[1.9TDI 1Z] Problem z odpaleniem (rozrusznik?).
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
podlacz rozrusznik na krotko to bedziesz wiedzial ( a pro po opalania na pych to czy na pewno aku sprawny skoro pozniej zapalasz?) czasem tez wystarczy rozrusznik potraktowac mlotkiem w takich momentach .... rozrusznik na krotko to wykluczamy aku pukajac mlotkiem jak zapali wykluczamy stacyjke itp itd
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
pytanie
Witam chciałbym dołączyć się do rozmowy.
Mam ten sam problem pisałem wczoraj posta ale został usunięty z mojej winy.
Posiada Audi 80 B4 95r 1,9tdi avant również mam problem z odpaleniem samochodu nie zawsze jak mu się zachce i przeważnie jak jest zimny czasami jak jest ciepły.
W sobotę wymieniłem akumulator na nowy 75 amper.
Wczoraj nie chciał odpalić pojechałem pod komputer i jest błąd nie do skasowania i pisze tak
,,sygnał obciążenia alternatora zacisku DF;
Proszę mi podpowiedzieć czy to jest przyczyna tego że nie chce auto odpalać za każdym razem??
Dzisiaj od samego rana odpala bez problemu za każdym razem proszę o poradę dziękuje
Mam ten sam problem pisałem wczoraj posta ale został usunięty z mojej winy.
Posiada Audi 80 B4 95r 1,9tdi avant również mam problem z odpaleniem samochodu nie zawsze jak mu się zachce i przeważnie jak jest zimny czasami jak jest ciepły.
W sobotę wymieniłem akumulator na nowy 75 amper.
Wczoraj nie chciał odpalić pojechałem pod komputer i jest błąd nie do skasowania i pisze tak
,,sygnał obciążenia alternatora zacisku DF;
Proszę mi podpowiedzieć czy to jest przyczyna tego że nie chce auto odpalać za każdym razem??
Dzisiaj od samego rana odpala bez problemu za każdym razem proszę o poradę dziękuje
Raczej to nie jest przyczyną. Sygnał obciążenia alternatora na wzbudzeniu DF informuje sterownik w jakim stopniu alternator obciąża silnik podczas pracy i wtedy nieznacznie mogą zwiększyć się obroty. Jak masz problem z tym błędem to na początek sprawdź napięcie ładowania alternatora (powinno być 13,8 - 14,4 V bez względu czy obciążony czy nie), sprawdź kable przy alternatorze bo może obluzowane lub zaśniedziałe. Ewentualnie może być uszkodzony regulator.
A z tym odpalaniem to rozrusznik zawsze szybko kręci? Czy czasami wolniej i wtedy nie odpala? Jak zawsze szybko kręci to może na przykład nie dochodzi prąd na elektrozawór na pompie N109 lub jest on uszkodzony.
Poszukaj na forum jeszcze, dużo na ten temat było.
A z tym odpalaniem to rozrusznik zawsze szybko kręci? Czy czasami wolniej i wtedy nie odpala? Jak zawsze szybko kręci to może na przykład nie dochodzi prąd na elektrozawór na pompie N109 lub jest on uszkodzony.
Poszukaj na forum jeszcze, dużo na ten temat było.
Elektromechanik sprawdzil tylko przyrządem i było 14 z groszem.
Rozrusznik czasami ciężkie miał obroty mechanikiem nie jestem chce zaciągnąć od znawców informacji abym wiedział co jest grane mam dosyć jak warsztaty biorą kase za nic i naciągają na koszta niepotrzebnie.
Możesz mi podpowiedzieć co jeszcze można sprawdzić przepływka od filtra powietrza jest klejona i są bąbelki powietrza w rurce jak zaciąga paliwo jak dam więcej gazu idzie więcej baniek
Rozrusznik czasami ciężkie miał obroty mechanikiem nie jestem chce zaciągnąć od znawców informacji abym wiedział co jest grane mam dosyć jak warsztaty biorą kase za nic i naciągają na koszta niepotrzebnie.
Możesz mi podpowiedzieć co jeszcze można sprawdzić przepływka od filtra powietrza jest klejona i są bąbelki powietrza w rurce jak zaciąga paliwo jak dam więcej gazu idzie więcej baniek
Baniek w przewodach paliwowych nie powinno być - sprawdź opaski zaciskowe, przewody czy gdzieś nie przesiąkają, oringi na podgrzewaczu filtra można zmienić czy też filtr paliwa jak dawno był niezmieniany.
Klejona rura przy przepływomierzu powietrza nie ma wpływu na odpalanie.
Aby wyeliminować kostkę stacyjki to na krótko można podłączyć przewód plus na zaworek N109 na pompie i odpalić, ale wtedy go kluczykiem nie zgasisz tylko ten przewód trzeba zdjąć. Ten zawór N109 powinien cyknąć podczas załączania a u ciebie może czasami się zacina.
Dobrze by też było sprawdzić VAGiem standardowe rzeczy typu kąt wtrysku, dawka.
Tutaj na forum jest wielu mądrych ludzi, więc problem powinien się rozwiązać.
Klejona rura przy przepływomierzu powietrza nie ma wpływu na odpalanie.
Aby wyeliminować kostkę stacyjki to na krótko można podłączyć przewód plus na zaworek N109 na pompie i odpalić, ale wtedy go kluczykiem nie zgasisz tylko ten przewód trzeba zdjąć. Ten zawór N109 powinien cyknąć podczas załączania a u ciebie może czasami się zacina.
Dobrze by też było sprawdzić VAGiem standardowe rzeczy typu kąt wtrysku, dawka.
Tutaj na forum jest wielu mądrych ludzi, więc problem powinien się rozwiązać.
Pojade dzisiaj do znajomego na komputer niech obejrzy wszystko i niech sprawdzi te opaski zaciski itp rozrząd i inne filtry były wymieniane nie dawno.Dzisiaj jest idealnie odpala za każdym razem od soboty jest nowy akumulator wcześniej przed kupnem poprzedni właściciel chyba zmienił na jakiś rozładowany i o mniejszej pojemności
Mam też pytanie gdzie mogę wstawić zdjęcia mojego auta
[ Dodano: 2012-04-02, 13:43 ]
Zapomniałem jeszcze na konsoli komputera nie wyświetla się kontrolka od ręcznego i oleju.
Oglądał to gość co patrzał miernikiem napięcie alternatora i jest odłączona wogóle mam jakieś dodatkowe kable pod maską i nie wiem co się z czym je
Mam też pytanie gdzie mogę wstawić zdjęcia mojego auta
[ Dodano: 2012-04-02, 13:43 ]
Zapomniałem jeszcze na konsoli komputera nie wyświetla się kontrolka od ręcznego i oleju.
Oglądał to gość co patrzał miernikiem napięcie alternatora i jest odłączona wogóle mam jakieś dodatkowe kable pod maską i nie wiem co się z czym je
Swój samochód możesz nam przedstawić w dziale ,,Moje auto / moto,,
https://audi80.pl/nasze-audi-80-90-4 ... io-vf3.htm
Jak już będziesz u mechanika to niech zrobi np. logi grupy BS000, MB001 lub jakieś inne, albo chociaż fotkę pomiarów zrób, aby było na czym się opierać.
Kontrolki jak nie święcą to może żaróweczki przepalone lub włącznik ręcznego zepsuty a od czujnika ciśnienia oleju może kabelek się oberwał.
A do alternatora ten przewód do DF ze sterownika musi być podłączony bo ten błąd 1117 zawsze będzie.
Może ktoś wymieniał alternator na inny i ogólnie coś namieszał, bo żadnych luźnych kabli nie może być.
https://audi80.pl/nasze-audi-80-90-4 ... io-vf3.htm
Jak już będziesz u mechanika to niech zrobi np. logi grupy BS000, MB001 lub jakieś inne, albo chociaż fotkę pomiarów zrób, aby było na czym się opierać.
Kontrolki jak nie święcą to może żaróweczki przepalone lub włącznik ręcznego zepsuty a od czujnika ciśnienia oleju może kabelek się oberwał.
A do alternatora ten przewód do DF ze sterownika musi być podłączony bo ten błąd 1117 zawsze będzie.
Może ktoś wymieniał alternator na inny i ogólnie coś namieszał, bo żadnych luźnych kabli nie może być.
winny był przewód wzbudzający rozrusznik prkły druty w środku i nie stykały na pierwszy rzut ok a było ok ale jak go szarpnołem to sie urwał po złaczeniu odpala do dzisdamianek1234561 pisze:podlacz rozrusznik na krotko to bedziesz wiedzial ( a pro po opalania na pych to czy na pewno aku sprawny skoro pozniej zapalasz?) czasem tez wystarczy rozrusznik potraktowac mlotkiem w takich momentach .... rozrusznik na krotko to wykluczamy aku pukajac mlotkiem jak zapali wykluczamy stacyjke itp itd
Dołącze się do tematu.
Mam problem z rozrusznikiem jak koledzy wyżej. Kiedyś mi nie chciał palić i przy okazji wymiany tulejek na sankach wyjąłem rozrusznik. Rozebrałem i niby wszystko było ok (szczotki wyglądały na niewymienialne) więc złożyłem dorobiłem jeszcze przewód masowy dodatkowy i był spokój aż do dziś. Po prostu problem wygląda tak: Gdy silnik jest ciepły nie można go odpalić z rozrusznika. Linia X działa bo rozłącza światła po przekręceniu, nawiewy i nic cisza. Tylko słychać przekaźnik. Mam zrobiony przycisk na lewo omijający stacyjkę i nie pomaga więc stacyjka dobra. Dodam że jak zimny to pali od strzała. Akunulator nowy miesiąc temu kupiony. Co to może być?
Mam problem z rozrusznikiem jak koledzy wyżej. Kiedyś mi nie chciał palić i przy okazji wymiany tulejek na sankach wyjąłem rozrusznik. Rozebrałem i niby wszystko było ok (szczotki wyglądały na niewymienialne) więc złożyłem dorobiłem jeszcze przewód masowy dodatkowy i był spokój aż do dziś. Po prostu problem wygląda tak: Gdy silnik jest ciepły nie można go odpalić z rozrusznika. Linia X działa bo rozłącza światła po przekręceniu, nawiewy i nic cisza. Tylko słychać przekaźnik. Mam zrobiony przycisk na lewo omijający stacyjkę i nie pomaga więc stacyjka dobra. Dodam że jak zimny to pali od strzała. Akunulator nowy miesiąc temu kupiony. Co to może być?