Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E ABK] Nie działa Obrotomierz i miga kont.Oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
darecki102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:50
Lokalizacja: Brzozów

[B4 2.0E ABK] Nie działa Obrotomierz i miga kont.Oleju

Post autor: darecki102 » 01 kwie 2012, 11:20

Przeszukałem całe forum i nie znalazłem takiego tematu wiec pisze nowy.Nie działa mi obrotomierz i miga mi kontrolka oleju.Wszystko zaczeło sie od tego ze pewnego czasu padł mi aparat zapłonowy(czujnik halla).Nie majac pewnosci wymieniłem cewke zapłonową,no i nic to nie dało,wiec wymieniłem tez aparat zaplonowy.Auto odpaliło ale nie działa obrotek i miga kontrolka oleju.Sprawdziłem licznik(jest 100%sprawny),wymieniłem czujnik oleju i dalej nic to nie dało. Moze jest to wina cewki albo czujnika halla.Nie mam pewnosci czy ta cewka co mam założaną teraz w aucie jest taka jak powinna a starej nie mam to nie sprawdze.Wiec teraz pytanie z kad licznik bierze sygnał na licznik?
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2012, 20:39 przez darecki102, łącznie zmieniany 1 raz.

Aras920

Post autor: Aras920 » 02 kwie 2012, 00:30

Ze skrzyni biegow sprawdz dla pewnosci na poczatek bezpiecznik nr12 jesli to nie bezpiecznik sprawdz przewody moze jakies przypadkowo uszkodziles

[ Dodano: 2012-04-02, 00:33 ]
Oczywiscie licznik bierze sygnal ze skrzyni biegow

morsik28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 lip 2011, 20:19
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: morsik28 » 02 kwie 2012, 10:12

Kolego miałem podobny problem i wina była w lutach licznika. Znalazłem na forum taki temat https://audi80.pl/80-b4-abk-kontrolk ... t22113.htm i jak przelutowałem te styki w liczniku to działa bez problemu. Spróbuj może Tobie też to pomoże i daj znać co i jak.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 02 kwie 2012, 10:28

_uwaga

darecki102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:50
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: darecki102 » 22 kwie 2012, 12:51

Juz sprawdzilem wszystkie luty w liczniku i czujniki ale to nic nie dało.Mój licznik u kolegi dziala a jego u mnie nie.Wiec co moze byc na rzeczy.Moze to byc wina halla czy moze komputera

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 kwie 2012, 11:45

A czasem w twoim silniku impuls do obrotka nie idzie właśnie z aparatu zapłonowego? W dielsach info szło z alternatora a w PB gdzieś właśnie z układa zapłonowego.

audik96
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 paź 2014, 20:34
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: audik96 » 06 paź 2014, 20:53

Też mam problem z obrotkiem i nie wiem o co chodzi bo na 100% licznik jest dobry, czasami zacznie działać normalnie ale to jak najczęściej jest pełna butla gazu i czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie jest ten obrotek podłączony bo podejrzewam że wcześniejszy właściciel coś przy tym grzebał.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 paź 2014, 09:40

Sygnał bierze z ECU silnika. Zasilanie współdzieli z innymi rzeczami w licznikach. Przylutowanie i sprawdzenie ścieżek w obrotomierzu może pomóc. Sprawdź też styk obrotomierza z płytą liczników.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 paź 2014, 13:30

A ECU bierze informację z halla. Jeśli silnik normalnie pracuje znaczy hall sprawny. Kiedyś wyczytałem, że częstą przyczyną świrowania licznika są zimne luty na stabilizatorze napięcia. Wygląda jak płaski czarny tranzystor z blaszką na trzech nóżkach.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 paź 2014, 14:37

Francis1982 pisze:zimne luty na stabilizatorze napięcia. Wygląda jak płaski czarny tranzystor z blaszką na trzech nóżkach.
Wspomniany stabilizator nie jest od obrotomierza, lecz od wskaźnika temperatury i poziomu paliwa.

audik96
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 paź 2014, 20:34
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: audik96 » 07 paź 2014, 16:06

luty już poprawiałem ale myśle że coś jest z czujnikiem halla bo jak ostatnio ustawiałem zapłon to przestał całkiem działać od tamtej pory. Jak bede miał chwile czasu to postaram sie to ogarnąć tylko nie wiem w jaki sposób jest to podłączone do tego czujnika (w którym miejscu)

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 07 paź 2014, 21:01

Odnośnie niedziałającego obrotka to sprawdź dokładnie styki wychodzące z aparatu zapłonowego w kostce od halla i kostkę z przewodami którą wpina się w ten czujnik.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 paź 2014, 21:08

Jakby hall szwankował to po pierwsze by było czuć po pracy silnika. Lepiej już wziąć led z opornikiem aby mógł świecić przy 12V i podłączyć do masy (albo plusa) i podłączyć do sygnału obrotomierza żeby zobaczyć czy miga.
Sygnał obrotomierza jest w czarnej kostce pod półką kierowcy obok kolumny kierowniczej. Kabel niebiesko-zielony jak dobrze pamiętam.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 paź 2014, 21:15

Ale wyżej było poruszane halal jakby nie łączył czy nie działał to by silnik nie odpalił bo to podstawa w ECU. A wy nadal wałkujecie o hall-u

Nie ma innej możliwości jak uszkodzony orbitek lub uszkodzone połączenia.

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 07 paź 2014, 21:29

Niech sprawdzi jak wyżej pisałem i się wypowie, czy jest tam wszystko dobrze połączone.


Tak wiem że było pisane :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl