[1.9TDI 1Z] napinacz paska klinowego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:38
- Imię: Stanisław
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Warszawa
witam
miałem podobny przypadek, a mianowicie cały czas pękały mi paski wieloklinowe (3 paski) mechanik twierdził że napinacz źle działa ale nie powinienem się martwić bo go rozruszał i jest ok. Po przejechaniu 15tyś km sytuacja się powtórzyła tym razem stwierdził że kupiłem pasek złej jakości. gdy ostatnio skończył mi się pasek postanowiłem wymienić go sam. 15 tyś km to jak dla mnie za mało żeby pasek się kończył. Po rozebraniu okazało się że napinacz działa poprawnie ale ośka idąca do rolki napinającej staneła. Mechanikowi zapewne nie chciało się tego demontować bo trochę przy tym roboty a szybcięj jest popsikać wd-40 i stwierdzić że wszystko jest w porządku.
miałem podobny przypadek, a mianowicie cały czas pękały mi paski wieloklinowe (3 paski) mechanik twierdził że napinacz źle działa ale nie powinienem się martwić bo go rozruszał i jest ok. Po przejechaniu 15tyś km sytuacja się powtórzyła tym razem stwierdził że kupiłem pasek złej jakości. gdy ostatnio skończył mi się pasek postanowiłem wymienić go sam. 15 tyś km to jak dla mnie za mało żeby pasek się kończył. Po rozebraniu okazało się że napinacz działa poprawnie ale ośka idąca do rolki napinającej staneła. Mechanikowi zapewne nie chciało się tego demontować bo trochę przy tym roboty a szybcięj jest popsikać wd-40 i stwierdzić że wszystko jest w porządku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:38
- Imię: Stanisław
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Warszawa
alternator oczywiście trzeba wymontować ( przy okazji można sprawdzić stan szczotek alternatora) trochę przeszkadzają przewody od kimy ale po dobraniu odpowiednio łamanego klucza wszystko idzie zrobić.
dodam że cala ośka od napinacza do rolki nie wychodzi ale wysuwa się wystarczająco aby była możliwość jego wyczyszczenia i nasmarowania.
jak by ktoś chcial wymontowac całą ośkę to trzeba odkręcic takie cos przy chłodnicy, moim zdaniem zbędna czynność i zbyt czasochlonna.
dodam że cala ośka od napinacza do rolki nie wychodzi ale wysuwa się wystarczająco aby była możliwość jego wyczyszczenia i nasmarowania.
jak by ktoś chcial wymontowac całą ośkę to trzeba odkręcic takie cos przy chłodnicy, moim zdaniem zbędna czynność i zbyt czasochlonna.
Została mi 1/3 paska gdzieś go złapało i poszarpało. Rozebrałem wszystko, wymieniłem tulejki bo były już opłakane, rolka jest ok ale nie potrafię teraz tego złożyć do kupy. Napinacz stawia mi taki opór, że nie jestem w stanie nim ruszyć. Cały ten drążek z rolką stoją w miejscu. Pytanie więc czy napinacz rolki powinien bez większych problemów dać się obracać?