[B4 ABK] Leje się olej z obudowy chłodniczki oleju.
[B4 ABK] Leje się olej z obudowy chłodniczki oleju.
Witam,
Jadąc dzisiaj do pracy miałem niemiłą niespodziankę. Mianowicie straciłem prawie cały olej. Jakoś ostrożnie dojechałem do pracy (miałem już bardzo blisko) i poczekałem, aż silnik wystygnie. Dolałem 2 litry oleju, odczekałem chwilę (olej był bardzo gęsty - mineralny) i odpaliłem silnik. Na efekt nie musiałem długo czekać: olej zaczął się lać momentalnie z tej obudowy, do której wkręca się filtr oleju (tam jest chyba chłodniczka oleju?). Jutro rano kolega pomoże mi odholować samochód do mechanika, ale chciałbym wiedzieć, co tam mogło pójść. Czy są tam jakieś uszczelki, oringi itp, które mogły strzelić? Czy samą chłodniczkę mogło rozsadzić? Olej leje się w sporych ilościach. Podejrzewam, że coś tam musiało rozsadzić przez to, że olej był bardzo gęsty (wymieniony kilka dni temu razem z filtrem, bardzo niskie temperatury w nocy).
Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.
Jadąc dzisiaj do pracy miałem niemiłą niespodziankę. Mianowicie straciłem prawie cały olej. Jakoś ostrożnie dojechałem do pracy (miałem już bardzo blisko) i poczekałem, aż silnik wystygnie. Dolałem 2 litry oleju, odczekałem chwilę (olej był bardzo gęsty - mineralny) i odpaliłem silnik. Na efekt nie musiałem długo czekać: olej zaczął się lać momentalnie z tej obudowy, do której wkręca się filtr oleju (tam jest chyba chłodniczka oleju?). Jutro rano kolega pomoże mi odholować samochód do mechanika, ale chciałbym wiedzieć, co tam mogło pójść. Czy są tam jakieś uszczelki, oringi itp, które mogły strzelić? Czy samą chłodniczkę mogło rozsadzić? Olej leje się w sporych ilościach. Podejrzewam, że coś tam musiało rozsadzić przez to, że olej był bardzo gęsty (wymieniony kilka dni temu razem z filtrem, bardzo niskie temperatury w nocy).
Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.
Jest tam taka uszczelka.Prawdopodobnie jest już zajechana.Miałem to samo u siebie:/A dobrze dokręciłeś filtr oleju?Posmarowałeś uszczelkę.Mogło nie przyssać i ci się będzie lało.Tez mi ciekło strasznie i nie wiedziałem co jest grane dopóki nie oparłem się o filtr oleju.Sprawdź czy jest dobrze dokręcony.Jeśli tak to raczej uszczelka...
Spróbuj zmienić uszczelkę pomiędzy chłodniczką oleju a podstawą filtra. Jeżeli nie dostaniesz oryginalnej to możesz użyć uszczelki od filtra oleju po delikatnym zeszlifowaniu jej zewnetrznego rantu. Jeżeli nadal bedzie ciekło to kup po prostu nową chłodniczkę i ja zamontuj.
Inna kwestia to jakość "zaprasowania" krawedzi filtra. Trafiło mi sie dwa razy, że filtr puszczał na zawinieciu obudowy.
Kolejna możliwość to poluzowanie się nakrętki na przelotowej tulejce. Ta nakrętka ściska ze soba chłodniczkę oleju i podstawę filtra. W tym wypadku trzeba po prostu odkręcić filtr i dokręcić mocniej nakrętkę.
Inna kwestia to jakość "zaprasowania" krawedzi filtra. Trafiło mi sie dwa razy, że filtr puszczał na zawinieciu obudowy.
Kolejna możliwość to poluzowanie się nakrętki na przelotowej tulejce. Ta nakrętka ściska ze soba chłodniczkę oleju i podstawę filtra. W tym wypadku trzeba po prostu odkręcić filtr i dokręcić mocniej nakrętkę.
O tym tez zapomniałem.Rozbierałem chlodniczkę na części i trzeba ja później dobrze skręcić.czarekj pisze:Kolejna możliwość to poluzowanie się nakrętki na przelotowej tulejce. Ta nakrętka ściska ze soba chłodniczkę oleju i podstawę filtra. W tym wypadku trzeba po prostu odkręcić filtr i dokręcić mocniej nakrętkę.
Witam
Leci mi olej po filtrze z chłodniczki oleju i mam już uszczelkę co do wymiany to trzeba odkręcić filtr i ta nakrętkę o której mówi czarekj, czy jest jakieś dodatkowe utrudnienie.
czarekj napisał/a:
Kolejna możliwość to poluzowanie się nakrętki na przelotowej tulejce. Ta nakrętka ściska ze sobą chłodniczkę oleju i podstawę filtra. W tym wypadku trzeba po prostu odkręcić filtr i dokręcić mocniej nakrętkę.
wielkie dzieki za odpowiedz
Leci mi olej po filtrze z chłodniczki oleju i mam już uszczelkę co do wymiany to trzeba odkręcić filtr i ta nakrętkę o której mówi czarekj, czy jest jakieś dodatkowe utrudnienie.
czarekj napisał/a:
Kolejna możliwość to poluzowanie się nakrętki na przelotowej tulejce. Ta nakrętka ściska ze sobą chłodniczkę oleju i podstawę filtra. W tym wypadku trzeba po prostu odkręcić filtr i dokręcić mocniej nakrętkę.
wielkie dzieki za odpowiedz
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Mnie ta uszczelka strzeliła 5 km od domu. Olej sikał jak z węża ogrodowego. Po zdjęciu stara uszczelka była jak z plastiku, całkowity brak elastyczności. Założyłem nową (jakiś zamiennik - nie mam ASO w okolicy) za 9zł. Istotne jest żeby odpowiednio mocno dokręcić nakrętkę chłodniczki, żeby podczas kręcenia filtrem oleju nie uszkodzić tej uszczelki.
Operacja udała się bez odpinania węży, trzeba się tylko trochę nagimnastykować żeby zsunąć chłodniczkę z krućca filtra oleju. Potrzebny klucz nastawny lub rurkowy rozmiar 26.
Operacja udała się bez odpinania węży, trzeba się tylko trochę nagimnastykować żeby zsunąć chłodniczkę z krućca filtra oleju. Potrzebny klucz nastawny lub rurkowy rozmiar 26.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
- Lokalizacja: augustów