Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD SB] Metaliczne cykanie

pcheos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:06
Lokalizacja: Knurów

[B3 1.6 TD SB] Metaliczne cykanie

Post autor: pcheos » 22 kwie 2012, 13:13

Witam kolegów. Wraz ze wzrostem temperatury silnika pojawia się głośne, metaliczne cykanie dochodzące z silnika. Co to może być ? Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 22 kwie 2012, 13:25

A oleju masz w normie :?:

pcheos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:06
Lokalizacja: Knurów

Post autor: pcheos » 22 kwie 2012, 13:55

Tak, w normie. Regularnie sprawdzam stan oleju i dolewam.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 22 kwie 2012, 14:35

Może za słabe ciśnienie oleju masz jak się rozgrzeje silnik :idea:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 22 kwie 2012, 14:41

Na poczatek warto zmierzyc cisnienie oleju na zimnym i rozgrzanym silniku. Jesli wartosci beda w normie to prawdopodobnie stukaja szklanki hydropopychaczy. Na jakim oleju jezdzisz?

pcheos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:06
Lokalizacja: Knurów

Post autor: pcheos » 22 kwie 2012, 14:51

Od dłuższego czasu używam Superolu 15W40. Czy to dobrze, czy to źle - sam już nie wiem. W internecie jest dużo opinii na temat używania tego właśnie oleju do wyeksploatowanych silników i większość przemawia za tym, żeby używać.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 kwie 2012, 15:10

pcheos pisze:Od dłuższego czasu używam Superolu 15W40. Czy to dobrze, czy to źle - sam już nie wiem. W internecie jest dużo opinii na temat używania tego właśnie oleju do wyeksploatowanych silników i większość przemawia za tym, żeby używać.
Wywal to. Płukanka i Valvoline Maxlife diesel 10W40

pcheos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:06
Lokalizacja: Knurów

Post autor: pcheos » 22 kwie 2012, 15:14

Czy przejście z mineralnego na półsyntetyk nie rozszczelni mi motoru ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 kwie 2012, 15:17

Jeśli nie ma wyciekow to nie powinno być po przejsciu na półsyntetyk.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 kwie 2012, 21:10

Podstawowe pytanie to ile masz już na tym oleju przejechane??

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 kwie 2012, 16:59

pcheos pisze:Od dłuższego czasu używam Superolu 15W40.

:shock:

To tylko do ciągnika taki olej, a nie do silnika z turbiną i który kręci się do 4tys obr. Jak chwile jeździsz na tym oleju to juz pewnie nie wiele z tego silnika będzie. Ciekawe jak turbina żyje.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 24 kwie 2012, 19:28

spiczi pisze:
pcheos pisze:Od dłuższego czasu używam Superolu 15W40.

:shock:

To tylko do ciągnika taki olej, a nie do silnika z turbiną i który kręci się do 4tys obr. Jak chwile jeździsz na tym oleju to juz pewnie nie wiele z tego silnika będzie. Ciekawe jak turbina żyje.

Do ciągnika i to nie każdego-do starych Ursusów to się nadaje, ale do nowszych modeli to i superolu się nie leje

pcheos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:06
Lokalizacja: Knurów

Post autor: pcheos » 25 kwie 2012, 19:30

Jakiś czas już jeżdżę...turbina dmucha 0,6 bo nie dawno była mierzona. Co radzicie ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 kwie 2012, 20:04

Radzimy ci zlać ten syf i zalać porządny olej a jaki to poszukaj na forum bo był bardzo obszerny temat na temat olejów...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 25 kwie 2012, 22:43

Cięzko powiedzieć co w takiej sytuacji będzie najlepsze. Każda decyzja jest ryzykowna, jazda na tym superolu chyba najbardziej. Ja kupił bym jakiś dobry olej mineralny 15w40 mobil, valvoline, liquy moly i filtr oleju. Wymienił bym i miał nadzieje że silnik nie padnie. lub nie zgubi ciśnienia.

Ile tego oleju superolu bierze na 1tys km? Ile na mim zrobiłeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl