B3 ABK
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
hmmm, zapamiętało mi się takie zdanie które kiedyś padło od jakiegoś prowadzącego że tak jest, ale skoro się mylę to zwracam honor i cieszę się, że mogę zweryfikować swoją wiedzę i już więcej nie głosić takich herezji <ok> może to było odnośnie jakiegoś konkretnego przypadku i akurat się przebudziłem
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Raczej konkretny przypadek <ok> Jakbyś spawał stal sprężającą to nie wiem czy spaw miałby wytrzymałość chociaż 30% tego co stal, znowu jakbyś spawał stal miękką i spawacz by się znał na robocie (nie spaliłby stali, spawał jakimś TIGiem a spoina polożona by była konkretnie, tak jak trzeba) to spaw byłby wytrzymalszy od stali.Kelis.Zx145 pisze:może to było odnośnie jakiegoś konkretnego przypadku
W samochodach stosuje się stal miękką, która lepiej wytrzymuje drgania i jest mniej podatna na korozję. Z resztą stal twardą by było z lekka trudno formować w kształt karoserii, bo stal twardą obrabia się albo na cieplo albo na zimno (stal sprężająca) i mamy albo walcowanie, albo gięcię albo przeciąganie przez coraz mniejsze otwory (stal sprężąjąca formowana na zimno).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
wampir1988, pierwsze słysze... uczono nas na polibudzie, że spaw jest słabszy od pierwotnego materiału o około 20-30% więc nie wiem jak może być mocniejszy..
ujowo na polibudzie Cię uczyli. Spaw sam w sobie jest mocniejszy, niestety materiał spawany w okolicach spawu się osłabia :!:!StaSiu pisze: To Was w uja zrobili, bo jest tak jak Wampir mówi
<ok> zmień polubudę :lol:trepek pisze:2.0 za spanie na ćwiczeniach!
Po pierwsze - parametry spawu. Po drugie - klasa stali. Po trzecie - zawartość węgla. Tego uczą na polibudzie.
człowiek całe życie się uczy a i tak umiera głupi <ok>Kelis.Zx145 pisze:mogę zweryfikować swoją wiedzę i już więcej nie głosić takich herezji <ok>
Koral a Ty szukaj lepiej mocowań zderzaka, bo jak już Ci mówiłem te z 90 nie podejhdą, te z 80 też nie. Musi być kupejkowe. :-> W ASO 200pln, a jak sam dorobisz, to satysfakcja z własnej pracy, tylko trzeba mieć wzór lub dane. :-> Ja miałem jedno mocowanie, myślałem, że z 90 podejdzie, niestety halo nie wejdzie jeśli zamontujesz na mocowanie z 90, ogólnie rzeźba w gównie. Musi być ori. Jak ładnie poprosisz to ktoś Ci dorob i lub szukaj tu, może ktoś ma na handel :-> Chociaż mi się nie udało znaleźć. :->
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Kelis.Zx145, ja nigdy nie rozszerzałem wiedzy na temat spawania (zamierzam się nauczyć spawać porządnie) ale z praktyki i obserwacji zawsze wychodziło że na spawie materiał wytrzymywał a kawałek dalej na prostym odcinku pękał. Trepek rozszerzył trochę temat odnośnie twardości spawanych materiałów i w 100% zgadzam się z nim że twardość materiału jest bardzo ważna, ale w dzisiejszych czasach mamy możliwość spawania wszystkiego wystarczy tylko odpowiednie spoiwo i urządzenie (np. spawarka)
KoralB3, co do tego zdeśka to zdaje mi się że nie warto wydawać 200 zł za ori mocowania lepiej samemu ruszyć głową i dorobić coś zastępczego bo 2 kawalki blachy odpowiednio wygięte i powiercone to nic trudnego a satysfakcja gwarantowana <ok>
KoralB3, co do tego zdeśka to zdaje mi się że nie warto wydawać 200 zł za ori mocowania lepiej samemu ruszyć głową i dorobić coś zastępczego bo 2 kawalki blachy odpowiednio wygięte i powiercone to nic trudnego a satysfakcja gwarantowana <ok>
Co do spawów to się nie będę wypowiadał bo nic o tym nie wiem jedyne co widziałem to przy cięciu łap od trepka zaczęły się uginać więc nie chciał bym na tym silnika powiesić :roll:
Co do mocowań zderzaka to chciałbym zobaczyć jakieś fotki podglądowe jak wyglądają te mocowania bo za pieruna nie wiem :oops: .Lookne jeszcze jak to jest u kunika lub kogoś kto ma odziany coupetowy.
Co do mocowań zderzaka to chciałbym zobaczyć jakieś fotki podglądowe jak wyglądają te mocowania bo za pieruna nie wiem :oops: .Lookne jeszcze jak to jest u kunika lub kogoś kto ma odziany coupetowy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
pokazałbym Ci, ale na uj nie mam zamiaru ściągać tego zderzaka :-> ujowato się go skręca :-> i lampyh wyrywać i w ogóle... nie no, zbyt leniwy jestem :lol:
na tych co ja mam pospawane można słonia powiesić 8-)KoralB3 pisze: jedyne co widziałem to przy cięciu łap od trepka zaczęły się uginać więc nie chciał bym na tym silnika powiesić :roll:
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
spoko spoko, już pisałem, że pewnie to chodziło o konkretny przypadek a nie jest to regułą czasem człowiek coś źle zasłyszy
Chodziło mi generalnie o to, że spaw osłabia materiał ponieważ zmienia lokalnie, przy spawie, strukturę i powoduje wewnętrzne naprężenia co nie jest pożądanym zjawiskiem. Sam spaw jako taki "smark" może i jest mocny, ale co z tego jak pęknie zaraz obok niego. To miałem na myśli mówiąc, że osłabia. Nie jest tak?
Chodziło mi generalnie o to, że spaw osłabia materiał ponieważ zmienia lokalnie, przy spawie, strukturę i powoduje wewnętrzne naprężenia co nie jest pożądanym zjawiskiem. Sam spaw jako taki "smark" może i jest mocny, ale co z tego jak pęknie zaraz obok niego. To miałem na myśli mówiąc, że osłabia. Nie jest tak?