Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Silnik bierze olej

adw24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 29 mar 2012, 12:01

[b4 1.9 1Z] Silnik bierze olej

Post autor: adw24 » 29 mar 2012, 12:11

Witam, mam problem z moim audi 1.9TDI, silnik bierze olej około 1litr na 4000km. Przebieg silnika 178 000 km. Leje olej cały czas ten sam Mobil 1, 5W50. Jazda raczej spokojna. Zimnego silnika nie nadwyrężam. W czym może być problem? Będę wdzięczny za odpowiedz/ sugestie.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2012, 14:15 przez adw24, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 29 mar 2012, 12:38

1. Popraw temat, bo brak tagów.
2. Gdzie znalazłeś pełnoletni samochód z takim przebiegiem?
3. Od kiedy bierze tyle oleju? Nie ma gdzieś wycieku ?

Dymi biało po odpaleniu/ przegazowaniu? Wali (chlapie) olejem jak silnik zagrzany i odkrecisz korek wlewu oleju?

Możesz na początek zrobic wolna odme (opis na forum) i zobaczyć ile tego oleju tamtędy leci. Można zdjąc z turbo wąż i zobaczyć czy wirnik ma duże luzy (zgaszony zimny silnik).

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 mar 2012, 13:04

Sprawdź czy nie masz wycieków gdzieś, obejrzyj wokół pokrywy zaworów może gdzieś puszcza, można pofatygowac się o wymiane uszczelniaczy zaworowych.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 mar 2012, 14:10

1l/4000km to jeszcze nie tragedia. Wymieniłbym uszczelniacze na początek.

adw24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 29 mar 2012, 12:01

Post autor: adw24 » 29 mar 2012, 19:00

spiczi samochód uzytkuje od ojca, a mamy go dosyć długo.
Olej bierze od około roku. Wydaje mi się ze ma przecieki wokół turbo ale nie jestem bystry w tej branży - zrobie fotki w najbliższym czasie.
Po odpaleniu nie zuważyłem białego dymienia.

Czy zmiana oleju na półsyntetyk może ograniczyć branie oleju?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 mar 2012, 21:09

Czy zmiana oleju na półsyntetyk może ograniczyć branie oleju?
Nie, oleje podczas pracy rozgrzewają się do 100*C i każdy olej w tej temp. jest rzadki.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 29 mar 2012, 21:21

Obejrzyj dokładnie silnik dookoła czy nie ma wycieków, Mi też sporo oleju ubywało a winna była uszczelka od podstawy filtra.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 mar 2012, 21:33

Jak by mu wyciekało tyle oleju to silnik by był zarzygany i na pewno by to zauważył.Coś mi się wydaje że już czas na mały remoncik...

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 29 mar 2012, 21:36

Tylko że z małego remonciku zrobi się wielki za 2000zł. Wiem to z własnego doswiadczenia niestety. Jak się tylko rozbierze silnik to wiele wychodzi na wierch :-o

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 mar 2012, 21:57

Wszytko zależy czy chce samochodem jeździć czy do jeździć do sprzedaży lub szrotu... ostatnio robiliśmy u znajomego kompletny remont silnika i wyszło lekko ponad 1000zl także nie jest źle.Teraz może kolejne pół miliona przejeździć ;-)

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 30 mar 2012, 17:49

To gdzie takie części tanie mają?
Ja za same tłoki z pierścieniami do Passata B3 płaciłem 1000zł a to była połowa kosztów remontu

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 mar 2012, 20:50

Wszytko zależy kto kupuje części.Ja kupuje części zawsze przez mojego znajomego mechanika.potrafi mieć zniżki które obniżają cenę części nawet o 40% niż ja bym sam kupował w sklepie...I to by pasowało bo dodając te 40% to wyszło by ok 2500zł o których niektórzy piszą...Jak by kumpel kupował sam lub oddał jakiemuś nieznanemu mechanikowi to pewnie za samą robociznę by tyle wyszło...

adw24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 29 mar 2012, 12:01

Post autor: adw24 » 30 mar 2012, 21:13


Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 mar 2012, 21:41

Trochę słabo widać.Widzę tylko że masz wyciek z węża który idzie z IC do kolektora ssącego.Albo dociągnij tą górną opaskę albo jak to nie pomoże trzeba będzie wymienić ten kawałek węża...No i taki wyciek na pewno nie jest powodem tego że dolewasz tyle oleju...

adw24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 29 mar 2012, 12:01

Post autor: adw24 » 16 kwie 2012, 19:29

Próbuje się orientować w temacie, zasięgam opinii mechaników i kolegów, i czytam. Więc tak:

Jeden mechanik po oględzinach wizualnych stwierdził że mam turbinę podjechaną.

Z kolegą sprawdzilismy luz wirnika turbo. luz był ale na moje odczucie nie za duży.
Po odkręceniu węża (opis na zdjeciu - bo nie wiem jak sie fachowo nazwać) zauważyłem dużo oleju.
http://www13.speedy.sh/kngnD/download/1.JPG
Kolega powiedział że by spróbował od gumek na zaworach wymienić.

A drugi mechanik wogóle słabo orientował sie w temacie, powiedział że w Bykowie pod Wrockiem regenerują turbiny (korzystał ktoś z ich usług?)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl