To co piszesz to jest N18 odpowiedzialne za egr-amody86 pisze:czyli tego co się znajduje z prawej strony na błotniku pod metalową blaszką obok N75
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak ,na boschu tam jest czujnik mapmody86 pisze: A ten błąd jest od czujnika MAP, czyli tego co się znajduje z prawej strony na błotniku pod metalową blaszką obok N75, zgadza się??
N18 na boschu ,nie jest "pod blaszką" ,tylko obok axell, nie śpij :mrgreen: co Ty tak z rańca się zrywasz :?: według starego czasu to 5.10 :roll:axell pisze:To co piszesz to jest N18 odpowiedzialne za egr-a
zapomniałem że auto dałem w styczniu do mechanika i coś grzebał i zamienił podciśnienia itd( także podciśnienie z vacu pompy miałem pod N75, a do N18 ciśnienie z IC a do MAP spod turbo, więc nie ma co się dziwić że głupiał), zrobiłem jak należy ale auto i tak trochę dziwnie ciągnie, efekt jakby turbo za mało pompowało( bo powyżej 3tyś gorzej idzie), jutro sprawdzę czy błąd się pojawił i na ile turbina pompuje.
[1,9 TDI] Analiza logów bloku 003 -brak mocy auta [GOLF III]
Witam.
Auto: Golf III Variant 1,9tdi 95r. 90KM
Proszę o analizę logów. Objawy jakie występują to brak mocy. Czasem szarpanie. Jak odpalę zimny silnik to działa dobrze przez chwilę. Po czym zaczyna mulić, ale nie ma błędu przepływomierza. Pojawia się on po ostrym dodaniu gazu. Wtedy też wartość MAP (actual) ze zmiennej pokazuje mi stałą ok. 425. Jak widać na poniższych zdjęciach podczas poprawnego działania (pełna moc auta) na biegu jałowym MAP (actual) wynosi ok. 466 co wydaje mi się trochę za dużo, ale auto sunie pięknie. Podczas pełnego zamulenia (brak mocy, auto wkręca się tylko do 2500obr./min) wartość MAP (actual) na biegu jałowym wynosi ok.30, nie ma błędu 553 związanego z przepływką. Po przegazowaniu co na biegu jałowym wyskakuje błąd 553 a wartość MAP (actual) jest stała i wynosi ok. 425.
Co do auta wykonałem następujące czynności:
-sprawdziłem czujnik N75 działa poprawnie
- wyczyściłem i ustawiłem nastawnik sam(mechanik od pomp powiedział mi, że to nastawnik i chciał za to 500zł na szczęście zapłaciłem 50zł za diagnozę i podziękowałem)
- wymieniłem filtr paliwa i powietrza
- po obejrzeniu przepływki drucik temperaturowy jest cały (ale czy działa tego nie wiem)
- wymieniłem wszystkie wężyki ciśnieniowe
-sprawdziłem komputer był suchy
- kable też przejrzałem nie zauważyłem żadnych przetarć, zwarć.
Moje pytanie. Czy z LOG-ów wynika, że jest to przepływomierz uszkodzony? A jeśli nie to co to może być? Błędy jakie jeszcze mam to 550 – regulacja początku wtrysku oraz 777 – czujnik położenia pedału gazu. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Szymon
Auto: Golf III Variant 1,9tdi 95r. 90KM
Proszę o analizę logów. Objawy jakie występują to brak mocy. Czasem szarpanie. Jak odpalę zimny silnik to działa dobrze przez chwilę. Po czym zaczyna mulić, ale nie ma błędu przepływomierza. Pojawia się on po ostrym dodaniu gazu. Wtedy też wartość MAP (actual) ze zmiennej pokazuje mi stałą ok. 425. Jak widać na poniższych zdjęciach podczas poprawnego działania (pełna moc auta) na biegu jałowym MAP (actual) wynosi ok. 466 co wydaje mi się trochę za dużo, ale auto sunie pięknie. Podczas pełnego zamulenia (brak mocy, auto wkręca się tylko do 2500obr./min) wartość MAP (actual) na biegu jałowym wynosi ok.30, nie ma błędu 553 związanego z przepływką. Po przegazowaniu co na biegu jałowym wyskakuje błąd 553 a wartość MAP (actual) jest stała i wynosi ok. 425.
Co do auta wykonałem następujące czynności:
-sprawdziłem czujnik N75 działa poprawnie
- wyczyściłem i ustawiłem nastawnik sam(mechanik od pomp powiedział mi, że to nastawnik i chciał za to 500zł na szczęście zapłaciłem 50zł za diagnozę i podziękowałem)
- wymieniłem filtr paliwa i powietrza
- po obejrzeniu przepływki drucik temperaturowy jest cały (ale czy działa tego nie wiem)
- wymieniłem wszystkie wężyki ciśnieniowe
-sprawdziłem komputer był suchy
- kable też przejrzałem nie zauważyłem żadnych przetarć, zwarć.
Moje pytanie. Czy z LOG-ów wynika, że jest to przepływomierz uszkodzony? A jeśli nie to co to może być? Błędy jakie jeszcze mam to 550 – regulacja początku wtrysku oraz 777 – czujnik położenia pedału gazu. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Szymon
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2012, 11:04 przez szymi88, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lip 2011, 22:40
Różne cuda widziałem ale tutaj mnie zadziwiło.
MAF actual nie może schodzić poniżej 240 mg/str a u Ciebie jest czasami tylko ok. 30.
Uszkodzony może być przepływomierz, sterownik, przewody.
Ale najpierw zaślep EGR jakąś blachą aby ani grama dymu nie podciągał. Przepływkę jak możesz to podmień na próbę ze sprawnego.
Szarpanie różnie może wyglądać, jak nastawnik to takie bardziej drgawki a jak ostrzejsze szarpnięcia to wtryskiwacz sterujący, ewentualnie czujnik położenia wału, czujnik pedału przyśpieszenia.
MAF actual nie może schodzić poniżej 240 mg/str a u Ciebie jest czasami tylko ok. 30.
Uszkodzony może być przepływomierz, sterownik, przewody.
Ale najpierw zaślep EGR jakąś blachą aby ani grama dymu nie podciągał. Przepływkę jak możesz to podmień na próbę ze sprawnego.
Szarpanie różnie może wyglądać, jak nastawnik to takie bardziej drgawki a jak ostrzejsze szarpnięcia to wtryskiwacz sterujący, ewentualnie czujnik położenia wału, czujnik pedału przyśpieszenia.
Błedy od regulacji kąta i potencjometru gazu są cały czas. Kasuje ale wracają. Jeśli odepnę wtyczkę komputer bierze sobie wartośc MAP (actual) z pamięci i ustawia stałą ok 425 i auto w miare jedzie tak jakby miało z 50-60km szału nie ma ale sie wkręca i nawet do 130 potrafi się rozbujać. Z tym EGR mam problem bo nie mogę śrub odkręcić zapieczone strasznie. Kupiłem przepływomierz na allegro który miał działać okazał się niesprawny (drucik urwany) i na nim odrazu wyskoczył błąd. A na moim nie wyskakuje od razu tylko jak mu mocno depne na biegu jałowym. Tak jakby wchodził w jakiś tryb. Jutro sprawdze jeszcze drożność układu wydechowego, ale niecały rok temu wycięto mi katalizator i wstawiono rurę więc chyba nie powinna się zatkać.
[ Dodano: 2012-04-09, 02:00 ]
Jeśli chodzi o szarpanie to jest ono chwilowe wkręci się na pół sekundy i puszcza. Czasem zaskoczy i idzie pełna moc ale to przejadę 200-500m i znów zamula.
[ Dodano: 2012-04-09, 02:00 ]
Jeśli chodzi o szarpanie to jest ono chwilowe wkręci się na pół sekundy i puszcza. Czasem zaskoczy i idzie pełna moc ale to przejadę 200-500m i znów zamula.
Trzeba bylo reklamowac ten przeplywomierz odrazu.
Z zapieczonbymi srubami to fakt lartwo nie jest, kup sobie odrdzewiacz firmy CRC dziala swietnie.
Ja bym jeszcze podmienil potencjometr pedalu gazu ze sprawnego auta bo jesli bledow sie nie da skasowac to jest uszkodzony raczej. Ale to raczej przeplywka skoro po wypieciu auto jezdzi, w trybie awaryjnym ale jezdzi.
Nie kupuj, nie wymyslaj uzywek tylko kup nowy przeplywomierz Boscha, na takich rzeczach nie ma co oszczedzac.
Z zapieczonbymi srubami to fakt lartwo nie jest, kup sobie odrdzewiacz firmy CRC dziala swietnie.
Ja bym jeszcze podmienil potencjometr pedalu gazu ze sprawnego auta bo jesli bledow sie nie da skasowac to jest uszkodzony raczej. Ale to raczej przeplywka skoro po wypieciu auto jezdzi, w trybie awaryjnym ale jezdzi.
Nie kupuj, nie wymyslaj uzywek tylko kup nowy przeplywomierz Boscha, na takich rzeczach nie ma co oszczedzac.
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Koledzy mam do was pytanie odnośnie interfejsu.
Mam dylemat który wybrać i zwracam się do was o małą pomoc.
Na uwadze mam taki
http://www.allegromat.pl/aukcja103398 lub ten http://www.allegromat.pl/aukcja103399.
Jak uważacie który wziąć?
Mam dylemat który wybrać i zwracam się do was o małą pomoc.
Na uwadze mam taki
http://www.allegromat.pl/aukcja103398 lub ten http://www.allegromat.pl/aukcja103399.
Jak uważacie który wziąć?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przecież to są takie same interfeisy na usb ,tyle że jeden z przejsciówką obd 1 -obd 2 i czymś tam jeszczeŁukasz1990 pisze:Koledzy mam do was pytanie odnośnie interfejsu.
Mam dylemat który wybrać i zwracam się do was o małą pomoc.
Na uwadze mam taki
ten z przejsciówką :mrgreen:Łukasz1990 pisze:Jak uważacie który wziąć?
Jak jeszcze nie kupiłeś to zobacz na coś takiego:
http://allegro.pl/przeplywomierz-wklad- ... 10475.html
Może warto kupić.
U tego sprzedawcy wielokrotnie kupowałem i bardzo go sobie chwalę.
Innych tańszych podróbek nie kupuj.
http://allegro.pl/przeplywomierz-wklad- ... 10475.html
Może warto kupić.
U tego sprzedawcy wielokrotnie kupowałem i bardzo go sobie chwalę.
Innych tańszych podróbek nie kupuj.