odkad kupilem moje V6 zauwazylem ze dosc dlugo sie grzeje, ale dzis calkiem nic mi wskaznik nie pokazuje... i teraz nie wiem czy to czujnik, czy wskaznik. temperatura oleju na jednym z trzech dodatkowych zegarkow jest cos kolo 80 stopni i wydaje mi sie to troszke malo (w passacie zawsze mialem ponad 100).
teraz pytania:
1. czy wskaznik temp pasuje z kazdych zegarow audi b3/b4? jesli nie to jaki kod mam zczytac?
2. gdzie jest czujnik temp w silniku 2,8 V6 AAH?
3. czy ten czujnik ma cos wspolnego z klima, czasem mi sie zawiesza i nie dzialaja niektore przyciski (np nie moge zwiekszyc temp lub nawiewu a moge zmiejszyc lub odwrotnie).
termostat wiem gdzie jest i jak go wymienic bo juz uzylem szukajki sciagnalem tez ksiazke napraw ale nie ma w niej silnika AAH (ksiazka chyba z B3)
kurde dzis skonczylem z zawieszeniem walke (cale nowe z przodu), wracam do domu a tu zero temp. i znowu dlubanina
[b4 2,8 AAH] temperatura..wskaznik? czujnik? termostat?
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
koko666 w B4 nagminnie zawieszają się wskaźniki temperatury i na 95 % to bedzie to. Przerabiałem to ja i masa ludzi z tego klubu.
Na początku wydaje się, że długo sie grzeje, a później leży na 0, czasami zacznie działać po przejechaniu 20 km, a czasami nie. Czy na bolka oko nagrzewa Ci sie motor prawidłowo i termostat jest ok ? ( da się to wyczuć po max gorącym nawiewie po przejechaniu po mieście powiedzmy 10-15 minut )
Masz dwa wyjścia. Czujnik lub wskaźnik. Ja stawiam na wskaźnik.
Musisz wyjąc zegary ( jak pewnie wiesz, a jak nie znajdziesz na forum ) następnie rozebrać je, wyjąc wskaźnik temperatury. Przedmuchać go odkurzaczem lub spreżonym powietrzem i teraz - uwaga najwazniejszy zabieg - poruszać wskazówką palcem od min do max kilka razy. Możesz równeiż dać tam kropelkę WD40, choc tak na prawdę nie ma gdzie. Przy okazji wymień sobie nieświęcące żarowki i załóź ringi
To Ci naprawi wskaźnik na kolejne kilka lat. W skrajnych przypadkach pada on całkiem ale tylko w skrajnych. Najczesciej zacina się i wyżej opisany sposób naprawia go i działa idealnie. Spróbuj to nie jest duzo roboty.
Na początku wydaje się, że długo sie grzeje, a później leży na 0, czasami zacznie działać po przejechaniu 20 km, a czasami nie. Czy na bolka oko nagrzewa Ci sie motor prawidłowo i termostat jest ok ? ( da się to wyczuć po max gorącym nawiewie po przejechaniu po mieście powiedzmy 10-15 minut )
Masz dwa wyjścia. Czujnik lub wskaźnik. Ja stawiam na wskaźnik.
Musisz wyjąc zegary ( jak pewnie wiesz, a jak nie znajdziesz na forum ) następnie rozebrać je, wyjąc wskaźnik temperatury. Przedmuchać go odkurzaczem lub spreżonym powietrzem i teraz - uwaga najwazniejszy zabieg - poruszać wskazówką palcem od min do max kilka razy. Możesz równeiż dać tam kropelkę WD40, choc tak na prawdę nie ma gdzie. Przy okazji wymień sobie nieświęcące żarowki i załóź ringi
To Ci naprawi wskaźnik na kolejne kilka lat. W skrajnych przypadkach pada on całkiem ale tylko w skrajnych. Najczesciej zacina się i wyżej opisany sposób naprawia go i działa idealnie. Spróbuj to nie jest duzo roboty.
O tej porze roku przy widlastym i nie wysokoobrotowym motorze, a jeszcze posiadając dobrą oliwę to normalny objaw. 80-90 C.koko666 pisze:temperatura oleju na jednym z trzech dodatkowych zegarkow jest cos kolo 80 stopni
Jak wyjmiesz zegary to zerknij czy sa one UN4 czy VDO i zakup wskaźnik z zegarów takiego samego producenta. Nie ma znaczenia jaki motor, wskaźniki temp są takie same.koko666 pisze:1. czy wskaznik temp pasuje z kazdych zegarow audi b3/b4? jesli nie to jaki kod mam zczytac?