[1.9E SD + LPG] Uszczelnianie silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 15:19
- Lokalizacja: Radomsko
[1.9E SD + LPG] Uszczelnianie silnika
Witam
Mój problem zaczął się w momencie kiedy dostałem za darmo bańke oleju. Oczywiście wymieniłem zadowolony, że będzie nowy olej w silniku. Co się potem okazało był to olej półsyntetyczny. Jaki jest tego efekt chyba nie muszę opisywać.
W związku z tym konieczna jest u mnie wymiana praktycznie wszystkich uszczelniaczy bo silnik jest tak zalany olejem, że nawet nie wiadomo gdzie szukać nieszczelności. Prosił bym więc o podpowiedź gdzie i jakie uszczelniacze się znajdują bo ja narazie do wymiany wytypowałem:
-uszczelkę miski olejowej (cała pięknie do okoła cieknie)
-uszczelniacze chłodnicy oleju i uchwytu oleju
-uszczelniacz wałka rozrządu, wałka pośredniego oraz wału.
Pomijam pokrywę zaworów bo tam jest nowa uszczelka oraz uszczelkę pod głowicą bo jest koło niej wilgotno ale to raczej pozostałości i zostawiam to jako ostateczność.
Chciałem natomiast zapytać się co z wymianą uszczelniaczy zaworowych. Czy one też mogły stracić swoje właściwości?
I najbardziej chyba nurtująca sprawa czyli zdjęcie kół od rozrządu czyli jakie są tam śruby, jak sobie pomóc żeby bezproblemowo odkręcić śruby czy są jakieś patenty jakie trudności mogę napotkać itd.
Jeżeli ktoś coś takiego robił to bardzo proszę o pomoc i porady. Każda rada mile widziana
Pozdrawiam
Mój problem zaczął się w momencie kiedy dostałem za darmo bańke oleju. Oczywiście wymieniłem zadowolony, że będzie nowy olej w silniku. Co się potem okazało był to olej półsyntetyczny. Jaki jest tego efekt chyba nie muszę opisywać.
W związku z tym konieczna jest u mnie wymiana praktycznie wszystkich uszczelniaczy bo silnik jest tak zalany olejem, że nawet nie wiadomo gdzie szukać nieszczelności. Prosił bym więc o podpowiedź gdzie i jakie uszczelniacze się znajdują bo ja narazie do wymiany wytypowałem:
-uszczelkę miski olejowej (cała pięknie do okoła cieknie)
-uszczelniacze chłodnicy oleju i uchwytu oleju
-uszczelniacz wałka rozrządu, wałka pośredniego oraz wału.
Pomijam pokrywę zaworów bo tam jest nowa uszczelka oraz uszczelkę pod głowicą bo jest koło niej wilgotno ale to raczej pozostałości i zostawiam to jako ostateczność.
Chciałem natomiast zapytać się co z wymianą uszczelniaczy zaworowych. Czy one też mogły stracić swoje właściwości?
I najbardziej chyba nurtująca sprawa czyli zdjęcie kół od rozrządu czyli jakie są tam śruby, jak sobie pomóc żeby bezproblemowo odkręcić śruby czy są jakieś patenty jakie trudności mogę napotkać itd.
Jeżeli ktoś coś takiego robił to bardzo proszę o pomoc i porady. Każda rada mile widziana
Pozdrawiam
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 15:19
- Lokalizacja: Radomsko
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
heh powiem tak mam sluzbową toyote hilux i przebieg 230 tys, jezdzilem ogolnie na mineralnym przez jakies 1,5 roku, przyjechal kiedys do mnie mechanik z serwisem na kipie chodzilo chyba o wymiane klockow do tego firma porposila go o wymiane filtrow oleju itp. Przychodze pacze co gosc robi a on mi leje 5w40 castrola pelen syntetyk wiec mowie ze tu byl mineral mobila lany 15w40 2 wymiany i dolewany caly czas. Gosc do mnie na to ze to bardzo zle ze byl taki zalany i ze powinien byc 5w40 i ze nic mu nie bedzie i ze to mit. Jest teraz ok rok czasu po wymianie i wszystko ok nawet lepiej bo wczesniej brala olej a teraz od tej wymiany nie dolalem nawet grama a wczesniej przepalila z 0.5 na tysiac km.
Wiec moim zdaniem jezeli silnik jest juz ztrupialy to moze byc tak ze rzeczywiscie moze go wyplukac wiec predzej czy pozniej czekalby nas remont.
W twoim przypadku to albo zbieg okolicznosci i tak jak pisza odma itp, albo ten olej byl jakis chinski ewentualnie silnik juz sie konczy
Wiec moim zdaniem jezeli silnik jest juz ztrupialy to moze byc tak ze rzeczywiscie moze go wyplukac wiec predzej czy pozniej czekalby nas remont.
W twoim przypadku to albo zbieg okolicznosci i tak jak pisza odma itp, albo ten olej byl jakis chinski ewentualnie silnik juz sie konczy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 15:19
- Lokalizacja: Radomsko
Czyli rozumiem, że w pierwszej kolejności zanim zacznę cokolwiek wymieniać sprawdzić drożność odmy bo to ona może być przyczyną wszystkich problemów?
I mówicie, że raczej nie możliwe żeby aż tak wypłukało uszczelniacze chyba, że silnik się już kończył i i tak by to mnie czekało a z tym olejem faktycznie jest zbieg okoliczności?
I mówicie, że raczej nie możliwe żeby aż tak wypłukało uszczelniacze chyba, że silnik się już kończył i i tak by to mnie czekało a z tym olejem faktycznie jest zbieg okoliczności?
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
odma to pierwsze co powinienes zrobic, jak nie ma gdzie odprowadzic oparow bedzie pchac wszystko na zewnatrz a to by mialo sens bo rozszczelnil ci sie dol silnika , ja osobiscie nie wieze ze az tak ci wyplukalo chyba ze wczesniej byla wlana specjalnie smola zeby uszczelnic silnik ale w takim wypadku i tak do roboty predzej czy pozniej trzeba by sie bylo zabracpatryk2416 pisze:Czyli rozumiem, że w pierwszej kolejności zanim zacznę cokolwiek wymieniać sprawdzić drożność odmy bo to ona może być przyczyną wszystkich problemów?
I mówicie, że raczej nie możliwe żeby aż tak wypłukało uszczelniacze chyba, że silnik się już kończył i i tak by to mnie czekało a z tym olejem faktycznie jest zbieg okoliczności?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 15:19
- Lokalizacja: Radomsko
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 15:19
- Lokalizacja: Radomsko
Możliwe, że ktoś czegoś dodał bo wiadomo jak to handlarze kombinują byle by tylko wypchnąć auto a sprawdzić się oleju w zasadzie nie da przynajmniej ja nie potrafię .
Co do odmy to rozumiem, że muszę rozebrać wszystkie te rurki sprawdzić czy są drożne i ewentualnie przeczyścić?
A czy przy zatkanej odmie nie jest czasem tak, że wypycha też bagnet od oleju?
Co do odmy to rozumiem, że muszę rozebrać wszystkie te rurki sprawdzić czy są drożne i ewentualnie przeczyścić?
A czy przy zatkanej odmie nie jest czasem tak, że wypycha też bagnet od oleju?
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
nie koniecznie bo sam bagnet nie jest szczelny a dokladnie jego siedzisko wiec nie musi byc takiego efektu, zreszta sam bagnet jest wyprowadzony z innej czesci silnika wiec szczerze nie wiem czy jak sie robi cisnienie czy bedzie pchalo tez przez bagnetpatryk2416 pisze:Możliwe, że ktoś czegoś dodał bo wiadomo jak to handlarze kombinują byle by tylko wypchnąć auto a sprawdzić się oleju w zasadzie nie da przynajmniej ja nie potrafię .
Co do odmy to rozumiem, że muszę rozebrać wszystkie te rurki sprawdzić czy są drożne i ewentualnie przeczyścić?
A czy przy zatkanej odmie nie jest czasem tak, że wypycha też bagnet od oleju?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 15:19
- Lokalizacja: Radomsko