Czy ktoś z Was koledzy remontował czterocylindrowca?
Chodzi mi glównie o wymianę pierścieni tłokowych.
Czy po włożeniu nowych pierscieni do starych tulei trzeba honować cylindry?
[B3] remont silnika cztero cylindrowego
[B3] remont silnika cztero cylindrowego
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2012, 12:22 przez turbofin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
wszystko zależy jakie jest zużycie na gładziach cylindrów. Jeśli będziesz miał już duże progi na gładziach, to ryzykujesz to, że pierścienie mogą Ci popękać na tych progach.
druga sprawa, że wymieniając same pierścienie bez szlifu cylindrów, masz przez pierwszy 1000km okrutne docieranie się pierścieni do gładzi... i koniec końców jedynie tylko trochę mniej "jajowate" cylindry, i nieco lepiej przylegające pierścienie do gładzi, za to z większym luzem tłok-cylinder. Taki typowy polski "remont" ...
druga sprawa, że wymieniając same pierścienie bez szlifu cylindrów, masz przez pierwszy 1000km okrutne docieranie się pierścieni do gładzi... i koniec końców jedynie tylko trochę mniej "jajowate" cylindry, i nieco lepiej przylegające pierścienie do gładzi, za to z większym luzem tłok-cylinder. Taki typowy polski "remont" ...
Zuzycie tulei nie jest duże (miesci sie w granicy tolerancji).
Po wlożeniu pierścienia w cylinder róznica na zamku miedzy gorna krawedzia tulei a powierzchnia '' robocza'' wynosi 0,2 mm także cylinder zuzyl sie okolo 0,06 mm.
Jesli zuzycie jest " ksiazkowo" dopuszczalne to nie widze potrzeby szlifowania.
Po zalożeniu nowych pierścieni szczelina na zamku tloka powinna wynosic okolo 0,4 mm.
Pytanie czy po zalozeniu nowych pierścieni do starych tulei trzeba honować ?
Po wlożeniu pierścienia w cylinder róznica na zamku miedzy gorna krawedzia tulei a powierzchnia '' robocza'' wynosi 0,2 mm także cylinder zuzyl sie okolo 0,06 mm.
Jesli zuzycie jest " ksiazkowo" dopuszczalne to nie widze potrzeby szlifowania.
Po zalożeniu nowych pierścieni szczelina na zamku tloka powinna wynosic okolo 0,4 mm.
Pytanie czy po zalozeniu nowych pierścieni do starych tulei trzeba honować ?
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
...remontowałem silnik 1,5 roku temu i od pierwszego odpalenia silnik pracował jak zegarek. Wymienione panewki główne, korbowodowe, pierścienie, zimery- wszystko wartości nominalne bez zbędnych szlifów wału i cylindrów etc. i jest pięknie <ok>
...pewnie,że jakby wszystko robił ktoś wg prawideł i książek to remont wyniesie z 5 tysiaków...tylko pytanie jaki to ma sens???
Po remoncie dobry olej półsyntetyk- ja polecam Valvoline Maxlife i ceramizery oczywiście po jakimś czasie :mrgreen:
...pewnie,że jakby wszystko robił ktoś wg prawideł i książek to remont wyniesie z 5 tysiaków...tylko pytanie jaki to ma sens???
Po remoncie dobry olej półsyntetyk- ja polecam Valvoline Maxlife i ceramizery oczywiście po jakimś czasie :mrgreen:
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na przyszłość proszę pamiętać o stosowaniu TAGów
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.