Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Toledo 1,9 TDi 1Z] Przerywa przy przyspieszaniu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
patrykk007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
Lokalizacja: Złotoryja

[Toledo 1,9 TDi 1Z] Przerywa przy przyspieszaniu

Post autor: patrykk007 » 15 kwie 2012, 17:58

Witajcie koledzy.

Oprócz Audi posiadam również Seata Toledo 96r. 1,9 TDi 1Z

Mam z nim problem, a mianowicie: kiedy przyspieszam np. wyprzedzam (ponad 2tys. obrotów)
to odczuwam przerywanie. Trzymam wciśnięty pedał gazu, a silnik przyspiesza 2 sekundy i tak jakby robi sobie przerwę kolejne 2 sekundy i znów przyspiesza i tak cyklicznie przyspiesza.

Dzieje się to na zimnym jak i na ciepłym.
Wymieniłem filtr paliwa i pompę wtryskową, dalej to samo.
Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów


Zastanawiam się czy to czasem nie jest zawór sterowania turbosprężarką


A co Wy myślicie o takim zachowaniu silnika?
Może ktoś z was borykał się już z takim problem.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź ;-)

tomo1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 31 sie 2011, 18:08

Post autor: tomo1233 » 15 kwie 2012, 18:03

Ja tak miałem jak padła przepływka. Ale na kompie nie masz blędów to raczej nie ona. Sprawdź zawór n75.

[ Dodano: 2012-04-15, 18:05 ]
Spróbuj też odpiąć przepływkę i jeśli przerywanie ustąpi winna jest przepływka:))

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 kwie 2012, 18:15

patrykk007 pisze:Mam z nim problem, a mianowicie: kiedy przyspieszam np. wyprzedzam (ponad 2tys. obrotów)
to odczuwam przerywanie. Trzymam wciśnięty pedał gazu, a silnik przyspiesza 2 sekundy i tak jakby robi sobie przerwę kolejne 2 sekundy i znów przyspiesza i tak cyklicznie przyspiesza.

Dzieje się to na zimnym jak i na ciepłym.
Wymieniłem filtr paliwa i pompę wtryskową, dalej to samo.
Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów
Jestem prawie pewien że w logach dynamicznych bedzie widać przyczynę tego przerywania ,wiec szkoda że tylko ktoś sprawdził błedy :-P Bez vaga można też zrobić proste testy , potwierdzające sprawność ,lub nie, elektrozaworu n75 i przepływomierza ...jak je zrobić ,nie będę opisywał ,bo wystarczy poszukać ;-)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 15 kwie 2012, 18:16

Zastanawiam się czy to czasem nie jest zawór sterowania turbosprężarką
Od tego zacznij, ewentualnie sprawdź jeszcze przewody od N75 do turbo.
Najlepiej by było zapiąć Vag-a coś by pewnie pokazało <ok>

Awatar użytkownika
radek997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 03 paź 2010, 21:24
Lokalizacja: Błażowa

Post autor: radek997 » 15 kwie 2012, 18:20

odepnij kabel od skrzyni tam od sterowania czegos nie pamiętam tego sprawdzisz w ten sposób nastawni kczy tam przepływke dopytaj tam kogoś ale kabel pionowy ze skrzyni wypiąć i sie przejedź i sprawdź ;-)

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 17 kwie 2012, 13:53

radek997 pisze:odepnij kabel od skrzyni tam od sterowania czegos nie pamiętam tego sprawdzisz w ten sposób nastawni kczy tam przepływke dopytaj tam kogoś ale kabel pionowy ze skrzyni wypiąć i sie przejedź i sprawdź ;-)
nastawnik nie daje takich efektów.

N75 powoduje lekkie falowanie mocy, przepływka te może być. Nie trać czasu, zrób logi :) Munior dobrze gada

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 kwie 2012, 22:51

Ross pisze: N75 powoduje lekkie falowanie mocy, przepływka te może być. Nie trać czasu, zrób logi :) Munior dobrze gada
jak nie ma chipa to lekkie ;-) u mnie na dopałce to przez N75 można było dostać choroby morskiej :mrgreen:

patrykk007, podłącz wężyk z turbiny bezpośrednio na gruszkę i się przejedź, jak będzie to samo to podmień przepływomierz

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 30 kwie 2012, 14:41

Pozwólcie koledzy, że podepnę się pod temat.
Auto coraz częściej zaczyna mi przerywać i mam wrażenie jakby więcej kopcił na siwo. Przedtem kopcił o tak sobie i to jak mu mocniej przygazowałem, a teraz nawet na średnich obrotach jest sporo jasnoszarego dymu, nie ważne czy ciepły. czy zimny. Zauważyłem też, że przy większym obciążeniu np jadąc w 5 osób często słabnie na 4, 5 biegu i wtedy też lubi przerwać. Parametry raczej w normie: Kąt 52, dawka 27.
Przeglądając forum nasuwa mi się, że główną przyczyną są wadliwe wtryski. Ale czy np przyczyną mógłby być nieszczelny układ paliwowy (gdy miałem mało paliwa w zbiorniku miałem problemy z porannym paleniem, gdy zbiornik pełny pali od strzała) ? A czy zużyte sprzęgło też może być przyczyną takich dolegliwości ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 kwie 2012, 19:31

Na początku sprawdz szczelność dolotu, zrób wolną odme i zaślep egr. Obniży Ci sie troche temperatura w dolocie i mniej dymu powinno byc.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 30 kwie 2012, 22:20

krzyn33 pisze:Pozwólcie koledzy, że podepnę się pod temat.
Auto coraz częściej zaczyna mi przerywać i mam wrażenie jakby więcej kopcił na siwo. Przedtem kopcił o tak sobie i to jak mu mocniej przygazowałem, a teraz nawet na średnich obrotach jest sporo jasnoszarego dymu, nie ważne czy ciepły. czy zimny. Zauważyłem też, że przy większym obciążeniu np jadąc w 5 osób często słabnie na 4, 5 biegu i wtedy też lubi przerwać. Parametry raczej w normie: Kąt 52, dawka 27.
Przeglądając forum nasuwa mi się, że główną przyczyną są wadliwe wtryski. Ale czy np przyczyną mógłby być nieszczelny układ paliwowy (gdy miałem mało paliwa w zbiorniku miałem problemy z porannym paleniem, gdy zbiornik pełny pali od strzała) ? A czy zużyte sprzęgło też może być przyczyną takich dolegliwości ?
nie kombinuj :) powiem ci ze ja tez TO MIAŁEM... zrobilem to na okrezna droge, narobilem sie jak glupi jelen (nie na darmo bo znam teraz auto bardziej), ja tez zaczolem od zasilania paliwa, 1sze co to wymienilem przewody, wszystko co sie dalo i jeszcze wiecej od baku az do pompy, zbiornik rozebralem i sprawdzielm w jakim stanie jest, jest tam takie siteczko ktore moze byc "zabrudzone", wszystkie zabiegi na darmo, wymieniona kopulka od filtra

moglbym sie nad wlasnymi naprawami rozpisac na cala strone itd :P

u mnie silnik "przerywał" wlasnie powyzej 2000tys obrotow, ktorys mechanik chcial wydebic odemnie 600zl za czyszczenie nastawnika, ale gdyby to byl on to z tego co sie orientuje to obroty by skakały na jałowym gazie

u mnie okazał sie to wtrysk sterujacy, wymienilem na ASV i jak rekoą odjoł... nawet autko jest teraz deko zywsze... duza roznica i w koncu moge uzywac 1z'ta :P 140km/h bez pierdniecia... i nic nie przerywa itd itd, ja sugerowal bym ci kolego znalesc jakies wtryski, zamontowac i sprawdzic, wg mnie to jest przyczyna

pozdrawiam, David

PS. moje wtryski kosztowaly mnie 200zl + montaz

Ps2. nie twierdze ze akurat to moze byc przyczyna u ciebie ale w moim pczypadku logi dynamicznie nic nie pokazywały, a jak jechalem z moim magikiem to jak na zlosc silnik nie przyrywal :D
tak jak koledzy pisza, jak nie chcesz wdawac sie narazie w koszta to pokombinuj z tymi wtyczkami na skrzyni i nie poddawaj sie :) ja po roku znalazłem czlowieka ktory faktycznie mi pomogl

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 01 maja 2012, 09:43

Dzięki za podpowiedź Dave. Trzeba będzie szukać wtrysków :cry:

[ Dodano: 2012-05-03, 10:48 ]
Zna ktoś może jakiegoś magika od regeneracji wtrysków na Podkarpaciu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl