[B4 ADA] brak mocy, falowanie obrotów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 mar 2012, 10:39
- Lokalizacja: Złoty Stok
[B4 ADA] brak mocy, falowanie obrotów
Witam
Mam takie problemy ze swoja Audi
Przy odpalania na zimnym , silnik skacze do 2tys obr. ale po chwili schodzi na "normalne" 900-1000, przy kazdym dotknieciu gazu silnik najpierw traci obroty tak do 500-600 a dopiero później zaczyna sie wkręcać. W czasie jazdy przy zmianie biegów szarpie, a przy wrzuceniu na luz wskazówka spada do 500 obr. chwile się męczy i znowu norma. Przy postoju czasami sam zaczyna falować na obrotach, a nawet gaśnie.
Na rozgrzanym silniku ciężko odpala, męczy sie z 5-6 sek. i ledwo ledwo łapie.
No i brak mocy, wciskam gaz a to nic nie daje, wiem że ten silnik demonem prędkości nie jest ale wcześniej dało się tym jeszcze jedzić. Od kiedy pojawił sie problem z obrotami silnik zrobił sie strasznie mułowaty, przy normalnych prędkościach nie da się wyprzedzać, no i wyraznie wiecej pali.
Prosiłbym o pomoc w temacie
pozdrawiam
Mam takie problemy ze swoja Audi
Przy odpalania na zimnym , silnik skacze do 2tys obr. ale po chwili schodzi na "normalne" 900-1000, przy kazdym dotknieciu gazu silnik najpierw traci obroty tak do 500-600 a dopiero później zaczyna sie wkręcać. W czasie jazdy przy zmianie biegów szarpie, a przy wrzuceniu na luz wskazówka spada do 500 obr. chwile się męczy i znowu norma. Przy postoju czasami sam zaczyna falować na obrotach, a nawet gaśnie.
Na rozgrzanym silniku ciężko odpala, męczy sie z 5-6 sek. i ledwo ledwo łapie.
No i brak mocy, wciskam gaz a to nic nie daje, wiem że ten silnik demonem prędkości nie jest ale wcześniej dało się tym jeszcze jedzić. Od kiedy pojawił sie problem z obrotami silnik zrobił sie strasznie mułowaty, przy normalnych prędkościach nie da się wyprzedzać, no i wyraznie wiecej pali.
Prosiłbym o pomoc w temacie
pozdrawiam
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 mar 2012, 10:39
- Lokalizacja: Złoty Stok
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
dobra to zaraz skocze do autkaczarny9996 pisze:Nie nie mam dostępu do vaga, jak byś mógł zrobić mi te fotki , na mechanice zbytnio sie nie znam , a tak sam to sprawdze od razu z gory dzieki
[ Dodano: 2012-03-31, 18:49 ]
tu masz przeplywomierz jak otworzysz maske to po lewej stronie za obudowa filtra powietrza
sonda lambda jak patrzysz na silnik po prawej stronie obok aparatu zaplonowego
u mnie wyglada to trzeche inaczej bo mam lpg i kabel sygnałowy idzie do centralki lpg
tu na tym zdjeciu masz miejsce w ktorym znajdowal sie sygnał sondy lambda kabel ktory musisz odlaczyc do sprawdzenia (pusty otwor)
a tak wyglada ten przewod
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 mar 2012, 10:39
- Lokalizacja: Złoty Stok
wiec tak dzisiaj sprawdzalem lambde i przeplywke, po odlaczeniu przeplywomierza, silnik chodzil nierówno ale raekcja na gaz była ok(nie spadały obroty), po odlaczeniu lambdy obroty malaly przy dotknieciu gazu (czyli nic to nie dalo) . Przy odlaczeniu jak i przeplywki jak i lambdy silnik dalej byl mulowaty,nie mial mocy.
Moze to ten przeplywomierz?
Moze to ten przeplywomierz?
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
ja bym wymienil swiece komplet do ada 3 el. ngk to niecale 50 zl sprawdzic stan i wyczyscic kopulke i palec i proponowal bym wymiane przewodow wn. jeszcze mozna zrobic adaptacje przepustnicy to nawet idzie bez kompa zrobic
kupujac auto z tym silnikiem trzeba miec troche pojecia i cierpliwosci albo dobrego mechanika i na oko przy tym aucie nic nie robic !
kupujac auto z tym silnikiem trzeba miec troche pojecia i cierpliwosci albo dobrego mechanika i na oko przy tym aucie nic nie robic !
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 mar 2012, 10:39
- Lokalizacja: Złoty Stok
Sprawdze te swiece i aparat, ale dopiero w środe bede mial mozliwość. Nikt mi tam do auta nie zagladal i nie grzebał, bo nie było takiej potrzeby(to jest pierwsza usterka od kiedy mam auto). Czyli co musze sprawdzić wszystko, jak cuś swiece wymienić, a najlepiej gdybym podłaczył sie do vaga,tak?
Moj znajomy mowil mi że to moze być czujmik od przepustnicy. Co o tym myslicie?
Moj znajomy mowil mi że to moze być czujmik od przepustnicy. Co o tym myslicie?
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
w mojej na vag'u wyskakuje błąd przepustnicy ale to nic nie robi ( jak narazie ) co do falowania mogą być świece i kable, kopułka i palec w aparacie, czujnik temperatury, sonda, przepływomierz, czujnik spalania stukowego, zapchany katalizator, w skrajnych przypadkach uszkodzony sterownik (komputer). Moja jeździła na benzynie jak żaba a na gazie miała braki mocy przyczyną była niesprawna sonda. Pierwszą pokazywała za ubogą mieszankę, druga używka za bogatą ( na benzynie chodził prawie dobrze na gazie wcale ) po zakupie nowej chodzi jak zegarek :mrgreen: