Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 paź 2007, 07:57

Danek złe podłaczenie sondy może doprowadzić do jej uszkodzenia? czy tylko nie będzie funkcjonować prawidłowo?
Teoretycznie nie powinno się nic stać, ale przy dużym prądzie może zostać uszkodzone ogniwo chemiczne, którym właśnie jest sonda. Nigdy nie miałem okazji tego sprawdzić.
skywalker pisze:jeszcze jedno mam wyciągniętą starą lambde podłączyłem pod 12v grzałke i miernikiem sprawdzam napięcie pomiędzy maą i czarnym kablem. daje od 0,58v do 0,7v czy można na tej podstawie coś wywnioskować
No i znowu nie mam praktycznych doświadczeń takich pomiarów ale teoretycznie - jak wspomniałem - sonda to ogniwo, które wytwarza napięcie dzięki obecności z jednej strony elektrody pomiarowej spalin, a z drugiej tlenu. W związku z tym teoretycznie przy wyjętej sondzie na końcówce sygnałowej nie powinno być napięcia bo przecież nie ma spalin ale jeśli od strony spalin elektroda będzie zakopcona to nie dotrze tam tlen i może się pojawić napięcie.

skywalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:56

Post autor: skywalker » 09 paź 2007, 08:30

dzięki wszystkim za info pozostaje mi chyba kupić następną lambde i kombinować. jak mi sie uda odmulić maszyne to napisze.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 09 paź 2007, 09:18

No napisz, napisz bo i ja mam już od bardzo długiego czasu problem z osłabieniem silnika. A takie było fajne autko :cry:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 paź 2007, 09:47

Ja miałem na poczatku padnietą sonde tzn pokazywa odwrotnie. Po zagazowaniu auto jeździło normalnie. Po wym sondy wszystko działa OK ( sonde mam DELPHI) na benzynie jeździ lepiej ale różnicy na gazie nie zauważyłem prawie a spalanie na tym samym poziomie

skywalker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:56

Post autor: skywalker » 09 paź 2007, 21:55

No autko było u lekarza wstawił jakąś starą lambde podobno nic rewelacyjnego też szykuje sie do wymiany ale działa. jest poprawa odczuwalna ale to jeszcze nie to myśle że po wymianie na nówke powinno być wszystko wporządku. jezeli ktoś wie czy 1 lub 4 przewodowa lambda bedzie współgrać z silnikiem abk proszę o radę bo musze szykować się do zakupu nowej.

[ Dodano: 2007-10-18, 00:23 ]
dla wszystkich zainteresowanych. Jeżeli macie silnik abk i wybebeszony katalizator to sonda lambda nie zadziała nigdy. W moim autku po wymianie na nówkę był dalej błąd brak sygnału sondy lambda. Więc zaczeliśmy szukać co i jak, okazało się że po wybebeszeniu kata lambdz nie osiąga temperatury pracy. Były 2 możliwości rozwiązania tego problemu, albo nowy katalizator, albo ( mój własny patent) przeniesienie lambdy bliżej silnika. i udało się wszystko działa jak ta lala auto z mulatora zrobiło sie rakieta. dla zainteresowanych moge wysłać instrukcję na meila jak przerobić tą lambde. pozdrawiam

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

[b4 2.0 ABK 94] jaki zamiennik sondy lambda?

Post autor: romeo » 12 lis 2007, 17:20

witam
byłem dzis na regulacji LPG i gazownik powiedział ze nie moze wyregulowac bo padła sonda powiedział ze moze wymienic za 250zl
moje pytanie: jaką sonde polecacie bo moge ja bez problemu sam wymienic na allegro sa po 100zl na co zwracac uwage?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 12 lis 2007, 19:07

Jeśli tanio to MagnetiMarelli ale tanio nie znaczy dobrze kup Boscha i będziesz miał spokój na jakiś czas. Innych nie polecam gdyż są słabe i szybko padają.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 12 lis 2007, 19:36

Ja będe kupował Boscha, podobno sią najleprze.Dowiem się ile kosztuje ori dedykowana do mojego silnika i dam znać.

maccwac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:13
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: maccwac » 12 lis 2007, 19:40

Kupowalem na allegro ostatnio taka sonde. kupilem Boscha (4 kable) Z przesylka kosztowalo to roptem 90 zl. Po wymianie sondy, ojca samochod chodzi jak zegarek i wszelakie szalensta obrotow silnika ustały.

http://www.allegro.pl/item268534474_now ... bosch.html

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 12 lis 2007, 21:02

u mnie jest na 3 przewody wiec taką kupie i napewno bedzie to bosh tylko czy lepsza bedzie uniwersalna cz zamiennik o tych samych numerach cz wszystko jedno??

Miro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Miro1 » 12 lis 2007, 21:53

Bosch jest oki ale jesli o uniwersalne to polecają sondy NGK wprawdzie droższe od uniwersalnych Bosch ale podobno sa naprawde dobre. koszt około 220-230 zeta.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 lis 2007, 08:49

Również polaceam NGK jak kolega Miro1, bosch ostatnim czasem ma opinie lipnych produktów, z tego powódu iż wykupuje różnie inne fabryki które mają slabą technologie i nadaje im tylko swoją nazwe a on nadal produkują badziewie.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 13 lis 2007, 15:23

dzis postanowiłem sprawdzic sonde po sprawdzeniu napiecia sonda miała 5V wiec pomyslałem ze jest tak jak powiedział gazownik 'spalona grzalka'ale jak sprawdziłem przewody okazało sie ze jest zle podłączona (jakis mech.przecią i zle podłączył :evil: )podłaczyłem tak jak byc powinno i było 3v po odpaleniu (silnik zimny) 1Vpo 3 mnin 2V i tyle i moje pytanie co to oznacza???
czy ta sonda kwalifikuje sie do wymiany?
znalazłem taką
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any.
boscha o takich samych numerach zamiennych nie znalazłem

xavier

Post autor: xavier » 13 lis 2007, 15:47

Ja tego lata wymienialem sonde - po konsultacji z CzarkiemJ (ktory tu jest guru jesli chodzi o sprawy techniczne) kupilem uniwersalna sonde lambda firmy Bosh 4-kabelki. Roznica miedzy 4kabelkowa a 3 kabelkowa jest taka, ze ten czwarty kabelek to jest masa wyprowadzona na zewnatrz (podlaczasz go dzies w komorze silnika pod jakas srube). Wg Czarka taka masa jest lepsza bo pewniejsza. Sonda chodzi dobrze i wszystko hula. Tyle tylko ze to jest uniwersalna, wiec trzeba od starej odciac wtyczke i dolutowac do nowej (nowa nie ma zadnej wtyczki na koncu, kable nie sa niczym zakonczone).

ta sonda kosztowala wiecej niz 80 zl o ktorych piszesz, z tego co pamietam jakies 250-270 zl bodaj.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 13 lis 2007, 18:44

oki ale chce sie dowiedziec co oznaczaja moje pomiary bo chyba zakres powinien byc 1V-8V
dodam ze nie mam juz kata co z kolei prowadzi do szybszego poruszania sie spalin moze tu tkwi jakis szkopół

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl