Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S PM 1989] Luz w tylniej kolumnie zawieszenia.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[B3 1.8 S PM 1989] Luz w tylniej kolumnie zawieszenia.

Post autor: Patrique » 02 kwie 2010, 19:06

Mam taki problem, wymieniłem parę dni temu komplet (tylna oś) sprężyny, amory, osłony i odboje. Wszystko to oczywiście seria-wysokość. Nie zapomniałem oczywiście o wymianie górnej gumy amortyzującej (tej co oddziela sprężynę od podwozia). Po wymianie był co prawda mały incydent związany z tym, że sprężyna zsunęła mi się z tej gumy (lewa kolumna) ale to od razu poprawiłem :mrgreen: i teraz siedzi idealnie. Problem mój się tyczy prawej strony. Nakrętka górnego mocowania jest dociągnięta do końca i skontrowana z drugą, nawet dałem dodatkową podkładkę ale mimo to cały czas tylko na bardzo lekkich nierównościach słyszę stuki z prawej strony. Czyli luz jest nadal. Moje pytanie dotyczy czy można gdzieś kupić nowe podkładki gumowe te od strony bagażnika? Czy po prostu mam tam nawalić parę podkładek metalowych i dopiero skręcić? Co o tym sądzicie? Pozdrawiam serdecznie. ;-)

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 02 kwie 2010, 19:55

a sprawdzałeś tuleje tylnej belki pewnie ona padła

Awatar użytkownika
grzesB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:49
Lokalizacja: ZWOLEŃ

Post autor: grzesB4 » 02 kwie 2010, 20:07

weż autem pobujaj na boki wtedy bedzie wiadomo czy to tuleje na belce!

Awatar użytkownika
Davido2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 mar 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Davido2.3 » 06 kwie 2010, 21:50

Podłączę się pod temat bo mam chyba taki sam problem w Audi 90 1988r., wszystkie tuleje z tyłu nowe, amorki 90% sprawności i na jakichś dziurach podczas jazdy z tyłu z prawej strony od góry tam gdzie jest przykręcony amor. słychać jakby był niedokręcony czy coś? czy to może być ta poduszka gumowa?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 kwie 2010, 22:14

Najczęściej tak. Długość gwintu jest nie zmienna, a wysokość gumy niestety z czasem się zmniejsza i tak powstaje luz. Jedyną radą jest dołożenie podkładek metalowych. Dzięki czemu mamy większe pole manewru jeśli chodzi o dokręcenie amora. Trzeba także pamiętać o skontrowaniu nakrętek lub zastosowaniu nakrętki samo-kontrującej. Pozdrawiam. ;-)

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 05 kwie 2012, 23:25

grzesB4 pisze:weż autem pobujaj na boki wtedy bedzie wiadomo czy to tuleje na belce!
wymieniłem amorki z tyłu na nowe bo były oryginał, odboje i osłone zostawiłem oryginalne bo wglądały bardzo dobrze,po skręceniu jak jade i np jest taka chopka jakby dziure załatali i taki strup wyższy od asfaltu na drodze czy nawet jak zjezdzam powoli z chodnika to tak wali z tyłu jakby amortyzacji nie było z tyłu,przed wymianą amorków ten sam efekt, ruszam na boki i jest luz; mechanik powiedział że dokręcilł łożysko i tyle bo tuleje są dobre i co tak bije, auto strasznie twarde z tyłu, a na dziurze jest takie łupnięcie nawet jak na jedynce jade.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 kwie 2012, 11:30

davidpolska, a jakie kupiłeś amorki?

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 06 kwie 2012, 18:33

marki SRL gazowe, 60zł za sztuke,

[ Dodano: 2012-04-06, 18:34 ]
ale tata też takie kupił do mesia W 210 i chodzą na przodzie nic nie tłucze.

[ Dodano: 2012-04-06, 18:37 ]
a jeszcze jedno, mam na feldze pierścienie centrujące, strasznie luźno wchodzą na felge , jak je włoże na felge to przechyle koło i wypadają, mam je rok czasu, napoczątku ciasno wchodziły , może one coś czadu dają/???chyba że te tulejki, bo przed wymianą amorków i teraz jest tak samo, a tamte oryginalne były wylane, i jak wciskałem tłoczysko to już nie powracało do góry,były z 1987 roku,data na amorkach była.

[ Dodano: 2012-04-06, 18:41 ]
chyba ze to auto jest tak twarde, ale nie przypominam sobie jak go kupiłem 7 lat temu zeby tak się działo. tłumik sprawdzałem, wymieniłem gumy jest ok.!! dziś odkręciłem koło i podnosiłem rurką metalową za bęben to wachacz szedł do góry ale nic nie było słycha ,kopałem też koło i też za specjalnie luzów nie było,nie wiem juz sam co robić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl