Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3, B4] Zmiana pompki centralnego.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[B3, B4] Zmiana pompki centralnego.

Post autor: axell » 10 kwie 2012, 20:10

Hej.
Po mojej długiej walce z pompką centralnego o nr. 4A0862257C postanowiłem ją zmienić na coś mniej awaryjnego stosowanego w B3 o numerze 443862257D.
Dochodzi tu jeszcze aspekt finansowy, pompki 4A0862257C na allegro startują z cenami zaczynającymi się od 150pln. Ja pompkę 443862257D kupiłem od duo za 50pln.
A skoro działa tak samo to po co przepłacać ;-)
Na zdjęciu widoczna moja stara pompka, 2 kostki. Jedna zasilająca 2pin i sterująca 12pin:
Obrazek
A zmieniamy ją na taką:
Obrazek
Co nam będzie potrzebne do zmiany pompki:
- lutownica
- multimetr
- koszulki termokurczliwe
- izolacja żeby to jakoś na koniec wyglądało
- nożyk do zdjęcia osłonek przewodów
Zaczynamy od rozszyfrowania pinów nowej pompki ( zdjęcie zapożyczone od kolegi andi77 który bardzo mi pomógł):
Obrazek
1. plus (+)
2. masa (-)
3. sterowanie (master) drzwi pasażera.
4. sterowanie (master) drzwi kierowcy.
Teraz kostki starej pompki, zasilająca:
Obrazek
Przewód brązowy masa (-)
Przewód czerwony z czarnym paskiem plus (+)
Kostka sterująca 12pin:
Obrazek
Ściągamy z niej czarną obudowę (jeden zatrzask) i wysuwamy z niej białą kostkę.
Zaczynamy szukanie przewodów sterujących na białej kostce, jeden jest od drzwi kierowcy, drugi od pasażera.
Ustawiamy multimetr na pomiar napięcia V wartość 20
Czarny kabel multimetru COM podpinamy do kostki 2pin pod przewód brązowy (-)
Prosimy kogoś żeby przekręcił kluczyk w drzwiach na pozycję do otwierania i czerwonym przewodem multimetru szukamy napięcia na kabelkach małej kostki. Przy właściwym kabelku powinno się na wyświetlaczu pojawić ok. 12V (prąd jest podawany tylko przy przekręconym kluczyku w zamku)
U mnie za sterowanie drzwiami kierowcy odpowiada kabelek zielony z niebieskim paskiem
Z drzwiami pasażera robimy dokładnie to samo, u mnie był to kabel żółty z niebieskim paskiem.
Reszta przewodów nas nie interesuje.
Zaczynamy lutowanie.
Przewody zasilające czerwony z czerwonym, brązowy z brązowym.
Sterowanie:
Przewód z kostki oznaczony numerem 3 łączymy z przewodem z białej kostki żółty z niebieskim paskiem (pamiętajcie że u was te kolory mogą się różnić)
Przewód oznaczony nr. 4 łączymy z przewodem zielonym z niebieskim paskiem.
Przewód oznaczony numerem 6 pozostawiamy wolnym.
Tak to wszystko wygląda po lutowaniu:
Obrazek
A tak poskładane na gotowo:
Obrazek
I to chyba tyle w tym temacie, jak bym coś pomylił to śmiało mnie poprawcie ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl