[B4 1,9TDI 1Z] Dwa zawory sterujące turbiną
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29
[B4 1,9TDI 1Z] Dwa zawory sterujące turbiną
Mam taką sytuacje,że czasami jak odpale samochód i ruszam 1 i 2,to ma takiego kopa że chej.Gdy jeżdze dlużej, albo po kolejnym odpaleniu jest słabszy, nie tak wyrywny.Zdarzyło mi się tak,że gdy zgasiłem motor to słychac jeden z zaworów sterujących turbiną syczy. nie n75 tylko ten drugi(nie znam nazwy).Czasami jak zgasze to nie syczy.Tkie zjawisko jest napewno nie dobre,bo jak może syczec.Czy to może zawór jest nie dobry?Czy ktoś miał taki przypadek?Wiadomo,że od niego dochodzi sygnał od podcisnienia do komputera.Proszę także o porady jak sprawdzic ten zawór?Ile kosztuje ten zawór?Czy takie są obiawy?[/code]
Ostatnio zmieniony 07 paź 2007, 18:03 przez joan.casrex, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29
Kolego Wojtek26, sprawdzałem:
Zawór ten przy filtrze-
1 wężyk idzie od podciśnienia od serwo
2 od filtra powietrza
3 do jakiejś gruchy nad turbo, to jest chyba na kolektorze ssącym ( ten wężyk mam zaślepiony śrutem
Drugi zawór-
1 wężyk z przewodu powietrza, który idzie od przepływki do turbo
2 idzie do turbo u dołu jak przewód od chłodnicy powietrza
3 niebieski do jakiejś gruchy przy turbo
Zawór ten przy filtrze-
1 wężyk idzie od podciśnienia od serwo
2 od filtra powietrza
3 do jakiejś gruchy nad turbo, to jest chyba na kolektorze ssącym ( ten wężyk mam zaślepiony śrutem
Drugi zawór-
1 wężyk z przewodu powietrza, który idzie od przepływki do turbo
2 idzie do turbo u dołu jak przewód od chłodnicy powietrza
3 niebieski do jakiejś gruchy przy turbo
To dziwne:
Z jednego zaworu powinno iśc tak:
1. do podcisnienia przy serwie
2. do obudowy filtra
3.do gruszki od EGR-a
Z drugiego zaworku:
1.do podcisnienia przy serwie ewentualnie oba zaworki moga byc na tym samym przewodzie
2. do filtra powietrza lub patrz wyzej
3. do puszki przy turbo
Jak możesz to zrób fotke tych przewodów i zaworów
Wygląda na to ze ten pierwszy jest dobrze podłączony i jest zaślepiony EGR
Z jednego zaworu powinno iśc tak:
1. do podcisnienia przy serwie
2. do obudowy filtra
3.do gruszki od EGR-a
Z drugiego zaworku:
1.do podcisnienia przy serwie ewentualnie oba zaworki moga byc na tym samym przewodzie
2. do filtra powietrza lub patrz wyzej
3. do puszki przy turbo
Jak możesz to zrób fotke tych przewodów i zaworów
Wygląda na to ze ten pierwszy jest dobrze podłączony i jest zaślepiony EGR
Ten zaznaczony to jest własnie N 75, tylko nie rozumie dlaczego jeden z nich masz zaślepiony śrutem ???? :shock:
[ Dodano: 2007-10-09, 15:53 ]
Sprawdź przewody pod akumulatorem czy są całe, jeden to jest właśnie od serwa a drugi biegnie do kompa, i oczywiście chodzi w tym silniku o nadciśnienie, a nie podciśnienie :mrgreen:
[ Dodano: 2007-10-09, 15:53 ]
Sprawdź przewody pod akumulatorem czy są całe, jeden to jest właśnie od serwa a drugi biegnie do kompa, i oczywiście chodzi w tym silniku o nadciśnienie, a nie podciśnienie :mrgreen: