Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG B3] szarpanie i gasnie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Foxaine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2012, 16:48

[2.3 NG B3] szarpanie i gasnie

Post autor: Foxaine » 14 kwie 2012, 17:05

Witam mam pewien problem z moim Audi 90 B3 silnik NG 2.3 1991r. otóż silnik gdy odpali to praktycznie momentalnie po odpuszczeniu gazu gaśnie gdy gaz jest wciśnięty wszystko jest ok problem znika gdy odłączę wtyczkę (zdjęcie 1) niestety nie do końca rozumiem do czego służy to urządzenie przy pompie wtryskowej:( drugi problem natomiast tyczy się jazdy gdy dodam więcej gazu samochód strasznie szarpie i po chwili gdy wciskam pedał gazu nawet nie reaguje. Dodaję że przewody, świece, kopułka palec rozdzielacza wymieniony rozrząd dobrze ustawiony alternator działa gumy szczelne a i silnik krokowy wyczyszczony ale mam do niego pewne zastrzeżenia mianowicie zastanawiam się czy w spoczynku powinna być mała szparka w nim tam gdzie się ta przesłona obraca w środku? Załączam zdjęcia. Z góry dziękuję za odpowiedź przepraszam jeśli temat już był ale jestem tutaj całkiem nowy:( Pozdrawiam Arek. Bym zapomniał auto chodzi na benzynie instalacja gazowa była ale została wywalona gdyż układ był nieszczelny i niechciał chodzić na benzynie:/
http://speedy.sh/UEXdd/2012-04-14-16.18.14.jpg
http://speedy.sh/gMcEE/2012-04-14-16.18.27.jpg
http://speedy.sh/jH8MM/2012-04-14-16.18.32.jpg
http://speedy.sh/bUqHH/ktokowy.jpg
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2012, 01:09 przez Foxaine, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 14 kwie 2012, 19:19

Arek na początek zapoznaj się z tym

_uwaga

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 17 kwie 2012, 18:51

ten krokowy tak ma miec.Sprawdz czy talerz nie ociera sie.Te szarpanie to moze byc czujnik stukowy uszkodzony.Posprawdzaj tez wszystkie wtyczki moze cos nie łączyc.

Foxaine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2012, 16:48

Post autor: Foxaine » 17 kwie 2012, 21:46

A wiesz moze co to jest za elektronika na zdjeciu? talerz jest wporzadku na miejscu wedlug wskazań książki. a jak wyglada ten czyjnik stukowy?

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 17 kwie 2012, 21:51

Witam, co do zdjęcia pierwszego i drugiego, jest to nastawnik ciśnienia (można się spotkać z różnymi nazwami). To urządzenie koryguje mieszankę na podstawie wskazań z sondy lambda. Szarpanie występuje z podłączoną wtyczką czy odpiętą od nastawnika? No i czy to gaśnięcie po odpaleniu występuje zawsze czy np tylko na zimnym, ciepłym?

Foxaine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2012, 16:48

Post autor: Foxaine » 19 kwie 2012, 23:30

gaśniecie na zimnym silniku a szarpanie na podpietej wtyczce natomiast na odpietej wtyczce na zimnym nie odpala na dotyk a chodzi raczej rowno aczkolwiek ma brak mocy tak powyzej 4000 rpm

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 19 kwie 2012, 23:45

Jeżeli gaśnie na zimnym silniku a na ciepłym jest ok (i obroty też trzyma takie jak powinien) to możliwe że problem leży we wtrysku rozruchowym. Co do szarpania / braku mocy, sprawdziłbym mieszankę paliwa.

Foxaine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2012, 16:48

Post autor: Foxaine » 20 kwie 2012, 08:35

no tak tylko najlepsze jest to ze jak wtyczke podepne to spada z niskich obrotow na biegu jalowym a pieknie wkreca sie na obroty i brak szarpania:/

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 20 kwie 2012, 09:55

To może być kilka przyczyn. Sprawdzałeś czy czujnik zamknięcia przepustnicy i silniczek krokowy działają? Może być tak że jest problem z układem stabilizacji obrotów biegu jałowego, jak odłaczasz nastawnik, zmienia sie mieszanka na tyle ze nie gaśnie, natomiast z podłączonym wkręca się na obroty bo mieszanka jest ok ale nie stabilizuje obrotów i gaśnie. Sprawdź stycznik pod przepustnicą i spróbuj błędy wybłyskać.

Foxaine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2012, 16:48

Post autor: Foxaine » 20 kwie 2012, 10:51

dzisiaj chcialem go odpalic i odpala i na podlaczonym i na odlaczonym aczkolwiek nie reaguje na pedal gazu jakby zyl wlasnym zyciem lecz po chwili na obrotach 400-600 gasnie :/ a do tego gdy odpalam silnik to zamek centralny zaskakuje i tak sie zastanawiam czy gdzies mi masa nie ucieka?:/

Skubi173
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 19 kwie 2012, 17:38

Post autor: Skubi173 » 20 kwie 2012, 15:47

Przepraszam ze się wtrąca ale potrzebuje pomocy mam do kupienia b4 2.3z gazem ale nie odpalala sąsiad to sprzedaje do mechanika podjechał i mówi żeby odłączyć czujnik temp i wtedy jak od ręki odpalalala o co chodzi czy to ta blaszki w przepustńicy i czy to duży problem jest lub koszty naprawy

czarny286

Post autor: czarny286 » 20 kwie 2012, 17:26

Skubi173 - nie w tym temacie takie pytania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl