[All] Termostat a wskazania temperatury
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
W tym sęk że w sklepach nie ma wyboru. I przeważnie mają tylko te co powiedziałem i pewnie gadka w sklepie na tym się skończy że innych nie posiadają . Nie liczni mają tylko "wahler" A kupno ze sklepu internetowego też mija się z celem.
Też bym kupił w sklepie ale na 10 sklepów nikt nie posiadał na zamówienie nawet.
Też bym kupił w sklepie ale na 10 sklepów nikt nie posiadał na zamówienie nawet.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
no niestety nie mieszkam w duzej miejscowosci i mam do wyboru tylko 2 sklepy, a jezdzic i szukac BEHR to tez bez sensu jak na allegro pewnie sa takiej samej cenie badz nawet i taniej, a wyczytaklem wlasnie ze BEHR robi najlepsze termostaty wiec dlatego taki chce, bo jakis czs temu wymienialem i okazuje sie ze juz nie smiga...
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Witam,
Mam szybkie pytanie odnośnie termostatu. Postanowiłem kupić oryginalny z ASO, bo mam podejrzenia, co do pracy obecnego termo od Wahlera (wymieniany ładnych kilka lat temu przez poprzedniego właściciela - teraz trzyma max 80 stopni w czasie jazdy, długo się nagrzewa silnik, etc...). Nie bawię się w kupno zamienników. Lepiej kupić raz, a porządnie.
Gość z ASO (podawałem mu numer VIN, kod silnika, moc, itp.) sprzedał mi termostat o oznaczeniu 044 121 113. Po przeczytaniu tego posta -> https://audi80.pl/b4-abt-prosta-odpo ... htm#466458 mam teraz wątpliwości, bo rzekomo do ABK (a taki mam silnik) ma być termostat o innym numerze części. Będzie problem czy nie?
EDIT:
http://www.auto.strefa.pl/sklep/product ... ts_id=6623 tu info, że niby pasuje. Nie ma to jak sprzeczne informacje.
Mam szybkie pytanie odnośnie termostatu. Postanowiłem kupić oryginalny z ASO, bo mam podejrzenia, co do pracy obecnego termo od Wahlera (wymieniany ładnych kilka lat temu przez poprzedniego właściciela - teraz trzyma max 80 stopni w czasie jazdy, długo się nagrzewa silnik, etc...). Nie bawię się w kupno zamienników. Lepiej kupić raz, a porządnie.
Gość z ASO (podawałem mu numer VIN, kod silnika, moc, itp.) sprzedał mi termostat o oznaczeniu 044 121 113. Po przeczytaniu tego posta -> https://audi80.pl/b4-abt-prosta-odpo ... htm#466458 mam teraz wątpliwości, bo rzekomo do ABK (a taki mam silnik) ma być termostat o innym numerze części. Będzie problem czy nie?
EDIT:
http://www.auto.strefa.pl/sklep/product ... ts_id=6623 tu info, że niby pasuje. Nie ma to jak sprzeczne informacje.
Racja. Jarewa, jeszcze przed przeczytaniem Twojej odp. pozwoliłem sobie zadzwonić do ASO czy nie polecieli w kule. Okazuje się, że wszystko jest OK. Tylko Pan w słuchawce trochę się ofuczał, że zasugerowałem się informacjami w necie, zamiast wierzyć autoryzowanemu dealerowi. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
[ Dodano: 2012-05-25, 07:29 ]
Termostat w końcu założony. Jak wcześniej miałem temperaturę 80 stopni, to teraz twardo trzyma 90 stopni. ;D Czyli zamiennik Wahlera po prostu szlag trafił.
[ Dodano: 2012-05-25, 07:29 ]
Termostat w końcu założony. Jak wcześniej miałem temperaturę 80 stopni, to teraz twardo trzyma 90 stopni. ;D Czyli zamiennik Wahlera po prostu szlag trafił.
wtam panowie , tez sie podlacze pod temat
mam pytanko co do temp , u mnie przy silniku 2.3 wskazowka temp kiedy silnik sie nagrzeje stoi dokladnie po srodku czyli powyzej 90st , kiedy auto chodzi na biegu jalowym zaczyna sie mocniej grzac i wlacza sie wentylator ale baardzo glosno wrecz wyje , jakby na maxa pracowal, myslicie ze wymiana termostatu pomoze?
aha jeszcze dodam ze w trasie spada do 90 st , moze by go g12 zalac ? teraz mam jakis ze stacji zalany .
mam pytanko co do temp , u mnie przy silniku 2.3 wskazowka temp kiedy silnik sie nagrzeje stoi dokladnie po srodku czyli powyzej 90st , kiedy auto chodzi na biegu jalowym zaczyna sie mocniej grzac i wlacza sie wentylator ale baardzo glosno wrecz wyje , jakby na maxa pracowal, myslicie ze wymiana termostatu pomoze?
aha jeszcze dodam ze w trasie spada do 90 st , moze by go g12 zalac ? teraz mam jakis ze stacji zalany .
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
No jasne, że zalej go G12! Szkoda układu chłodzenia na jakiś szajs z stacji paliw. W trasie masz 90st a więc termostat działa najprawdopodobniej prawidłowo, na biegu jałowym na postoju temperatura Ci skacze trochę ponieważ w NG chłodnica jest nieco z boku i trochę zabudowana przez co jest nieco gorsze chłodzenie niż w R4. Wyjący wentylator może oznaczać zajechane łożyska, fakt że na drugim biegu wentylatory są dosyć głośne, ale nie mogą wyć.
Walnięty termostat raczej nie powodowałby takich objawów tylko zupełnie inne, tzn byłby problem z nagrzaniem silnika bo padnięty termostat najczęściej otwiera się szybciej niż sprawny
Walnięty termostat raczej nie powodowałby takich objawów tylko zupełnie inne, tzn byłby problem z nagrzaniem silnika bo padnięty termostat najczęściej otwiera się szybciej niż sprawny