Hej.
Po mojej długiej walce z pompką centralnego o nr. 4A0862257C postanowiłem ją zmienić na coś mniej awaryjnego stosowanego w B3 o numerze 443862257D.
Dochodzi tu jeszcze aspekt finansowy, pompki 4A0862257C na allegro startują z cenami zaczynającymi się od 150pln. Ja pompkę 443862257D kupiłem od duo za 50pln.
A skoro działa tak samo to po co przepłacać
Na zdjęciu widoczna moja stara pompka, 2 kostki. Jedna zasilająca 2pin i sterująca 12pin:
A zmieniamy ją na taką:
Co nam będzie potrzebne do zmiany pompki:
- lutownica
- multimetr
- koszulki termokurczliwe
- izolacja żeby to jakoś na koniec wyglądało
- nożyk do zdjęcia osłonek przewodów
Zaczynamy od rozszyfrowania pinów nowej pompki ( zdjęcie zapożyczone od kolegi andi77 który bardzo mi pomógł):
1. plus (+)
2. masa (-)
3. sterowanie (master) drzwi pasażera.
4. sterowanie (master) drzwi kierowcy.
Teraz kostki starej pompki, zasilająca:
Przewód brązowy masa (-)
Przewód czerwony z czarnym paskiem plus (+)
Kostka sterująca 12pin:
Ściągamy z niej czarną obudowę (jeden zatrzask) i wysuwamy z niej białą kostkę.
Zaczynamy szukanie przewodów sterujących na białej kostce, jeden jest od drzwi kierowcy, drugi od pasażera.
Ustawiamy multimetr na pomiar napięcia V wartość 20
Czarny kabel multimetru COM podpinamy do kostki 2pin pod przewód brązowy (-)
Prosimy kogoś żeby przekręcił kluczyk w drzwiach na pozycję do otwierania i czerwonym przewodem multimetru szukamy napięcia na kabelkach małej kostki. Przy właściwym kabelku powinno się na wyświetlaczu pojawić ok. 12V (prąd jest podawany tylko przy przekręconym kluczyku w zamku)
U mnie za sterowanie drzwiami kierowcy odpowiada kabelek zielony z niebieskim paskiem
Z drzwiami pasażera robimy dokładnie to samo, u mnie był to kabel żółty z niebieskim paskiem.
Reszta przewodów nas nie interesuje.
Zaczynamy lutowanie.
Przewody zasilające czerwony z czerwonym, brązowy z brązowym.
Sterowanie:
Przewód z kostki oznaczony numerem 3 łączymy z przewodem z białej kostki żółty z niebieskim paskiem (pamiętajcie że u was te kolory mogą się różnić)
Przewód oznaczony nr. 4 łączymy z przewodem zielonym z niebieskim paskiem.
Przewód oznaczony numerem 6 pozostawiamy wolnym.
Tak to wszystko wygląda po lutowaniu:
A tak poskładane na gotowo:
I to chyba tyle w tym temacie, jak bym coś pomylił to śmiało mnie poprawcie
[B3, B4] Zmiana pompki centralnego.
Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Przejdź do
- Audi 80/90 - Forum podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Regulamin Forum Audi 80 Klub Polska
- ↳ Dział Forum Audi 80
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam/Odradzam
- ↳ Polecam lub nie Klubowicza
- ↳ Polecam lub nie spoza forum
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ Klub Audi 80
- ↳ dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Spot'kania na wysokim szczeblu
- ↳ Gadżety
- Audi 80/90 - Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG.
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe.
- ↳ Silniki V6
- ↳ Zasilanie LPG
- ↳ Inne.
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki TD
- ↳ Silniki TDi
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne.
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów.
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne.
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Hamulce tarczowe, bębnowe.
- ↳ Zawieszenie tylne
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria.
- ↳ Wahacze, zwrotnice
- ↳ Inne.
- ↳ Elektryka i elektromechanika
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach.
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer.
- ↳ Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne.
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne.
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio
- Firm / usług / reklamy
- ↳ Promocje, reklamy firm.
- Audi 80/90 Tuning, rezanie i stylizacja
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Naprawy
- ↳ Inne.
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB.
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Audi 80/90 - Galerie własnych zdjęć, tematów, postów
- ↳ Audi 80/90 - B1 / B2.
- ↳ Audi 80/90 - B3.
- ↳ Audi 80/90 - B4.
- ↳ Audi Coupe / Cabrio.
- ↳ Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.
- ↳ Inna marka np: Vw, Opel, Toyota, Skoda itd.
- ↳ Motocykle, skutery i quady.
- ↳ Archiwum starych zdjęć.
- Audi 80/90 - Centrum
- ↳ Aktualności
- ↳ Ciekawostki i galerie
- ↳ Historia modeli
- ↳ Wyposażenie
- Audi 80/90 - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Rzeczy różne
- Usunięte, zbędne tematy