatora napędzanego od paska to po nagrzaniu zostaw auto żeby popracowało z 10-15min, obserwując wskaźnik temp, jeśli masz obieg płynu to zarówno górny jak i dolny przewód będę gorące, najlepiej żeby zrobić to na podwyższonych obrotach 1200-1500rpm ale koniecznie na postoju. nie w trakcie jazdy. wydajność chłodnicy jest taka że nawet rozbuchany motor po upalaniu na parkingu, przy lekkiej nodze jak tylko zaczniesz jechać momentalnie ostygnie do temp roboczej 90* zakładam że pompę wodną i termostat masz sprawny.
a co do płukania chłodnicy karcherem to radzę to robić z nieco większej odległości i delikatnie bo można na cacy pokrzywić blaszki radiacyjne na rdzeniu i wtedy chłodnica jest tyle warta iile waży na skupie aluminium
jeśli nie masz wentylatora napędzanego od paska to po nagrzaniu zostaw auto żeby popracowało z 10-15min, obserwując wskaźnik temp, jeśli masz obieg płynu to zarówno górny jak i dolny przewód będę gorące, najlepiej żeby zrobić to na podwyższonych obrotach 1200-1500rpm ale koniecznie na postoju. nie w trakcie jazdy. wydajność chłodnicy jest taka że nawet rozbuchany motor po upalaniu na parkingu, przy lekkiej nodze jak tylko zaczniesz jechać momentalnie ostygnie do temp roboczej 90* zakładam że pompę wodną i termostat masz sprawny.
a co do płukania chłodnicy karcherem to radzę to robić z nieco większej odległości i delikatnie bo można na cacy pokrzywić blaszki radiacyjne na rdzeniu i wtedy chłodnica jest tyle warta iile waży na skupie aluminium