Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 16V ACE] Wysokie wolne obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[2.0 16V ACE] Wysokie wolne obroty

Post autor: rafalaudi1 » 10 kwie 2012, 19:14

Panowie, Sam się zastanawiam jak do tego doszło ale problemy z odpaleniem były spowodowane zamianą przewodów czyli kostka krokowca poszła do sondy lambda i na odwrót.
Zamieniłem tak jak powinno być tyle że silnik dostał szalonych obrotów i nie jestem w stanie ich ustawić.
Wcześniej wtrysk był ustawiany na analizatorze spalin i zaczeły się pojawiac problemy z odpaleniem.
Teraz sa bardzo wysokie obroty. Jak skręcam śrubę we wtrysku to silnik jakoś nieróno pracuje i szarpie nim jak budowlańcem po 10 - obroty schodzą do 1100.
Żeby silnik chodził równo trzeba ustawić obroty na 1500-1600 obrotów.
Jak odebnę wtyczkę od krokowca to obroty spadają aż do zgaśnięcia.

Z tego co wiem to wolne obroty reguluje krokowiec ale może jest jeszcze jakaś regulacja?

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 11 kwie 2012, 13:18

Raczej musisz wymienić silniczek krokowy

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 22 kwie 2012, 17:14

Podsumowanie na dzień 22.04.2011:
Założony wtrysk od 2.0 16v, nowy krokowiec i nadal są wysokie wolne obroty.
Odpinam krokowca i obroty schodzą na 1tyś obr/min czyli to co powinno być. Tyle że normalne odpięcie krokowca powinno spowodować zgaśniecie silnika.
Zastanawia mnie jeszcze przepustnica bo po odpięciu kostki białej nagle obroty robia się bardzo wysokie (nie wiem ile bo podłączyłem spowrotem aby silnik nie wypadła z mocowanie takie dostał obroty).

Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Zastanawiam się jak zachowują się inne auta na mechanicznym przy nieszczelności na dolocie - powinny gasnąć czy wzrastają obroty.

Awatar użytkownika
Error
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sie 2011, 15:44
Lokalizacja: Beskidy mountains

Post autor: Error » 24 kwie 2012, 19:40

rafalaudi1 ja mam ACE to mogę dla Ciebie zrobić eksperyment z obrotami, krokowcem itp. Napisz tylko co chciałbyś wiedzieć, czyli jak się silnik zachowuje po odłączeniu czego itd. Ja na benzynie jak odłączę krokowca to absolutnie nie ma żadnej reakcji. Podłączałeś Vag-a ?
U mnie kiedyś zdarzyło się że krokowiec się zawiesił w czasie jazdy i objawiało się to tym że obroty skoczyły z wolnych na różnie raz 3000 raz 2500 i tak trzymały. po podłączeniu Vag-a błąd : zawór biegu jałowego przerwa lub zwarcie do masy. po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 25 kwie 2012, 17:24

Error, Vaga nie podłączyłem bo tu coś jest pokombinowane z kablami. Pozatym mam windows 7 i za chiny nie umiem zainstalować sterowników do przewodów od Viakena.
Widzisz a u mnie jak odłączę krokowca to obroty się stabilizują i pozostają na 1000obr. ale na 900 nie schodzą.
Ciekawi mnie jak się zachowuje twój silnik gdy odpinasz białą kostkę od przepustnicy - u mnie strasznie idą obroty do góry aż boję się że silnik wyskoczy.
Krokowce mam dwa i na obu jest to samo a oba ori.

Awatar użytkownika
Error
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sie 2011, 15:44
Lokalizacja: Beskidy mountains

Post autor: Error » 25 kwie 2012, 19:48

Przepustnicę mam od NG bo silnik lepiej oddycha :P ale jak odłączę białą kostkę to obroty nieznacznie wzrastają ale niezauważalnie może o 50obr/min. Krokowca jak odłączę na benzynie to obroty spadają do ok 700-800 (wcześniej na lpg sprawdzałem ale krokowy nie ma nic wspólnego z gazem). Bez Vag-a ciężko znaleźć przyczynę, masz LPG ? Jeżeli tak to jak chodzi na gazie? Nieszczelności w dolocie przy mechanicznym wtrysku raczej nie wpływają na wolne obroty, ja przy przepustnicy mam 2 zaślepione króćce jeden przed a drugi za przepustnicą i po wyjęciu zaślepek silnik prawie nie reaguje obrotami a słychać jak zasysa "lewe powietrze"

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 25 kwie 2012, 20:32

Error, błędem był człowiek który grzebał wcześniej przy tym aucie. Ja poprostu powtórzyłem jego błędy i cały czas miałem problemy z silnikiem. W sumie to wymieniłem silnik i cały osprzęt.
Dziś zakupiłem nowy czujnik w blok Boscha i dzięki bogu go nieotwarłem z worka.

A więc wyjaśnieni: kostki są takie same (dwupinowe) - kostka krokowca była wpięta w czujnik temperatury, kostka czujnika temperatury była wpięta w sonde lambda, kosta sondy była wpieta do krokowca. Przymierzałem się do wymiany czujnika i coś mnie podkusiło aby zerknąć na kolor przewodów. Pomyślałem że tak dla pewności zerknę w schemat instalacji - i tak to wszystko się rozwineło :lol:
Teraz pozostał mi problem dla czego aparat zapłonowy mam pod kątem (poza regulacją).

Awatar użytkownika
Error
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sie 2011, 15:44
Lokalizacja: Beskidy mountains

Post autor: Error » 25 kwie 2012, 20:52

rafalaudi1 Dziwny ten koleś co dłubał przy tym silniku. Ustaw zapłon wg książki i później sprawdź co się dzieje z silnikiem. Ja aparat mam normalnie, tzn w polu regulacji. Napisz jak auto jeździ? przyspiesza płynnie? Strzela z wydechu przy schodzeniu z obrotów? odpala bez problemu? więcej szczegółów to jakoś do tego dojdziemy. Byłeś na spocie 22.04 w Jaworzu?

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 25 kwie 2012, 21:02

Error, Na spocie nie byłem bo nie mogłem ogarnąć zielonej a szara była na wyjeździe. Bardzo żałuje bo chciałem poznać ludzi. Myślę że grill u mnie na tarasie będzie dobrą okazją.

Ogólnie auto chodzi ok. ma minimalne falowanie obrotówtak 10-15 obrotów na minute. Strzałów nie ma. Kurde mogłem się spodziwać takiego misz maszu po tym co działo się z tym autem i do jakich fachowców wysyłał je poprzedni właściciel.

Awatar użytkownika
Error
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sie 2011, 15:44
Lokalizacja: Beskidy mountains

Post autor: Error » 25 kwie 2012, 21:15

Hmmm ciężko tak w sumie stwierdzić co mu nie pasuje z tymi obrotami, trzeba by było ogarniać wszystko od podstaw. Ustawić wszystko co można na fabryczne ustawienia i po kolei szukać bo inaczej ciężko, jak ręce wciskał każdy "specjalista" to potem ciężko dojść do ładu. Jak miałem NG to też zmieniałem krokówki miałem 3 i na każdej to samo, a się okazało że sterownik silnika szlag trafił i nie sterował wogóle krokowym. Odnośnie Vag-a to ja mam Windowsa Viste i śmiga polski Vag 4.9

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 25 kwie 2012, 21:23

Error, własciciele byli tak oszczędni że dawali go do naprawy typowi który we wsi naprawiał ciągniki rolnicze. Precyzja mechanicznego go zabiła.
Niestety jak wypinałem stary silnik to każdą wtyczkę opisywałem tak jak była wpięta sądząc że napewno miał rację mechanik. No i tak półroku męczyłem się z tym na wszelkie sposoby.
Jak kiedyś będzie możliwość to postaram się odwiedzić góry no chyba że będzie jakiś spot wcześniej - tak czy siak fajnie będzie oblukać twoje wozidło szczególnie ze względu na LPG.

Teraz zabieram się za sprawdzanie wszystkiego z tym co ksiązki piszą.

Awatar użytkownika
Error
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sie 2011, 15:44
Lokalizacja: Beskidy mountains

Post autor: Error » 25 kwie 2012, 21:32

rafalaudi1, wszyscy się dziwią jak to moje gaziwo chodzi w mechanicznym wtrysku, że niby sekwencja nie ma prawa bytu a jednak :-P nie wyobrażam sobie bez niej życia codziennego :-)
Ja będę śledził spoty i postaram się przyjechać na każdy możliwy, jak kryspinów wypali w tym roku to jestem na mur beton :-)

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 09 paź 2012, 20:58

Error, oraz inni forumowicze. Przyczyną wysokich wolnych obrotów było ......
........UWAGA......bezpiecznik nr 28 15Amperowy. Na oko był dobry ale po sprawdzeniu miernikiem nie było reakcji. Dobry bezpiecznik powinien pokazać opór zerowy.
Tak więc dla potomnych oko może oszukać.
Po nowym bezpieczniku wszystko wróciło do normy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl