Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[100 C4 2.3 AAR 91]Centralka Stag-50,100 zamiast Stag-2.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Piotr4888
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 24 paź 2011, 23:05
Lokalizacja: Włocławek

[100 C4 2.3 AAR 91]Centralka Stag-50,100 zamiast Stag-2.

Post autor: Piotr4888 » 18 kwie 2012, 17:34

Witam
Mam szybkie pytanie, czy jest możliwość podłączenia nowej centralki STAG-50 lub 100 zamiast starej zwykłej STAG-2? Czy ta nowsza centralka bedzie współgrać ze sterownikiem STAG-2? Czy trzeba wymienić Sterownik i centralke i zostawić tylko krokówke a nie tak jak jest do tej pory krokowka i magister? Mam jeszcze jedno pytanie, czy Nowszy sterownik i centralka daje jakieś wyraźnie korzysci? Spalanie itd? Chce wymienić aby poprawić stabilność gazu i dokładność zczytywania...i nie bawić się w ten 3 pozycyjny przełącznik starej generacji...Ta nowsza centralka bedzie współgrac z mechanicnzym wtryskiem?chyba wtrysk nie gra tutaj roli skoro teraz działa.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 kwie 2012, 19:43

Masz Staga 2L a do tego przełącznik Stag 2W?

Prawdopodobnie będziesz musiał wymienić krokowa bo jak wspomniałeś Stag 2L ma dodatkowo śrubkę. Chyba że połączenie elektryczne będzie pasować to można spróbować wykręcić maksymalnie śrubkę i zobaczyć co się stanie. Wersja ze śrubką i bez różnią się tłoczkiem, ta ze śrubką ma od spodu taką szpilkę która uniemożliwia całkowite zamknięcie.

Jak chcesz zostawić obecny przełącznik to możesz wziąć staga XL ma większość funkcji staga 50 (nie masz np. czasu nakładania pracy na benzynie i gazie bo on nie steruje przełączaniem).

Piotr4888
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 24 paź 2011, 23:05
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Piotr4888 » 18 kwie 2012, 19:53

Takmam sterownik STAG 2- L przełącznik STAG 2-W(tak jest napisane w papierach)ale moze w rzeczywistości jest inaczej i chciałbym sam przełącznik wymienić ze względów ekonomicznych i jakościowych na ten ze STAG-50. Tylko nie wiem czy ze starym sterownikiem to razem będzie działać, chciałbym również wywalić magister z krokówki a wstawić krokówkee również ze STAG-50. Założeniem póki co jest wymiana samego przełącznik mam wrażenie że nie chodzi jak należe a te pstrykanie Mnie wkurza.Jesli nie wypali to cały zestaw STAG-50 bądź jakiś inny w miare dobrej cenie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 kwie 2012, 22:33

Przełącznika ze staga 50 nie założysz bez reszty tj. wiązki + sterownika. Ten przełącznik wysyła tylko impuls z informacją, że kierowca chce zmienić rodzaj paliwa a sterownik stag 50 przełącza.
Niektórzy sobie chwalą takie przełączniki kołyskowe jak ty masz.

Piotr4888
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 24 paź 2011, 23:05
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Piotr4888 » 19 kwie 2012, 15:37

Rozumiem, a możesz Mi jeszcze powiedzieć, jak to jest z punktu technicznego, czy np. jeśli bym założył nowszy sterowinik(cały zestaw) np. STAG 50 lub STAG 100 to czy to będzie miec jakiś pozytywny wpływ na całą instalacje LPG, np. na spalanie? Mniemam że STAG 2 to najtanszy i najprostrzy zestaw dlaczego więc założyła firma STaga 2 a nie Staga np. 50. Czy to ze wzlędów technicznych dla mechanicznego wtrysku czy z braku laku aby po rpostu instalacja chodziła... Wiesz może gdzie jest czujnik TPS?W owym silniku AAR?Czy to ten koło linki od gazu?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 kwie 2012, 23:05

W AAR niema TPSa potencjometrycznego, który najczęściej występuje w samochodach z wtryskiem. Tutaj masz tylko czujnik zamkniętej i maksymalnie otwartej przepustnicy, od biedy można to wykorzystać.
Wg mnie zmiana nie warta pieniędzy jeśli da się ustawić instalacje na tym co jest.
Można by się pokusić o taką zmianę gdyby na obecnej instalacji były problemy z ustawieniem pracy krokowca tak aby pracował on w sprzężeniu zwrotnym na obr. biegu jałowego jak i podczas jazdy.
Stag XL czy 50, 100... mają możliwość zmiany punktu neutralnego sondy lambda co może przynieść spadek spalania ale również spowodować falowanie obrotów albo ubogą mieszankę. Dodatkowo można zmieniać szybkość zamykania i otwierania silniczka dzięki czemu też można obniżyć spalanie. Ale to sposoby takie trochę na siłę i mogę powodować większe kłopoty niż korzyści.

Te sterowniki są takie proste aby były tanie i bo wiadomo, że większość ludzi w Polsce patrzy na cenę. Czy to osoba zlecająca montaż czy instalator który pakuje najtańsze graty aby najwięcej zarobić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl