[B4 NG Avant] tajemnicze wtyczki + niesprawny ABS
[B4 NG Avant] tajemnicze wtyczki + niesprawny ABS
Witam!
Jakiś czas temu kupiłem Avanta z wyjętą żarówką od ABS, układ był oczywiście niesprawny. W wolnej chwili, wsadziłem tam żarówkę, paliła się cały czas i nie gasła, bez różnicy czy samochód zapalił, stał, czy jechał, oczywiście po włączeniu zapłonu. Zacząłem więc sprawdzać układ. Bezpiecznik ok, czujniki nie były wyjmowane ale kable do nich prowadzące w idealnym stanie. Niestety nie miałem czasu na dalsze poszukiwania, więc wymontowałem żarówkę z powrotem, aby nie świeciła po oczach. Dziś mając chwilę wsadziłem ją ponownie, niestety już nie świeci, nawet po włączeniu zapłonu. Zacząłem więc kontynuować poszukiwania, konkretnie chodziło mi o przekaźniki. Pod tylną kanapą ich niestety nie znalazłem, ale zauważyłem co innego. Mianowicie z lewej i prawej strony kanapy są oryginalne wtyczki z gniazdami, dwuprzewodowe. Ku mojemu zdziwieniu po obu stronach były one rozłączone. Czy może to skutkować niesprawnym ABS? Szczerze powiedziawszy bałem się je z powrotem podłączać bo staram się trzymać zasady "jak nie wiem do czego, nie ruszam". Proszę o pomoc w zidentyfikowaniu tychże wtyczek jak również podrzucenie pomysłów co dalej robić z ABSem
Z góry dzięki za pomoc
Jakiś czas temu kupiłem Avanta z wyjętą żarówką od ABS, układ był oczywiście niesprawny. W wolnej chwili, wsadziłem tam żarówkę, paliła się cały czas i nie gasła, bez różnicy czy samochód zapalił, stał, czy jechał, oczywiście po włączeniu zapłonu. Zacząłem więc sprawdzać układ. Bezpiecznik ok, czujniki nie były wyjmowane ale kable do nich prowadzące w idealnym stanie. Niestety nie miałem czasu na dalsze poszukiwania, więc wymontowałem żarówkę z powrotem, aby nie świeciła po oczach. Dziś mając chwilę wsadziłem ją ponownie, niestety już nie świeci, nawet po włączeniu zapłonu. Zacząłem więc kontynuować poszukiwania, konkretnie chodziło mi o przekaźniki. Pod tylną kanapą ich niestety nie znalazłem, ale zauważyłem co innego. Mianowicie z lewej i prawej strony kanapy są oryginalne wtyczki z gniazdami, dwuprzewodowe. Ku mojemu zdziwieniu po obu stronach były one rozłączone. Czy może to skutkować niesprawnym ABS? Szczerze powiedziawszy bałem się je z powrotem podłączać bo staram się trzymać zasady "jak nie wiem do czego, nie ruszam". Proszę o pomoc w zidentyfikowaniu tychże wtyczek jak również podrzucenie pomysłów co dalej robić z ABSem
Z góry dzięki za pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak to ta wtyczka, ale ciekawe czy coś to da jeśli nawet kontrolka już nie chce się zapalić. Jeśli sterownik ABS jest mocno niesprawny albo niema zasilania to nawet vagiem się nie połączysz.
Sprawdź jak ci się zechce sprawdź czy dochodzi zasilanie do tego komputera na czarno-niebieskim oraz masy na trzech brązowych.
Sprawdź jak ci się zechce sprawdź czy dochodzi zasilanie do tego komputera na czarno-niebieskim oraz masy na trzech brązowych.
Dobra, zaraz podłącze te wtyczki i sprawdzę jeszcze raz kontrolkę, może tylko żarówka nie styka. Póki co dzięki za pomoc
[ Dodano: 2011-07-07, 18:41 ]
Jaja jak berety! Spiąłem wtyczki, poprawiłem żarówkę i ABS działa jak fabryka chciała :mrgreen: Swoją drogą ciekawy pomysł na wyłącznik ABS :mrgreen: Jeszcze raz dzięki za pomoc
[ Dodano: 2011-07-07, 18:41 ]
Jaja jak berety! Spiąłem wtyczki, poprawiłem żarówkę i ABS działa jak fabryka chciała :mrgreen: Swoją drogą ciekawy pomysł na wyłącznik ABS :mrgreen: Jeszcze raz dzięki za pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Witam nie wiem czy ktoś jeszcze tu zagląda ale mam podobny problem i już się z nim bawię, a mianowicie kupiłem auto od kumpla i podpiął kiedyś kompa do niej żeby zobaczyć czy wszystko ok i wyszło ze błąd na czujniku koła tylnego lewego. wiec po mojej diagnostyce okazało się ze był brak pierścienia ABS'u ale to no problemo kupiłem założyłem no i kontrolka dalej świeci sprawdzałem bezpiecznik cały ale ku mojemu zdziwieniu gdy sprawdzałem multimetrem na kostce od tylnych czujników był brak napięcia. Gdy pojechałem do znajomego na kompa to nawet nie udało mu się wejść w układ ABS'u bo odrazu mu błąd wyskakiwał i nie mógł się tam dostać. i takie moje pytanie jak mogę sprawdzić czy komp ABS'u jest sprawny i pompę również??? Mam nadzieję że ktoś tu jeszcze zaglądnie i mi odpisze
dodam ze posiadam audi 80 avant 1Z 95r.
dodam ze posiadam audi 80 avant 1Z 95r.
Z tego co mi wiadomo, to chyba jednak nie masz racji. Czujniki ABS oparte są o Hallotron. Krótka lektura http://pl.wikipedia.org/wiki/Hallotron Zasada jest taka sama jak w czujnikach położenia wału. Gizmak, opisz dokładnie problem. Interfejs w ogóle nie może połączyć się ze sterownikiem, czy po prostu wyskakuje błąd czujnika?