[ 1.9 1Z ] zmiana na automat
[ 1.9 1Z ] zmiana na automat
Witam wszystkich klubowiczow, jak widac jestem nowy -.... z problemami :roll:
Od niedawna jezdze pieknym B4 , 1Z ,1994 - autko ma 325 tys , pompa po naprawie, nowy rozrzad, oraz uszkodzona skrzynia biegow :cry: .
Posiadam tez kompletnego Passata AFN anglika na czesci z 240 tys , bdb silnik - automat.
Mam zamiar przelozyc skrzynie z tego Passata do B4 - prosze o podpowiedzi jakie problemy sa z tym zwiazane? Mam juz lewarek, licznik oraz pedaly od automata - co jeszcze bede potrzebowal do takiej przekladki?
Druga ,nie mniej wazna rzecz - czy przekladac tylko skrzynie i podrasowac 1 Z -np. wtryski i Komp z AFN ,czy lepiej przelozyc calego AFN z komputerem ? Jesli tak to czy jest to bardzo skomplikowane?
dzieki za podpowiedzi :lol:
Od niedawna jezdze pieknym B4 , 1Z ,1994 - autko ma 325 tys , pompa po naprawie, nowy rozrzad, oraz uszkodzona skrzynia biegow :cry: .
Posiadam tez kompletnego Passata AFN anglika na czesci z 240 tys , bdb silnik - automat.
Mam zamiar przelozyc skrzynie z tego Passata do B4 - prosze o podpowiedzi jakie problemy sa z tym zwiazane? Mam juz lewarek, licznik oraz pedaly od automata - co jeszcze bede potrzebowal do takiej przekladki?
Druga ,nie mniej wazna rzecz - czy przekladac tylko skrzynie i podrasowac 1 Z -np. wtryski i Komp z AFN ,czy lepiej przelozyc calego AFN z komputerem ? Jesli tak to czy jest to bardzo skomplikowane?
dzieki za podpowiedzi :lol:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
W passacie b4 silnik jest poprzecznie a w audi wzdłużnie, nie wiem czy Ci ta skrzynia tak spasuje :roll:
Czy passata masz b5? bo tego nie napisałeś. Jeśli z b5 to może i skrzynia wejdzie ale różne mogą być flansze przy skrzyni, nie wiadomo czy ECu z Audi dogada się z ecu skrzyni, czy wiązka bedzie pasować.
Ecu z afn do 1Z nie założysz. Wtryski jak najbardziej możesz przełożyć.
Czy passata masz b5? bo tego nie napisałeś. Jeśli z b5 to może i skrzynia wejdzie ale różne mogą być flansze przy skrzyni, nie wiadomo czy ECu z Audi dogada się z ecu skrzyni, czy wiązka bedzie pasować.
Ecu z afn do 1Z nie założysz. Wtryski jak najbardziej możesz przełożyć.
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Z automatu na manual jest prościej, odwrotnie to już trochę bardziej skomplikowane, musisz całą wiązkę przełożyć pod kompa od autmoatu, półosie, w b4 masz ABS? w b5 zapewne też także nie będzie to p&p, nie wiem czy nie lepiej Ci włożyć zwykłą skrzynię. Druga sprawa automat zamuli auto, pomimo iż 110KM to według mnie to za mało na automat. Jak przekładać to całego AFN razem ze skrzynią. Ogólnie posiedzisz z tydzień w garażu i może złożysz, pomijam kwestie sanek bo nie wiem czy różnią się między b4/b5, łapy na pewno są inne przy skrzyniach. Może również nie pasować rozrusznik jak będziesz wkładał do 1Z.
Pewnie ,ze prosciej przelozyc odwrotnie...... tyle ,ze nie bardzo moge odwrocic sytuacje poniewaz zona nie jezdzi manualem ( moze prosciej kobiete zmienic ?????)M@rcus pisze:Z automatu na manual jest prościej, odwrotnie to już trochę bardziej skomplikowane, musisz całą wiązkę przełożyć pod kompa od autmoatu, półosie, w b4 masz ABS? w b5 zapewne też także nie będzie to p&p, nie wiem czy nie lepiej Ci włożyć zwykłą skrzynię. Druga sprawa automat zamuli auto, pomimo iż 110KM to według mnie to za mało na automat. Jak przekładać to całego AFN razem ze skrzynią. Ogólnie posiedzisz z tydzień w garażu i może złożysz, pomijam kwestie sanek bo nie wiem czy różnią się między b4/b5, łapy na pewno są inne przy skrzyniach. Może również nie pasować rozrusznik jak będziesz wkładał do 1Z.
Passatem AFN z automatem jezdzilem prawie 3 lata , moze i troche zamula ,nie czuc tych 110 konikow ale jak juz wspomnialem nie mam innej opcji.
Zanim sie zabiore za przekladanie chce zebrac jak najwiecej informacji o ewentualnych problemach i poznac opinie ludzi , ktorzy wiedza co mowia.
Mieszkam na Maderze i dostep do czesci jest tu bardzo ogranicziny , zamowienie czegokolwiek z Europy trwa dosc dlugo i jest kosztowne, szczegolnie jesli zamawia sie kilka razy nie bedac np. pewnym co bedzie potrzebne
Problem rowniez z mechanikami , ktorych nie ma tu za duzo ( tych z pojeciem) a nikt takiej przekladki z pewnoscie tu nie robil, jak pytalem kilku to patrza na mnie jakbym wlasnie wyladowal z Ksiezyca.
Ja dlubalem kiedys w samochodach / motocyklach - nawet dosc duzo wiec napewno dam rade przelozyc, chcialbym tylko z powodow , o ktorych pisalem miec wszystko co potrzebne
no i wybrac najlepsza opcje.
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Wątpię żebyś znalazł tu osobę która przekładała z manuala na automat, no może jedną kolega Żeton z tego co pamiętam robił przekładkę, ale zapewne na gratach od b4. Podbij do niego to może jakieś konkrety dostaniesz. Jak masz pojęcie o elektronice to dasz radę,mechanicznie zawsze jakoś idzie to zrobić.
Mrówcza robota, biorąc pod uwagę wszystko co piszesz, ja na przykład nie podjąłbym się takiej przekładki. Tym bardziej że w takiej sytuacji nie ma gwarancji 100% że operacja się powiedzie.
No ale cóż, widząc determinację, pozostaje życzyć powodzenia.
Pochwal się potem efektem, spostrzeżeniami...
no właśnie. "Jakoś".M@rcus pisze:mechanicznie zawsze jakoś idzie to zrobić.
No ale cóż, widząc determinację, pozostaje życzyć powodzenia.
Pochwal się potem efektem, spostrzeżeniami...
No wiekszosc rzeczy w zyciu to troche wysilku kosztuje i jesli jest to tylko mozliwe to trzeba probowac nie obawiam sie mechaniki - kiedys prowadzilem warsztat i cos tam jeszcze pamietam, gorzej z elektronikom , komputerami, softami itd :oops: szczyt mojej wiedzy o elektronice z technikum samochodowego to elektroniczny regulator napiecia :mrgreen: i silniki typu W 123 , W 124 - wiec czasy dosc odlegle technologicznie.pszem pisze:Mrówcza robota, biorąc pod uwagę wszystko co piszesz, ja na przykład nie podjąłbym się takiej przekładki. Tym bardziej że w takiej sytuacji nie ma gwarancji 100% że operacja się powiedzie.no właśnie. "Jakoś".M@rcus pisze:mechanicznie zawsze jakoś idzie to zrobić.
No ale cóż, widząc determinację, pozostaje życzyć powodzenia.
Pochwal się potem efektem, spostrzeżeniami...
Niemniej jesli zdecyduje sie na przekladke to napewno podziele sie doswiadczeniem.
Zona jezdzila manualem ( palac sprzegla) tu jest jednak naprawde nie latwo - duzo bardzo stromych podjazdow -czesto w bardzo waskich uliczkach , wiec sprzeglo bez umiejetnego uzycia nie pociagnie zbyt dlugo <buu>
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Moja rada przekładaj całego AFN w budę b4, skoro byłeś mechanikiem w czym problem, nie będziesz musiał kompa przekodowywać, bawić się w czujniki, itp. jeśli masz kogoś do pomocy to ja bym już pruł auto, dla przykładu ja przekładałem sam w garażu bez pomocy osób trzecich(tylko pomoc przy wyjęciu skrzyni i włożeniu)z automatu na manual w sumie 2 dni, z przerwami na obiad, kawę. Masz 2 auta porównaj tylko co i jak, na pewno sanki z automatu pasują do manuala ale odwrotnie nie wyda. Także w pierwszej kolejności sprawdź czy mocowania sanek są te same.
Uważam, że to jedyne rozsądne rozwiązanie, ale podobno przy AFNach występowały sterowniki jednowtykowe i dwuwtykowe. Podejdzie tylko ten pierwszy i to pod warunkiem, że auto jest na osprzęcie pierburga, a poza tym trzeba jeszcze podpiąć komputer do sterowania skrzynią. Jeżdżę automatem i wiem, że sprawa nie jest prosta. Nawet komputer sterujący silnikiem jest inny w manualu, a inny w automacie.M@rcus pisze:przekładaj całego AFN w budę b4
napewno sprawdze czy chociaz wizualnie bedzie pasowac, jeszcze jedna rzecz przyszla mi do zmeczonej juz troche glowy - co z imobilizerem w Passacie o ile sie nie myle jest wbudowany w licznik, ktorego oczywiscie nie moge uzyc w Audi :roll: Jak mozna rozwiazac ten problem?M@rcus pisze:Moja rada przekładaj całego AFN w budę b4, skoro byłeś mechanikiem w czym problem, nie będziesz musiał kompa przekodowywać, bawić się w czujniki, itp. jeśli masz kogoś do pomocy to ja bym już pruł auto, dla przykładu ja przekładałem sam w garażu bez pomocy osób trzecich(tylko pomoc przy wyjęciu skrzyni i włożeniu)z automatu na manual w sumie 2 dni, z przerwami na obiad, kawę. Masz 2 auta porównaj tylko co i jak, na pewno sanki z automatu pasują do manuala ale odwrotnie nie wyda. Także w pierwszej kolejności sprawdź czy mocowania sanek są te same.
Jesli isc za porada i przekladac calego AFN z kompem, sterownikami cala wiazka itd, to na moja logike nie powinnem napotkac na problemy ze sterowaniem skrzyni, czujnikami itd. Nie rozumie jakie moze miec znaczenie rodzaj pompy , ktora mam przy kompletnym przeciez AFN , ktory to ma pracowac z calym osprrzetem z Passata - wiec nic nowego teoretycznie sie nie dzieje.Spodziewam sie ,ze w najgorszym przypadku przelutowania jakichs kostek - moze czujniki np chlodnicy, lewarek biegow, licznik itp moze tez pompa paliwa, ktorej to w B4 nie ma w zbiorniku a B5 AFN z tego co wiem ma polaczona z czujnikiem poziomu paliwa w tanku.
Moge sie oczywiscie mylic i dlatego wlasnie pytam specjalistow od Audi i wszelkich przerobek, ja jak juz wspomnialem dosc dlugo nie bylem w temacie :->