[Toledo 1,9 TDi 1Z] Przerywa przy przyspieszaniu
- patrykk007
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
- Lokalizacja: Złotoryja
[Toledo 1,9 TDi 1Z] Przerywa przy przyspieszaniu
Witajcie koledzy.
Oprócz Audi posiadam również Seata Toledo 96r. 1,9 TDi 1Z
Mam z nim problem, a mianowicie: kiedy przyspieszam np. wyprzedzam (ponad 2tys. obrotów)
to odczuwam przerywanie. Trzymam wciśnięty pedał gazu, a silnik przyspiesza 2 sekundy i tak jakby robi sobie przerwę kolejne 2 sekundy i znów przyspiesza i tak cyklicznie przyspiesza.
Dzieje się to na zimnym jak i na ciepłym.
Wymieniłem filtr paliwa i pompę wtryskową, dalej to samo.
Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów
Zastanawiam się czy to czasem nie jest zawór sterowania turbosprężarką
A co Wy myślicie o takim zachowaniu silnika?
Może ktoś z was borykał się już z takim problem.
Z góry dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź
Oprócz Audi posiadam również Seata Toledo 96r. 1,9 TDi 1Z
Mam z nim problem, a mianowicie: kiedy przyspieszam np. wyprzedzam (ponad 2tys. obrotów)
to odczuwam przerywanie. Trzymam wciśnięty pedał gazu, a silnik przyspiesza 2 sekundy i tak jakby robi sobie przerwę kolejne 2 sekundy i znów przyspiesza i tak cyklicznie przyspiesza.
Dzieje się to na zimnym jak i na ciepłym.
Wymieniłem filtr paliwa i pompę wtryskową, dalej to samo.
Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów
Zastanawiam się czy to czasem nie jest zawór sterowania turbosprężarką
A co Wy myślicie o takim zachowaniu silnika?
Może ktoś z was borykał się już z takim problem.
Z góry dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jestem prawie pewien że w logach dynamicznych bedzie widać przyczynę tego przerywania ,wiec szkoda że tylko ktoś sprawdził błedy Bez vaga można też zrobić proste testy , potwierdzające sprawność ,lub nie, elektrozaworu n75 i przepływomierza ...jak je zrobić ,nie będę opisywał ,bo wystarczy poszukaćpatrykk007 pisze:Mam z nim problem, a mianowicie: kiedy przyspieszam np. wyprzedzam (ponad 2tys. obrotów)
to odczuwam przerywanie. Trzymam wciśnięty pedał gazu, a silnik przyspiesza 2 sekundy i tak jakby robi sobie przerwę kolejne 2 sekundy i znów przyspiesza i tak cyklicznie przyspiesza.
Dzieje się to na zimnym jak i na ciepłym.
Wymieniłem filtr paliwa i pompę wtryskową, dalej to samo.
Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów
nastawnik nie daje takich efektów.radek997 pisze:odepnij kabel od skrzyni tam od sterowania czegos nie pamiętam tego sprawdzisz w ten sposób nastawni kczy tam przepływke dopytaj tam kogoś ale kabel pionowy ze skrzyni wypiąć i sie przejedź i sprawdź
N75 powoduje lekkie falowanie mocy, przepływka te może być. Nie trać czasu, zrób logi Munior dobrze gada
jak nie ma chipa to lekkie u mnie na dopałce to przez N75 można było dostać choroby morskiej :mrgreen:Ross pisze: N75 powoduje lekkie falowanie mocy, przepływka te może być. Nie trać czasu, zrób logi Munior dobrze gada
patrykk007, podłącz wężyk z turbiny bezpośrednio na gruszkę i się przejedź, jak będzie to samo to podmień przepływomierz
- krzyn33
- Forum Audi 80
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
- Imię: Adam
- Model: Audi A3
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
Pozwólcie koledzy, że podepnę się pod temat.
Auto coraz częściej zaczyna mi przerywać i mam wrażenie jakby więcej kopcił na siwo. Przedtem kopcił o tak sobie i to jak mu mocniej przygazowałem, a teraz nawet na średnich obrotach jest sporo jasnoszarego dymu, nie ważne czy ciepły. czy zimny. Zauważyłem też, że przy większym obciążeniu np jadąc w 5 osób często słabnie na 4, 5 biegu i wtedy też lubi przerwać. Parametry raczej w normie: Kąt 52, dawka 27.
Przeglądając forum nasuwa mi się, że główną przyczyną są wadliwe wtryski. Ale czy np przyczyną mógłby być nieszczelny układ paliwowy (gdy miałem mało paliwa w zbiorniku miałem problemy z porannym paleniem, gdy zbiornik pełny pali od strzała) ? A czy zużyte sprzęgło też może być przyczyną takich dolegliwości ?
Auto coraz częściej zaczyna mi przerywać i mam wrażenie jakby więcej kopcił na siwo. Przedtem kopcił o tak sobie i to jak mu mocniej przygazowałem, a teraz nawet na średnich obrotach jest sporo jasnoszarego dymu, nie ważne czy ciepły. czy zimny. Zauważyłem też, że przy większym obciążeniu np jadąc w 5 osób często słabnie na 4, 5 biegu i wtedy też lubi przerwać. Parametry raczej w normie: Kąt 52, dawka 27.
Przeglądając forum nasuwa mi się, że główną przyczyną są wadliwe wtryski. Ale czy np przyczyną mógłby być nieszczelny układ paliwowy (gdy miałem mało paliwa w zbiorniku miałem problemy z porannym paleniem, gdy zbiornik pełny pali od strzała) ? A czy zużyte sprzęgło też może być przyczyną takich dolegliwości ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
nie kombinuj powiem ci ze ja tez TO MIAŁEM... zrobilem to na okrezna droge, narobilem sie jak glupi jelen (nie na darmo bo znam teraz auto bardziej), ja tez zaczolem od zasilania paliwa, 1sze co to wymienilem przewody, wszystko co sie dalo i jeszcze wiecej od baku az do pompy, zbiornik rozebralem i sprawdzielm w jakim stanie jest, jest tam takie siteczko ktore moze byc "zabrudzone", wszystkie zabiegi na darmo, wymieniona kopulka od filtrakrzyn33 pisze:Pozwólcie koledzy, że podepnę się pod temat.
Auto coraz częściej zaczyna mi przerywać i mam wrażenie jakby więcej kopcił na siwo. Przedtem kopcił o tak sobie i to jak mu mocniej przygazowałem, a teraz nawet na średnich obrotach jest sporo jasnoszarego dymu, nie ważne czy ciepły. czy zimny. Zauważyłem też, że przy większym obciążeniu np jadąc w 5 osób często słabnie na 4, 5 biegu i wtedy też lubi przerwać. Parametry raczej w normie: Kąt 52, dawka 27.
Przeglądając forum nasuwa mi się, że główną przyczyną są wadliwe wtryski. Ale czy np przyczyną mógłby być nieszczelny układ paliwowy (gdy miałem mało paliwa w zbiorniku miałem problemy z porannym paleniem, gdy zbiornik pełny pali od strzała) ? A czy zużyte sprzęgło też może być przyczyną takich dolegliwości ?
moglbym sie nad wlasnymi naprawami rozpisac na cala strone itd
u mnie silnik "przerywał" wlasnie powyzej 2000tys obrotow, ktorys mechanik chcial wydebic odemnie 600zl za czyszczenie nastawnika, ale gdyby to byl on to z tego co sie orientuje to obroty by skakały na jałowym gazie
u mnie okazał sie to wtrysk sterujacy, wymienilem na ASV i jak rekoą odjoł... nawet autko jest teraz deko zywsze... duza roznica i w koncu moge uzywac 1z'ta 140km/h bez pierdniecia... i nic nie przerywa itd itd, ja sugerowal bym ci kolego znalesc jakies wtryski, zamontowac i sprawdzic, wg mnie to jest przyczyna
pozdrawiam, David
PS. moje wtryski kosztowaly mnie 200zl + montaz
Ps2. nie twierdze ze akurat to moze byc przyczyna u ciebie ale w moim pczypadku logi dynamicznie nic nie pokazywały, a jak jechalem z moim magikiem to jak na zlosc silnik nie przyrywal
tak jak koledzy pisza, jak nie chcesz wdawac sie narazie w koszta to pokombinuj z tymi wtyczkami na skrzyni i nie poddawaj sie ja po roku znalazłem czlowieka ktory faktycznie mi pomogl