Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

B3 ABK

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 07 kwie 2012, 12:07

To sobie od razu zmieńcie tuleje w belce na te z B3 bo od B4 są na śrubę 12.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 kwie 2012, 12:09

GerB3 pisze:B3 bo od B4 są na śrubę 12.
Początkowo w b4 też tuleje były na śrubę 10'tkę <ok>

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 07 kwie 2012, 13:20

trepek pisze:GerB3 napisał/a:
B3 bo od B4 są na śrubę 12.


Początkowo w b4 też tuleje były na śrubę 10'tkę <ok>
Dokładnie :) i mam sanki na śrubę 10tkę ;-)

wujo kratka ostry tiuning chyba zostawie <wodka>

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 07 kwie 2012, 16:09

spaw jeśli jest dobrze ulepiony jest mocniejszy od zwykłego materiału :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 07 kwie 2012, 16:37

wampir1988, pierwsze słysze... uczono nas na polibudzie, że spaw jest słabszy od pierwotnego materiału o około 20-30% więc nie wiem jak może być mocniejszy..

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 07 kwie 2012, 20:41

Kelis.Zx145 pisze:wampir1988, pierwsze słysze... uczono nas na polibudzie, że spaw jest słabszy od pierwotnego materiału o około 20-30% więc nie wiem jak może być mocniejszy..
To Was w uja zrobili, bo jest tak jak Wampir mówi :-D

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 07 kwie 2012, 20:44

W teorii co innego, w praktyce co innego <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 kwie 2012, 20:55

Kelis.Zx145 pisze:uczono nas na polibudzie, że spaw jest słabszy od pierwotnego materiału o około 20-30%
2.0 za spanie na ćwiczeniach!
Po pierwsze - parametry spawu. Po drugie - klasa stali. Po trzecie - zawartość węgla. Tego uczą na polibudzie.

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 08 kwie 2012, 01:08

hmmm, zapamiętało mi się takie zdanie które kiedyś padło od jakiegoś prowadzącego że tak jest, ale skoro się mylę to zwracam honor i cieszę się, że mogę zweryfikować swoją wiedzę i już więcej nie głosić takich herezji ;-) <ok> może to było odnośnie jakiegoś konkretnego przypadku i akurat się przebudziłem :-P

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 kwie 2012, 08:38

Kelis.Zx145 pisze:może to było odnośnie jakiegoś konkretnego przypadku
Raczej konkretny przypadek <ok> Jakbyś spawał stal sprężającą to nie wiem czy spaw miałby wytrzymałość chociaż 30% tego co stal, znowu jakbyś spawał stal miękką i spawacz by się znał na robocie (nie spaliłby stali, spawał jakimś TIGiem a spoina polożona by była konkretnie, tak jak trzeba) to spaw byłby wytrzymalszy od stali.
W samochodach stosuje się stal miękką, która lepiej wytrzymuje drgania i jest mniej podatna na korozję. Z resztą stal twardą by było z lekka trudno formować w kształt karoserii, bo stal twardą obrabia się albo na cieplo albo na zimno (stal sprężająca) i mamy albo walcowanie, albo gięcię albo przeciąganie przez coraz mniejsze otwory (stal sprężąjąca formowana na zimno).

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 08 kwie 2012, 14:00

wampir1988, pierwsze słysze... uczono nas na polibudzie, że spaw jest słabszy od pierwotnego materiału o około 20-30% więc nie wiem jak może być mocniejszy..
!StaSiu pisze: To Was w uja zrobili, bo jest tak jak Wampir mówi :-D
ujowo na polibudzie Cię uczyli. Spaw sam w sobie jest mocniejszy, niestety materiał spawany w okolicach spawu się osłabia :!:
trepek pisze:2.0 za spanie na ćwiczeniach!
Po pierwsze - parametry spawu. Po drugie - klasa stali. Po trzecie - zawartość węgla. Tego uczą na polibudzie.
<ok> zmień polubudę :lol:
Kelis.Zx145 pisze:mogę zweryfikować swoją wiedzę i już więcej nie głosić takich herezji ;-) <ok>
<piwo> człowiek całe życie się uczy a i tak umiera głupi <ok>

Koral a Ty szukaj lepiej mocowań zderzaka, bo jak już Ci mówiłem te z 90 nie podejhdą, te z 80 też nie. Musi być kupejkowe. :-> W ASO 200pln, a jak sam dorobisz, to satysfakcja z własnej pracy, tylko trzeba mieć wzór lub dane. :-> Ja miałem jedno mocowanie, myślałem, że z 90 podejdzie, niestety halo nie wejdzie jeśli zamontujesz na mocowanie z 90, ogólnie rzeźba w gównie. Musi być ori. Jak ładnie poprosisz to ktoś Ci dorob i lub szukaj tu, może ktoś ma na handel :-> Chociaż mi się nie udało znaleźć. :->

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 08 kwie 2012, 14:36

Kelis.Zx145, ja nigdy nie rozszerzałem wiedzy na temat spawania (zamierzam się nauczyć spawać porządnie) ale z praktyki i obserwacji zawsze wychodziło że na spawie materiał wytrzymywał a kawałek dalej na prostym odcinku pękał. Trepek rozszerzył trochę temat odnośnie twardości spawanych materiałów i w 100% zgadzam się z nim że twardość materiału jest bardzo ważna, ale w dzisiejszych czasach mamy możliwość spawania wszystkiego wystarczy tylko odpowiednie spoiwo i urządzenie (np. spawarka)
KoralB3, co do tego zdeśka to zdaje mi się że nie warto wydawać 200 zł za ori mocowania lepiej samemu ruszyć głową i dorobić coś zastępczego bo 2 kawalki blachy odpowiednio wygięte i powiercone to nic trudnego a satysfakcja gwarantowana <ok>

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 08 kwie 2012, 14:53

Co do spawów to się nie będę wypowiadał bo nic o tym nie wiem :-P jedyne co widziałem to przy cięciu łap od trepka zaczęły się uginać więc nie chciał bym na tym silnika powiesić :roll:

Co do mocowań zderzaka to chciałbym zobaczyć jakieś fotki podglądowe jak wyglądają te mocowania bo za pieruna nie wiem :-/ :oops: .Lookne jeszcze jak to jest u kunika lub kogoś kto ma odziany coupetowy.

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 08 kwie 2012, 14:59

pokazałbym Ci, ale na uj nie mam zamiaru ściągać tego zderzaka :-> ujowato się go skręca :-> i lampyh wyrywać i w ogóle... nie no, zbyt leniwy jestem :lol:
KoralB3 pisze: jedyne co widziałem to przy cięciu łap od trepka zaczęły się uginać więc nie chciał bym na tym silnika powiesić :roll:
na tych co ja mam pospawane można słonia powiesić 8-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 08 kwie 2012, 15:00

spoko spoko, już pisałem, że pewnie to chodziło o konkretny przypadek a nie jest to regułą ;-) czasem człowiek coś źle zasłyszy ;-)
Chodziło mi generalnie o to, że spaw osłabia materiał ponieważ zmienia lokalnie, przy spawie, strukturę i powoduje wewnętrzne naprężenia co nie jest pożądanym zjawiskiem. Sam spaw jako taki "smark" może i jest mocny, ale co z tego jak pęknie zaraz obok niego. To miałem na myśli mówiąc, że osłabia. Nie jest tak?

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl