Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Automat

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 07 kwie 2012, 23:58

Hertzu jak skrzynia sama Ci redukuje do 3 biegu tzn. że włącza się tryb serwisowy. W takim przypadku taki nieduży nadmiar oleju tego nie wywołuje, jak dla mnie masz do wymiany filtr w skrzyni no i przy okazji można oleje wymienić. Przekładniowy i napędowy. Koszt nieduży, a problem raczej zniknie:) Pozdrawiam!

hertzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 mar 2012, 19:38
Lokalizacja: okilice Warszawy

Post autor: hertzu » 08 kwie 2012, 21:18

tak sie po trochu domyslilem ze moze byc to wina oleju ;-) , a teraz pytanie za 100pkt. :mrgreen: ..jak zmienic CAŁY olej w skrzyni, a nie 3 litry ( reszta zostaje w skrzyni czyli cos około 5,5 litra)? i pytanie drugie...czy wystarczy ATF z oznaczeniami dexron II lub III czy musi byc tylko i wyłącznie ten jedyny dedykowany przez Audi? :roll:

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 08 kwie 2012, 21:25

Z tego co pamiętam lałem atf 220, ale musiałbym sprawdzić w garażu opakowania. A co do ilości? z tego co pamiętam 4l z hakiem to chyba max w skrzyni jest bo kupowałem filtr i 5l a jeszcze miałem z tego w razie "W" na dolewkę... A co do wymiany całego, to przy wymianie filtra zlejesz zdecydowaną większość:)

hertzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 mar 2012, 19:38
Lokalizacja: okilice Warszawy

Post autor: hertzu » 09 kwie 2012, 08:43

Wielkie dzieki za odpowiedz....coż, jestem początkującym użytkownikiem automatu i wszystkiego musze sie nauczyc z czasem. pozostaje mi jeszcze kupienie kabla VAG z programem i samodzelnie kontrolowac stan i niedomagania ukladu w mojej B4
Generalnie zaskakuje mnie paliwozernosc silnika...bo przy normalnej jezdzie w trasie czyli 100-120 km/h pije okolo 10l/100....czy to normalne? jesli chodzi o 4 bieg...przy 120km/h obrotomierz pokazuje 3000obr, wiec chyba dobrze....czy te silniki poprostu sa takim opojami :lol: ?

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 09 kwie 2012, 09:28

Witam jeśli ktoś wie, czy to wina skrzyni czy moze cewek?

Wiec, Jak odpuszczam gaz to tak jak by zrobił 2 żabki, i jak dodam gas to tak samo robi z 2-3 żabki, czy to normalne? Żabki sa bardzo delikatne, ale mnie to irytuje jak mi skacze samochod po odpuszczeniu lub dodaniu gazu...

A moze juz pora na wymiane tuleji na sankach silnika? Lub poduszka skrzyni, miał ktoś z czymś takim kiedyś do czynienia?

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 09 kwie 2012, 17:27

Jeśli już to sprawdź tylną poduszkę skrzyni, tą na końcu przez którą jest śruba na przelot i przedni grzybek, który wchodzi we wzmocnienie pasa przedniego. A co do spalania, to moje abk w automacie pali na mieście jak od linijki ok 12,0 a na trasie 9 z hakiem mi wychodziło. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 18 kwie 2012, 19:47

vigo1984sz pisze:Jeśli już to sprawdź tylną poduszkę skrzyni, tą na końcu przez którą jest śruba na przelot i przedni grzybek, który wchodzi we wzmocnienie pasa przedniego.
Te Dwie z tyłu skrzyni?

hertzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 mar 2012, 19:38
Lokalizacja: okilice Warszawy

Post autor: hertzu » 18 kwie 2012, 21:10

Panowie- no i Panie...bo tez pewnie tu sa ;-) w kwestji uzytkowania automatu.....zasłyszałem ze automat nie lubi zbyt delikatnego obchodzenia w jezdzie...tzn ze lubi stanowcze traktowanie pedalem gazu...czy to jest prawda? tzn nie mysle tu o piszczenie gumami tylko o płynne ale stanowcze dodawanie gazu.
Dzis rozmawailem z facetem ktory jedzi od zawsze automatami - wprawdzie to honda legend obecnie a wczesniej merce ..ale gosc mowi ze automat musi dostawac jasne sygnaly o intencji kierowcy- czyli zdecydowane dodawanie gazu az do osiagniecia pozadanej predkosci niz delikatne wciskanie pedalu
Faktem jest ze ja w swojej audi jak wstawiam w piec, to biegi cudownie sie zmieniaja :mrgreen: ...niemal niezauwazalnie, a jak jade jak emeryt to jakas czkawka, jakies szarpania przy 80 km/h
Jak to z tymi automatami jest....? prosze o miarodajne opinie

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 22 kwie 2012, 08:56

hertzu U mnie jest i tak i tak dobrze :-o Eh ten twoj mechanik to jakieś bajki gada, automat to ma byc wygoda i czy ty jedziesz jak emeryt to ma ona zmieniać płynnie biegi.
Fakt, u mnie tez jak wciśniesz gaz do dechy to tak samo lux jest ze zmianami.

Wymieniłem tyle poduszki skrzyni biegów i nic nie pomogło, dalej jeszcze szarpniecie przy dodaniu lub odjeciu gazu, juz nie wiem co to moze być.... :-x Moze tuleje sanek albo juz automat siada? Lecz biegi zmienia dosłownie nie zauważalnie :-/
Kto ma jeszcze jakieś pomysły, i stuki tez występuje metaliczne...

hertzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 mar 2012, 19:38
Lokalizacja: okilice Warszawy

Post autor: hertzu » 22 kwie 2012, 09:29

A czy to czasem nie jest usterka potencjometru w przepustnicy? byc moze podaje niewlasciwe dane do komputera i z tad te szarpniecia układu napedowego.... moznaby spróbowac podpiąc komputer do VAG i sprawdzic błedy- ale to takie moje domysły

[ Dodano: 2012-04-22, 09:35 ]
u mnie takie szarpanie wystepuje tez na 4 biegu w okolicach 75-85 km/h... i tez nie mam pojecia co to jest.....skrzynia zachowuje sie jakby nie wiedziala czy zmienic na 3 czy zostac na 4 biegu..a propos, przy jakich predkosciach powinny byc zalaczane poszczegolne biegi czy tez przy jakich obrotach silnika...w zasadzie chodzi mi o bieg czwarty- przy jakiej predkosci powinien sie zalaczyc a przy jakiej zejsc w doł

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 02 maja 2012, 19:48

u mnie 4 wchodzi jak jest 60km/h, zrzuca na 3 przy 50 jak juz nie daje rady

[ Dodano: 2012-05-02, 19:49 ]
hertzu pisze:A czy to czasem nie jest usterka potencjometru w przepustnicy? byc moze podaje niewlasciwe dane do komputera i z tad te szarpniecia układu napedowego.... moznaby spróbowac podpiąc komputer do VAG i sprawdzic błedy- ale to takie moje domysły
Podlaczałem pod Vaga zadnych bledów kompa i skrzyni.....

hertzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 mar 2012, 19:38
Lokalizacja: okilice Warszawy

Post autor: hertzu » 02 maja 2012, 19:54

hmmm jak VAG nie pokazuje to juz chyba wiekszy problem bo mechaniczny...ale...ekspertem na pewno nie jestem....moze inni sie wypowiedzą

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 02 cze 2012, 11:03

Bede zmieniac z automat na manual, ale mam pytanko półosie trzeba tez zmieniać?

B4 2.6 ośka koledzy wiecie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl