[B3] Instalacja gazowa do przerobienia?
[B3] Instalacja gazowa do przerobienia?
Do administratorów: Ustawcie dłuższy czas sesji, opisałem długi wątek i jak zapisywałem to hu... wszystko szczelił
ok napisze jeszcze raz
posiadam samochód audi 80 b3 quattro, 2.0, 90r , byłem dziś u gaziarza, powiedział że tego nie ustawi ponieważ instalacja nie jest kompatybilna z monowtryskiem (czy jakoś tak) przez co jeden tłok dostaje mniej gazu, powiedział że przerabiał to przy swoich samochodach ale dla mnie jest to nie opłacalne, czy mogę samodzielnie przerobić taką instalacje żeby było wszystko tak jak powinno? mam zdolne ręce tylko kompletny brak wiedzy na temat gazu. Następnie pytanie czy mogę sam wyregulować ten gaz? potrzebny będzie przewód do kompa LPG? czujnik spalin? gaz chciałbym ustawić ponieważ dzieją się następujące rzeczy: czasem gaśnie na zimnym silniku, gdy chce szybko zwiać ze skrzyżowania i mocno dołożę to tak się zamuli że nie mogę z miejsca ruszyć (niebezpieczne sytuacje), po spuszczeniu pedału gazu obroty spadają do około 0,3 tys obr dopiero po jakieś 1s wracają na 1 tys (czasem zgaśnie), ogólnie silnik nie pracuje równo (jakby diesel).
Ewentualnie jeżeli podjął bym się samodzielnej regulacji jak ro robić, mam 2 śrubki do regulacji, 1 na przewodzie gazowym zaraz koło silniczka krokowego, 2 śrubka na parowniku (chyba tak się to nazywa) która do czego służy i jak nimi kręcić? próbowałem wkręcać tą 1, po wkręceniu o parę obrotów o 360 stopni, i silnik dalej był mocny tylko wolne obroty się nie trzymały, rozumiem przez to że można zmniejszyć spalanie bez utraty mocy? może ewentualnie ktoś zna gościa w Nowy Sączu który by się tego podjął? dodam jeszcze że ostatnio wymieniałem filtr powietrza, świece, palec z kopułką. Bardzo proszę o pomoc
ok napisze jeszcze raz
posiadam samochód audi 80 b3 quattro, 2.0, 90r , byłem dziś u gaziarza, powiedział że tego nie ustawi ponieważ instalacja nie jest kompatybilna z monowtryskiem (czy jakoś tak) przez co jeden tłok dostaje mniej gazu, powiedział że przerabiał to przy swoich samochodach ale dla mnie jest to nie opłacalne, czy mogę samodzielnie przerobić taką instalacje żeby było wszystko tak jak powinno? mam zdolne ręce tylko kompletny brak wiedzy na temat gazu. Następnie pytanie czy mogę sam wyregulować ten gaz? potrzebny będzie przewód do kompa LPG? czujnik spalin? gaz chciałbym ustawić ponieważ dzieją się następujące rzeczy: czasem gaśnie na zimnym silniku, gdy chce szybko zwiać ze skrzyżowania i mocno dołożę to tak się zamuli że nie mogę z miejsca ruszyć (niebezpieczne sytuacje), po spuszczeniu pedału gazu obroty spadają do około 0,3 tys obr dopiero po jakieś 1s wracają na 1 tys (czasem zgaśnie), ogólnie silnik nie pracuje równo (jakby diesel).
Ewentualnie jeżeli podjął bym się samodzielnej regulacji jak ro robić, mam 2 śrubki do regulacji, 1 na przewodzie gazowym zaraz koło silniczka krokowego, 2 śrubka na parowniku (chyba tak się to nazywa) która do czego służy i jak nimi kręcić? próbowałem wkręcać tą 1, po wkręceniu o parę obrotów o 360 stopni, i silnik dalej był mocny tylko wolne obroty się nie trzymały, rozumiem przez to że można zmniejszyć spalanie bez utraty mocy? może ewentualnie ktoś zna gościa w Nowy Sączu który by się tego podjął? dodam jeszcze że ostatnio wymieniałem filtr powietrza, świece, palec z kopułką. Bardzo proszę o pomoc
Śrubką na parowniku regulujesz wolne obroty, natomiast tą na wężu ilość przepływającego gazu (skład mieszanki). Ta śruba na wężu ma być ustawiona tak, żeby samochód dobrze się wkręcał na obroty i jeździł bez zamulania, ale żeby za dużo nie palił (metoda prób i błędów, ew. skręcasz ją żeby słabo chodził, a następnie odkręcasz, aż będzie jeździł tak jak powinien). A jak ci wolnych obrotów nie trzyma to musisz pokręcić w którąś stronę tą na parowniku (ja miałem z tym problem, bo przy wymianie membran wygiąłem blaszkę od membrany, która właśnie wolne obroty reguluje i nie mogłem ustawić, ale po wyprostowaniu jest w porządku).
To nie jest nic skomplikowanego, możesz się pobawić samemu.
To nie jest nic skomplikowanego, możesz się pobawić samemu.
Kolego masz silnik na wielopunktowym wtrysku mechanicznym. DO takich silników ciężko jest dopasowac jakąkolwiek generacje instalacji gazowej. Ciężko też nzlaeźc kogoś kto wyreguluje gaz do takiego silnika. Jeśłi nie masz pojęcia to nawet nic nie rusz bo bedzie jeszcze gorzej. gaz strzeli i bedzie po jeździe.
Poszukaj na forum o lpg i wtrysku mechanicznym. Silniki podobne do Twojego to: jn, sd, 3a, 6a, aad, dz, ng ace. Szukaj tematów z lpg i takimi silnikami.
Pitras, radzisz koledze żeby grzebał przy silniku troche bardziej zaawansownym niż Twoj PP. Jeśli nie ma woedzy to tylko napsuje. Taki jest moje zdanie.
Poszukaj na forum o lpg i wtrysku mechanicznym. Silniki podobne do Twojego to: jn, sd, 3a, 6a, aad, dz, ng ace. Szukaj tematów z lpg i takimi silnikami.
Pitras, radzisz koledze żeby grzebał przy silniku troche bardziej zaawansownym niż Twoj PP. Jeśli nie ma woedzy to tylko napsuje. Taki jest moje zdanie.
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź myślę że spróbuje regulować, żona się bardzo denerwuje jak jej zgaśnie na środku skrzyżowania, a odnośnie komputera LPG warto kupić kabelek do laptopka? koszt jakieś 30-40zł, tylko czy przez to będe mógł modyfikować jakieś istotne parametry? pewnie kontrolke od rezerwy sobie ustawie bo zatankuje do pełna i kontrolka świeci po przejechaniu 50 km? czy przez taki kabelek zobaczę odczyt wartości z sondy lambda żeby na podstawie tych parametrów wyregulować gaz?
To nie tak jak Ci tutaj niektórzy piszą. otóż można samemu ustawić Lpg w tym modelu silnika i jest to bardzo proste. Mam taki model i sam wszystko ustawiam. Nie mam żadnych strzałów, a i silnik pracuje poprawnie. Utrzymuje mi ok. 950 obrotów na jałowym na gazie i tyle samo na benzynie. Jest to do ustawienia ale wymaga sporo cierpliwości i samozaparcia. Po każdym przyjechaniu do domu brałem śrubokręt w łapę i ustawiałem najpierw benzynę a potem gaz. i tak przez kilka dni aż doszedłem do ladu i samochód chodzi jak lala. A że mechaniczny wtrysk na gazie nie lubi gwałtownych depnięć to inna sprawa bo wtedy może " kichnąć" i po jeździe na benzynie w najlepszym przypadku jak nie rozwali gumy i innych przewodów. Jak nie masz załóż sobie kompensację na parownik i będzie spoko. Jak to robić i jak to wygląda poszukaj moich postów na forum. jest dokładnie opisane i obfotografowane. Ludzie mają takie instalacje i jeżdżą latami. Poszaleć można ale tylko na benzynie na Lpg nie radzę.
Faktycznie regulacja nie jest trudna, wyczytałem opis żeby trzymać obroty 3 tys i zakręcać przepływ gazu jak obroty zaczną spadać odkręcić o jeden obrót, na parowniku w 1 strone max az zacznie spadać z wolnych obr potem w 2 strone i pomiedzy tym jest elegancko.
tylko kuwa z tym spalaniem to masakra 20l /100km jak mocno podeptam to 23l/100km, ekonomiczna jazda na trasie 17l/100
jak zaleje 40l i zrobie 200km to znaczy że jeżdże bardzo ekonomicznie
chyba trzeba zmienić ten samochód a taki fajny
tak pozatym wyczytałem że przy takim spalaniu trzeba następujące rzeczy sprawdzić
Rozrząd, Zapłon, Potencjometr przepustnicy, Sonda lambda, Kopułka, palec, świece, kable, szczelność dolotu, podciśnienia, klapa sterująca dopływem ciepłego powietrza do przepustnicy czy jest zamknięta i odłączona, niebieski czujnik, reduktor LPG, szczelność instalacji LPG.
wymieniłem już świece, filtr powietrza, olej i palec co można jeszcze wykluczyć biorąc pod uwagę że silnik jest bardzo żywy? rozrząd, zapłon to są już duże koszty u mechanika a w tych czasach trzeba oszczedzać
tylko kuwa z tym spalaniem to masakra 20l /100km jak mocno podeptam to 23l/100km, ekonomiczna jazda na trasie 17l/100
jak zaleje 40l i zrobie 200km to znaczy że jeżdże bardzo ekonomicznie
chyba trzeba zmienić ten samochód a taki fajny
tak pozatym wyczytałem że przy takim spalaniu trzeba następujące rzeczy sprawdzić
Rozrząd, Zapłon, Potencjometr przepustnicy, Sonda lambda, Kopułka, palec, świece, kable, szczelność dolotu, podciśnienia, klapa sterująca dopływem ciepłego powietrza do przepustnicy czy jest zamknięta i odłączona, niebieski czujnik, reduktor LPG, szczelność instalacji LPG.
wymieniłem już świece, filtr powietrza, olej i palec co można jeszcze wykluczyć biorąc pod uwagę że silnik jest bardzo żywy? rozrząd, zapłon to są już duże koszty u mechanika a w tych czasach trzeba oszczedzać
Ostatnio zmieniony 11 maja 2012, 16:25 przez adi456, łącznie zmieniany 1 raz.
Nigdy nie wiem co to znaczy instalacja II GEN?? Wiem że ten silnik gazuje się zwykła najprostsza instalacja od gaźnika. Wtedy jest spokój i rozsądne spalanie. Temat prosty do ogarnięcia. I tani , i łatwy w obsłudze.adi456 pisze:silnik 2.0 6A, audi b3 quattro 90r, instalacja 2 gen ze sterownikiem stag2-l zdjęcia porobię wieczorkiem i załączę
Olej jakieś kable do kompa bo na nic się zdadzą. Silnik jest przecież na zwykłym K-Jetronicu.
A tam działa tylko zwykła instalka. Chociaż na forum jest jeden 2.0 16v K-jet na sekwencji, ale to nowsze ACE.
Pozdro
z 2 gen jeździ się przyjemniej (auto dynamicznie reaguje na małych i wysokich obrotach - przynajmniej u mnie nie ma znaczenie czy gaz czy benzyna) różni się to od 1 tym że dawka gazu jest podawana na podstawie odczytów z sondy lambda (czujnik spalin), kabelek był mi potrzebny do odczytów parametrów z sondy lambda ale już się dowiedziałem że do strownika stag2-l nie ma kabelków
[ Dodano: 2012-05-11, 19:18 ]
porobiłem trochę zdjęć, co najciekawsze nie znalazłem sondy lambda możliwe że jej nie ma? a jeśli jest to gdzie?
co sie reguluje ta śrubką ?
czy to ma być tak zakończone?
mam tu niebieski odstający/urwany kabelek gdzie to ma być?
czy to coś też ma być tak zaślepione?
a tu pozostałe porobione fotki
bardzo proszę o instrukcje co robić
tu daje fotki do pobrania w oryginalnej jakości
tu są fotki - tu są fotki - tu są fotki - tu są fotki - tu są fotki
[ Dodano: 2012-05-11, 19:18 ]
porobiłem trochę zdjęć, co najciekawsze nie znalazłem sondy lambda możliwe że jej nie ma? a jeśli jest to gdzie?
co sie reguluje ta śrubką ?
czy to ma być tak zakończone?
mam tu niebieski odstający/urwany kabelek gdzie to ma być?
czy to coś też ma być tak zaślepione?
a tu pozostałe porobione fotki
bardzo proszę o instrukcje co robić
tu daje fotki do pobrania w oryginalnej jakości
tu są fotki - tu są fotki - tu są fotki - tu są fotki - tu są fotki
stary ale rzeźba xD
ogólnie to nie jestem zwolennikiem ustawiania gazu ,, na ucho '' , na ucho to sobie można bizona ustawić. jak chcesz mieć to zrobione dobrze to musisz pojechać do gaziarza który ma analizator spalin i on to ustawi tak jak powinno być.
druga sprawa, to co ktoś już wyżej napisał, żeby to działało na LPG to musisz pozbyć się wszelkich komputerów, sterowników, emulatorów ect. więc de facto przeróbka na instalację I gen. ( nie do końca jest to zgodne z prawem, ale u mnie się nikt nie czepia. )
nie wiem kto założył dodatkową śrubę do dawki gazu na wężu, skoro to II gen i komputer steruję dawką gazu to NIE MOŻE być jakiejś dodatkowej śruby - to nie zadziała.
pierwsze zaślepienie widoczne na zdjęciu jest ok ( wcześniej wchodził tam silniczek krokowy, który teraz jest wpięty w mikser ), drugie zaślepienie już niekoniecznie ok. z tego co pamiętam to ten wężyk tam gdzieś od dołu jest gdzieś podpięty i strasznie ciężko go założyć więc ktoś na łatwiznę poszedł.
trzecie zaślepienie też ok, nie jestem pewien ale to jest chyba do badania składu spalin coś czy coś, ale nie używa się tego.
ta śrubka na parowniku którą zaznaczyłeś to nie wiem co robi, ale zaciekawiłeś mnie więc się dowiem :mrgreen:
przewody na zdjęciu też niestety nie wiem od czego są.
wszystko jest do ogarnięcia i będzie śmigała jak zła, a spalanie będziesz miał normalne ( ok. 11l ).
tępi gaziarze rozpowszechnili mit, że ,, mechaniczny wtrysk nie jeździ na gazie '' - nieprawda, jeździ świetnie sobie radzi, nie strzela, nie gubi obrotów, wymaga to jedynie trochę więcej pracy niż przy gaźniku czy mono-wtrysku.
pozdrawiam
[ Dodano: 2012-05-15, 08:20 ]
yyy kolego tak teraz spojrzałem i to przecież nie jest silnik 6A , ktoś Cię okłamał
jeśli to 2.0 to jest to 3A. na 100% nie jest to 16v tylko zwykłe 8v, 83kW.
ogólnie to nie jestem zwolennikiem ustawiania gazu ,, na ucho '' , na ucho to sobie można bizona ustawić. jak chcesz mieć to zrobione dobrze to musisz pojechać do gaziarza który ma analizator spalin i on to ustawi tak jak powinno być.
druga sprawa, to co ktoś już wyżej napisał, żeby to działało na LPG to musisz pozbyć się wszelkich komputerów, sterowników, emulatorów ect. więc de facto przeróbka na instalację I gen. ( nie do końca jest to zgodne z prawem, ale u mnie się nikt nie czepia. )
nie wiem kto założył dodatkową śrubę do dawki gazu na wężu, skoro to II gen i komputer steruję dawką gazu to NIE MOŻE być jakiejś dodatkowej śruby - to nie zadziała.
pierwsze zaślepienie widoczne na zdjęciu jest ok ( wcześniej wchodził tam silniczek krokowy, który teraz jest wpięty w mikser ), drugie zaślepienie już niekoniecznie ok. z tego co pamiętam to ten wężyk tam gdzieś od dołu jest gdzieś podpięty i strasznie ciężko go założyć więc ktoś na łatwiznę poszedł.
trzecie zaślepienie też ok, nie jestem pewien ale to jest chyba do badania składu spalin coś czy coś, ale nie używa się tego.
ta śrubka na parowniku którą zaznaczyłeś to nie wiem co robi, ale zaciekawiłeś mnie więc się dowiem :mrgreen:
przewody na zdjęciu też niestety nie wiem od czego są.
wszystko jest do ogarnięcia i będzie śmigała jak zła, a spalanie będziesz miał normalne ( ok. 11l ).
tępi gaziarze rozpowszechnili mit, że ,, mechaniczny wtrysk nie jeździ na gazie '' - nieprawda, jeździ świetnie sobie radzi, nie strzela, nie gubi obrotów, wymaga to jedynie trochę więcej pracy niż przy gaźniku czy mono-wtrysku.
pozdrawiam
[ Dodano: 2012-05-15, 08:20 ]
yyy kolego tak teraz spojrzałem i to przecież nie jest silnik 6A , ktoś Cię okłamał
jeśli to 2.0 to jest to 3A. na 100% nie jest to 16v tylko zwykłe 8v, 83kW.
spoko do ogarniecia prawie za free.
Kocham gazowników i ich rzeźby!! :lol:
1. zdjęcie to śrubo do regulacji ilości podawanego gazu na wolnych. ewentualnie skład miesznki. Ogółem wykrecasz 3.5 obrotu i powinno być ok. Jak ma wolne będzie OK.
2.Górny prawy róg to zaślepione miejsce po silniku krokowym standart przy gazie.
Drugie zaznaczenie niestety pomoge.
3. Tutaj to musi wypowiedzieć się ktoś kto ma taki silnik.
4. Tak musi być to zaślepione. To jest rurka od kolektora gdzie podłącza się analizator spalin przy regulacji silnika .
10. Po co śruba do regul;acji przepływu jak jest siniczek krokowy??
Jak dla mnie ktoś wyłudził pare PLN na tą instalacje.
80% do wywalenia. i będzie chodzić.
PS. Ten niebieski przewód może być od wtrysku rozruchowego. Dobrze ci zimą zapalała??
Pozdro
Wiecej jak coś wymyśle.
Kocham gazowników i ich rzeźby!! :lol:
1. zdjęcie to śrubo do regulacji ilości podawanego gazu na wolnych. ewentualnie skład miesznki. Ogółem wykrecasz 3.5 obrotu i powinno być ok. Jak ma wolne będzie OK.
2.Górny prawy róg to zaślepione miejsce po silniku krokowym standart przy gazie.
Drugie zaznaczenie niestety pomoge.
3. Tutaj to musi wypowiedzieć się ktoś kto ma taki silnik.
4. Tak musi być to zaślepione. To jest rurka od kolektora gdzie podłącza się analizator spalin przy regulacji silnika .
10. Po co śruba do regul;acji przepływu jak jest siniczek krokowy??
Jak dla mnie ktoś wyłudził pare PLN na tą instalacje.
80% do wywalenia. i będzie chodzić.
PS. Ten niebieski przewód może być od wtrysku rozruchowego. Dobrze ci zimą zapalała??
Pozdro
Wiecej jak coś wymyśle.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak ma być bo to sterownik 1,5 generacji gazu jak to niektórzy mówią. Tutaj na aukcji taki sam: http://archi.inosak.org/imgdb/item2338491934_1.htmladi456 pisze:nie wiem kto założył dodatkową śrubę do dawki gazu na wężu
Co do sondy to pewnie masz ją w katalizatorze, na tym zdjęciu są przewody od niej: http://bazujemy.pl/allegro/foto80/DSC_0076.jpg
Te kable przy rozruszniku to mogło być jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe możliwe że do nich był podłączony jakiś przekaźnik.
Drugie zaślepienie śrubką - tu mógł być podłączone odsysanie oparów paliwa z baku.
Najlepsza jest zaślepka z łuski naboju strzelby :lol:
z tym wtryskiem rozruchowym to może być racja ponieważ gdy jest zimny po dłuższym postoju na benzynie nie pali tylko na gazie, dobrze by było to naprawić szczególnie przed zimą, tylko gdzie to połączyć ponieważ nie znalazłem drugiego końca też jestem za profesjonalnym ustawianiem u gaziarza ale przez to auto spotyka mnie tylko hamstwo, jak jadę do gaziarze mówi że tego nie robi, a jak jadę do mechanika mówi że nie robi gazu
znacie może kogoś w okolicy Nowego Sącza kto mógłby się tym zająć?
znacie może kogoś w okolicy Nowego Sącza kto mógłby się tym zająć?