Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] Zasilanie rozrusznika...jak podłączyć przewody?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

[b3] Zasilanie rozrusznika...jak podłączyć przewody?

Post autor: M@rcus » 04 paź 2007, 13:07

Witam, mam mały problem a mianowicie regenerowałem rozrusznik ale przy wyjmowaniu nie zwróciłem uwagi jak były założone przewody, a konkretnie chodzi o to czy tam gdzie idą dwa jeden gruby z zasilaniem 12V i drugi cienki od samego rozrusznika. Jest tam taka plastikowa podkładka z wcięciami wygląda tak Obrazek i teraz pytanie czy jeden kabel idzie pod podkładką a drugi za nią czy idą już za podkładką a na nie nakrętka? generalnie chodzi o to że rozładowuje mi się aku mimo iż jest nowy, a przy przekręceniu kluczyka i próbie uruchomienia idzie z tam tąd istny ogień dlatego może ktoś kojarzy jak to było poskładane? z góry wielkie dzięki za pomoc :-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 paź 2007, 13:37

Najpierw zakładasz ta plastikową podkładke na tą gruba śrubę z rozrusznika i przykręcasz ten gruby przewód. Ten cienki przewodzik wpina sie z boku tej grubej śruby ( lub przykręca) i idzie on od stacyjki na elektromagnes.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 04 paź 2007, 13:45

Tak wiem jeden cienki wpina się, ale są jeszcze oprócz tego cienkiego dwa jeden gruby i drugi troszkę cieńszy i teraz pytanie bo jak je podłącze razem to mi sie coś fajczy jak odpalam :-/ po odpięciu rozrusznika mam 3 kable!!

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 paź 2007, 13:48

Te dwa powinny bys razem połączone. Ostatnio robiłem u szfagra w 1.9D i szły dwa kable jeden od aku a drugi od alternatora i były razem połączone + ten trzeci od stacyjki. A czy mozesz zrobic fotke tych przewodów i alternatora :?:

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 04 paź 2007, 16:18

Dzięki za informacje, przy okazji dostrzegłem że kabelek od alternatora do rozrusznika był skorodowany i 3mał się na połowie zwoi ;-) może to też miało udział w rozładowywaniu się aku :-/ ale mimo to przy przekręceniu kluczyka iskrzy coś w okolicy rozrusznika, wygląda to mniej więcej tak iż jak stacyjka wysyła impuls wtedy iskrzy przez jakieś 0,5 s po czym ustępuje,nie wiem co jest grane :-( sprawdzałem przed dokręceniem i oprócz tych dwóch kabli czyli jeden od 12 V a drugi do alternatora nic nie styka :-/

artel4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 18 gru 2006, 21:50
Lokalizacja: Kraków piaski n.

Post autor: artel4 » 05 paź 2007, 13:15

podlacze siepod pytanie- trudno jest dostac sie do rozrusznika? Mam do wymiany bendix a dostep mnie przeraza...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 paź 2007, 15:02

Dostep nie jest trudny mozna to zrobic bez kanału. Najgorzej jest z dostepnościa śrub mocujących ale mozna to zrobic wyjmując aku i osłonkę pod nim i wtedy bedziesz miał dobry dostep do tych śrub

Michałek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 16 maja 2007, 09:20
Lokalizacja: Szczyrk

Post autor: Michałek » 05 paź 2007, 18:54

M@rcus pisze:ale mimo to przy przekręceniu kluczyka iskrzy coś w okolicy rozrusznika, wygląda to mniej więcej tak iż jak stacyjka wysyła impuls wtedy iskrzy przez jakieś 0,5 s po czym ustępuje,nie wiem co jest grane sprawdzałem przed dokręceniem i oprócz tych dwóch kabli czyli jeden od 12 V a drugi do alternatora nic nie styka
Dobrze dokrecone masz te przewody.Sprawdz na elektromagnesie czy ten przewód od elektromagnesu co idzie do stojanu jest dokręcony.I czy nie ma tam jakiegś zwarcia.

artel4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 18 gru 2006, 21:50
Lokalizacja: Kraków piaski n.

Post autor: artel4 » 06 paź 2007, 10:16

WOJTEK26 dziekiza odpowiedz dzisiaj sie wkoncu za tozabiore

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 08 paź 2007, 11:04

Sam dostęp nie jest trudny gorzej z samym wyjęciem rozrusznika trzeba troszkę się pomęczyć żeby go przecisnąć, polecam odkręcić obudowę filtra wtedy będzie lepiej włożyć łapska :-D

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 08 paź 2007, 22:18

Albo bawić się z kanału odkręcając prawy wspornik między poduszką a silnikiem .
Piękna zabawa . Do odkręcenia dolnej śruby należy zdemontować osłonę przegubu wewnętrznego . A później już jest z górki .

Borys500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 07 maja 2010, 21:53
Lokalizacja: Chelm

Post autor: Borys500 » 21 mar 2011, 22:18

rozumiem, że stary post. Ja wymieniałem wczoraj tj. 19,03,2011. Nic nie trzeba odkręcać, jak masz kanał to dolną śrubę odkręcisz bez problemu,górną za pomocą "łamanej" 19. Wszystko z dołu. W moim przypadku to najpierw była plastikowa podkładka potem dwa kable na śrubie o dużej średnicy. Potem, patrząc od przodu z lewej strony cienki przewód na wsuwkę. Jeśli koś odpowie to z góry dziękuję. Czy były rozruszniki o różnej mocy do Audi?

DjDeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: DjDeX » 27 mar 2011, 21:37

moim zdaniem chyba były rozruszniki o różnej mocy no bo nie wiem czy rozrusznik od benzyniaka dal by radę w dieslu ale mogę się mylić

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 mar 2011, 21:53

dla diesli, 5 i 6 cylindrowych byl jeden rodzaj rozrusznika, dla pozostalych, czyli cztero cylindrowych benzyniakow byl drugi typ rozrusznika

DjDeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: DjDeX » 27 mar 2011, 23:02

Czyli tak jak mówiłem i myślałem. W większości aut tak jest ;)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl