Swap [ABT na AAE] Warto?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jeżeli AAE ma o 0,3 większy stopień sprężania to jeżeli oba silniki są bezkolizyjne to można się pokusić i mocniej splanować głowicę. No i kupno nowych śrub, które obowiązkowo powinny być zmienione. Bardzo ważne jest wówczas precyzyjne dokręcenie odpowiednimi momentami głowicę. Podejrzewam, że AAE nie posiada wtrysku typu Digifant (prawie nie da się tam nic wyregulować) lub coś w tym stylu to wówczas spokojnie da się to ogarnąć. Niech znawcy (od mechanicznego wtrysku) się wypowiedzą w tym temacie bo nie wiem jak regulować skład mieszanki ale zwiększenie stopnia w ABT jest jak najbardziej możliwe. Zresztą czytałem opinie, że ABT jest "dość przyjemnym" silniczkiem do montowania Turbo a to z tego względu, że dobrze znosi kombinacje w sprężaniu. Po prostu ABT nie wymaga "odprężania". Oczywiście w rozsądnym podnoszeniu kompresji.
Ale przed tym należało by sprawdzić kompresję, czy pierścienie jeszcze dobrze trzymają.
Nie wiem czy przypadkiem nie można by gdzieś dorobić cieńszą miedzianą uszczelkę pod głowicę (czy warte jest coś takiego zachodu). Fakt trochę to kosztuje ale przynajmniej jest gwarancja, że jest ori głowica i ori blok a to już dużo bo nie ma niepewności "czy przypadkiem nie ma jakichś ukrytych różnic".
Wydaje mi się, że prościej będzie jak mówi Jarewa.
Zrobić w ABT większą kompresję (do zrobienia) i grzebać w przekładce wiązki i ECU oraz montaż nowego osprzętu. W przeciwnym razie przy przekładce trzeba zmienić też cały silnik. No i skrzynia (musiałbyś się dowiedzieć jaką masz skrzynię, jaka była w Audi 100 i porównać przełożenia).
Tak to przynajmniej masz silnik (lekko zmodyfikowany) ABT i skrzynię z ABT. Wszystko sterowane jak AAE. Efekt może być wówczas o wiele bardziej współmierny niż przekładka samego osprzętu, wiązki i ECU.
Ale przed tym należało by sprawdzić kompresję, czy pierścienie jeszcze dobrze trzymają.
Nie wiem czy przypadkiem nie można by gdzieś dorobić cieńszą miedzianą uszczelkę pod głowicę (czy warte jest coś takiego zachodu). Fakt trochę to kosztuje ale przynajmniej jest gwarancja, że jest ori głowica i ori blok a to już dużo bo nie ma niepewności "czy przypadkiem nie ma jakichś ukrytych różnic".
Wydaje mi się, że prościej będzie jak mówi Jarewa.
Zrobić w ABT większą kompresję (do zrobienia) i grzebać w przekładce wiązki i ECU oraz montaż nowego osprzętu. W przeciwnym razie przy przekładce trzeba zmienić też cały silnik. No i skrzynia (musiałbyś się dowiedzieć jaką masz skrzynię, jaka była w Audi 100 i porównać przełożenia).
Tak to przynajmniej masz silnik (lekko zmodyfikowany) ABT i skrzynię z ABT. Wszystko sterowane jak AAE. Efekt może być wówczas o wiele bardziej współmierny niż przekładka samego osprzętu, wiązki i ECU.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A skąd masz te dane techniczne? Bo moje mówią że mają taki sam stopień 9-12bar. Etka podaje takie same numery Tłoka, głowica, korbowody, wał, itd że słupek to to samo zawory też.Pio80tr pisze:Hej a zwróciłeś uwagę na stopnie sprężania
ABT ma stopień spreżania 8.9
AAE natomiast 9.2
Tak więc myślę że aby dostać zysk w postaci tych dodatkowych 10kM oraz 10Nm to trzeba więcej dłubnąć niż osprzęt. Głowica?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/53/55/
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... -2.0-101km
Nie chcę się kłócić ale w Waszej dyskusji coś nie tak. A etka też lubi trochę kłamać.
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... -2.0-101km
Nie chcę się kłócić ale w Waszej dyskusji coś nie tak. A etka też lubi trochę kłamać.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
http://www.audiklub.org/dane/100/c4/100_2.0.html
też pewnie słaba strona
też pewnie słaba strona
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Wymyśliłem prostą rzecz. Jak montowałem do swojego sedana z ABK łudząco taki sam silnik ADA to na jego bloku też pisało 2.0. A wszystkie nieporozumienia mogą wynikać z różnych tulei cylindrowych jakie były wprasowane w bloki. Bo tłok nie chodzi w samym bloku lecz w specjalnej tulei (w kształcie beczki wewnątrz jakby pomierzyć dokładnie wszystkie średnice). A numerów wprasowywanych tulei.... to już całkiem wyższa szkoła jazdy. Nic innego nie jestem w stanie wymyślić.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: