Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Swap [ABT na AAE] Warto?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 kwie 2012, 15:10

Jeżeli AAE ma o 0,3 większy stopień sprężania to jeżeli oba silniki są bezkolizyjne to można się pokusić i mocniej splanować głowicę. No i kupno nowych śrub, które obowiązkowo powinny być zmienione. Bardzo ważne jest wówczas precyzyjne dokręcenie odpowiednimi momentami głowicę. Podejrzewam, że AAE nie posiada wtrysku typu Digifant (prawie nie da się tam nic wyregulować) lub coś w tym stylu to wówczas spokojnie da się to ogarnąć. Niech znawcy (od mechanicznego wtrysku) się wypowiedzą w tym temacie bo nie wiem jak regulować skład mieszanki ale zwiększenie stopnia w ABT jest jak najbardziej możliwe. Zresztą czytałem opinie, że ABT jest "dość przyjemnym" silniczkiem do montowania Turbo a to z tego względu, że dobrze znosi kombinacje w sprężaniu. Po prostu ABT nie wymaga "odprężania". Oczywiście w rozsądnym podnoszeniu kompresji.
Ale przed tym należało by sprawdzić kompresję, czy pierścienie jeszcze dobrze trzymają.

Nie wiem czy przypadkiem nie można by gdzieś dorobić cieńszą miedzianą uszczelkę pod głowicę (czy warte jest coś takiego zachodu). Fakt trochę to kosztuje ale przynajmniej jest gwarancja, że jest ori głowica i ori blok a to już dużo bo nie ma niepewności "czy przypadkiem nie ma jakichś ukrytych różnic".

Wydaje mi się, że prościej będzie jak mówi Jarewa.
Zrobić w ABT większą kompresję (do zrobienia) i grzebać w przekładce wiązki i ECU oraz montaż nowego osprzętu. W przeciwnym razie przy przekładce trzeba zmienić też cały silnik. No i skrzynia (musiałbyś się dowiedzieć jaką masz skrzynię, jaka była w Audi 100 i porównać przełożenia).
Tak to przynajmniej masz silnik (lekko zmodyfikowany) ABT i skrzynię z ABT. Wszystko sterowane jak AAE. Efekt może być wówczas o wiele bardziej współmierny niż przekładka samego osprzętu, wiązki i ECU.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 kwie 2012, 17:34

Pio80tr pisze:Hej a zwróciłeś uwagę na stopnie sprężania
ABT ma stopień spreżania 8.9
AAE natomiast 9.2
Tak więc myślę że aby dostać zysk w postaci tych dodatkowych 10kM oraz 10Nm to trzeba więcej dłubnąć niż osprzęt. Głowica?
A skąd masz te dane techniczne? Bo moje mówią że mają taki sam stopień 9-12bar. Etka podaje takie same numery Tłoka, głowica, korbowody, wał, itd że słupek to to samo zawory też.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 kwie 2012, 18:01

http://www.centrum.audi80.pl/content/view/53/55/

http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... -2.0-101km

Nie chcę się kłócić ale w Waszej dyskusji coś nie tak. A etka też lubi trochę kłamać.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 kwie 2012, 18:16

No bardzo rzetelną stronę podałeś :mrgreen: Typ wtrysku: wielopunktowy (MPI)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 kwie 2012, 18:43


Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 kwie 2012, 19:19

No dobra niech będzie. Tylko jak to wytłumaczysz etka może się mylić ok ale w sklepach też się mylą? nie gra mi tu bo skoro sklepy podają to samo etka to samo więc skąd ta różnica w stopniach sprężania?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 kwie 2012, 20:24

Wymyśliłem prostą rzecz. Jak montowałem do swojego sedana z ABK łudząco taki sam silnik ADA to na jego bloku też pisało 2.0. A wszystkie nieporozumienia mogą wynikać z różnych tulei cylindrowych jakie były wprasowane w bloki. Bo tłok nie chodzi w samym bloku lecz w specjalnej tulei (w kształcie beczki wewnątrz jakby pomierzyć dokładnie wszystkie średnice). A numerów wprasowywanych tulei.... to już całkiem wyższa szkoła jazdy. Nic innego nie jestem w stanie wymyślić.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 kwie 2012, 20:34

No ok tylko ze blok silnika jest taki sam :-/


Ale w przypadku ABK ADA już jest inny, zresztą ADA to 1.8 ( nie chodzi czasami tobie o AAD?)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 kwie 2012, 20:38

Nie. Dokładnie ADA. pod kol. wydechowym jest napisane 2.0. Wiem bo dalej mam ten silnik. A jest 1,6. Muszą być inne tuleje. Nie ma bata. Dam se za to głowę uciąć.

durch

Post autor: durch » 21 kwie 2012, 21:37

Poruszyłem dziś z kolega na piwie ten temat ABT a AAE i mówi że na pewno tłoki + głowica + osprzęt z mechaniki musimy zmienić w ABT. To z mechaniki, a co do elektryki, to też co nieco pewnie. Ale porównując tłok z ABT i AAE to różnicy żadnej nie widać, niby. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl