Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]bicie w kierownicy podczas hamowania

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 09 lut 2012, 10:05

KDK pisze:A ja mam pytanie do was drodzy koledzy z Audi ;), wcześniej byłem na diagnostyce, a dalej mam bicia na kierownicy, ściąga mnie dalej na prawą stronę, ale już mnie, muszę jeszcze tylko zmienić mocowanie amortyzatora, ale moim zdaniem to nie jest to.
Jeżeli ściąga w prawo to ja na samym początku śprawdził bym ciśnienie w kołach, a potem geometrie czy coś się nie poprzestawiało. O ile masz taką sytuację podczas jazdy, bo jeżeli jest ona podczas hamowania to może to być dlatego, że prawa strona bardziej bierze niż lewa. Na początku jeżeli nie sprawdzałeś tego co napisałem wyżej to sprawdz zawsze coś będzie można wykluczyć.

Co do samego bicia w kierownicy podczas hamowania to za to odpowiada wiele rzeczy. Napisz co robiłeś
przy hamulcach to postaram się jakoś pomóc; o ile bedę potrafił ;-)

Proponuje także przejrzeć ponizszy temat; na końcu opisałem co mi pomogło w pozbyciu sie telepania na kierownicy <ok>

:arrow: https://audi80.pl/audi-b4-1z-problem ... t54640.htm

KDK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 lut 2012, 09:38
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: KDK » 09 lut 2012, 18:47

Jeśli chodzi o bicie, to występuje ono przy jeździe na wprost, nie przy hamowaniu. Ostatnio wymieniany był łącznik drążka stabilizatora i tuleja wahacza przedniego, ale właśnie na diagnostyce powiedział mi żebym wymienił mocowanie amortyzatora.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 10 lut 2012, 12:07

KDK pisze:Jeśli chodzi o bicie, to występuje ono przy jeździe na wprost, nie przy hamowaniu.
Proponowałbym na początek wyważyć koła albo te co na przodzie dać na tył i zobaczyc co będzie się działo.
Czy przed ingerencją w zawieszenie było bez tych drgań :?: Poduszka amortyzatora raczej nie ma wpływu na drgania w kierownicy.

KDK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 lut 2012, 09:38
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: KDK » 10 lut 2012, 14:38

Właśnie przed naprawą też występowały drgania i to tylko na prostej, dziękuje za informacje, Najpierw spróbuje zmienić koła, jeśli to nie pomoże pojadę na wyważenie.

buteleczka271
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 07 lis 2009, 20:07

Post autor: buteleczka271 » 18 mar 2012, 00:31

witam, ja mam taki problem ze wymienilem 2 razy tarcze i klocki, przestawalo bic ale po kilku tysiacach znowu zaczynalo bic przy hamowaniu i przy jezdzie na wprost, a przy lekkim hamowaniu coraz mocniej z kazda jazda az zaczynamczuc drgania auta, na diagnostyce wszystko luks, a ja czuje ze nierowno hamuje i tez nie sciaga jade prosto nie mam pojecia CO TO MOZE BYC

owojtas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 05 wrz 2010, 12:12

Post autor: owojtas » 07 kwie 2012, 20:17

Panowie mam pytanie bo już sam nie wiem....

Tak więc chodzi o to ze w mojej audi miałem tarcze jednolite 280 mm były zużyte wiec padła decyzja wymiany na wentylowane, nie mogłem znaleźć jarzm pod 280 mm pod wentylowane tarcze, a trafiły się okazyjnie zaciski z jarzmami pod 256 mm, kupiłem tarcze TRW + klocki TRW i jak się zdenerwowałem gdy po 2 tyś km znowu kierownica zaczęła bić przy lekkim hamowaniu. Więc demontaż na tokarkę i okazało się że zwichrowana jest tarcza prawa. Po przetoczeniu problem z biciem kierownicy znikł na 1 tys km i znowu lekko bije mniej niż wcześniej ale bije. I tu moje pytanie czy tarcza 256 jest za mała do avanta czy po prostu trafiłem na podróbę ??

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 07 kwie 2012, 20:37

owojtas pisze:Tak więc chodzi o to ze w mojej audi miałem tarcze jednolite 280 mm były zużyte wiec padła decyzja wymiany na wentylowane, nie mogłem znaleźć jarzm pod 280 mm pod wentylowane tarcze, a trafiły się okazyjnie zaciski z jarzmami pod 256 mm, kupiłem tarcze TRW + klocki TRW i jak się zdenerwowałem gdy po 2 tyś km znowu kierownica zaczęła bić przy lekkim hamowaniu. Więc demontaż na tokarkę i okazało się że zwichrowana jest tarcza prawa. Po przetoczeniu problem z biciem kierownicy znikł na 1 tys km i znowu lekko bije mniej niż wcześniej ale bije. I tu moje pytanie czy tarcza 256 jest za mała do avanta czy po prostu trafiłem na podróbę ??
Na początku proponuje porządnie wyczyścić przednie piasty i obejrzeć czy żadna nie jest skrzywiona, bo takie rzeczy też się zdarzają. Dodatkowo przejrzyj jak wyglądają jarzma w zaciskach; czy trzpienie nie mają zbyt dużego luzu. Opcja z za małymi tarczami jest niemożliwa, bo tdi'ki do 92 roku miały tarcze 256mm lite, a nie wentylowane. Także musi być dobrze ;-)
Sprawdz to co napisałem i daj znać co wyszło.

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 07 kwie 2012, 22:57

odnośnie tarcz i klocków trw... niestety znakomita większość tych produktów sprzedawanych na polskim rynku poza ASO czyli allegro, jakieś małe sklepiki, warsztaty itd są pochodzenia tureckiego, czyli marne podróbki. Sam w to nie mogłem uwierzyć ale problem występuje niestety nagminnie w naszym kraju (jakiś czas temu rozmawiałem z gościem ze służby celne). Trzeba uważać gdzie i od kogo się kupuje. Kiedyś w Alfie 156 tata co kilka tyś toczył tarcze trw bo nie dało się już jeździć, a klocki, które były kupione do kompletu tej samej firmy podającej się za trw były po dłuższym hamowaniu zupełnie zeszklone...

co do bicia bez hamowania to trzeba zacząć od wyważenia kół... najprostsze, a przy okazji zazwyczaj się sprawdza:)

gunia256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gunia256 » 08 kwie 2012, 09:06

Ja mam w swojej założone tarcze i klocki ate. Przejchałem na nich około 20 tysięcy. Ostatnio zauważyłem szum w przednim prawym kole a po nagrzaniu hamulców piszczy ta strona właśnie. Przy delikatnym hamowaniu za 110-120 drży mi kierownica. Jak mocniej przycisnę pedał hamulce to objaw ten nie występuje. Co to może być? Aha jeszcze felga prawa jest strasznie zapylona od klocka. Lewa minimalnie a prawa strasznie.

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 08 kwie 2012, 09:20

pewnie Ci klocek ociera, wrzuć na podnośnik i spróbuj zakręcić kołem, wtedy zobaczysz co i jak. Od tego mogła wyrobić się tarcza, co jest przyczyną bicia (nieregularny docisk klocka do tarczy).

gunia256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gunia256 » 08 kwie 2012, 09:31

Jeśli tarcza skrzywiona to można ją przetoczyć? Czy nowe na dwie strony?

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 08 kwie 2012, 09:41

można toczyć.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 kwie 2012, 09:46

gunia256 pisze:eśli tarcza skrzywiona to można ją przetoczyć? Czy nowe na dwie strony?
toczyć można ale ja to robiłem i nic to nie dało

gunia256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gunia256 » 08 kwie 2012, 10:01

Nie uśmiecha mi się kupno, bo dopiero co kupowałem i raczej dobre tarcze, bo ate, ale jak mus to mus :-( .

thebarylka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 438
Rejestracja: 18 lis 2009, 13:30
Lokalizacja: Nad Wodą ...

Post autor: thebarylka » 08 kwie 2012, 11:59

bo za przetoczenia tarcz dasz ok. 30/40 zl zaleznie gdzie to dasz ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl