Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI]przepływomierz bosch(jak sprawdzic)

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

[B4 1.9 TDI]przepływomierz bosch(jak sprawdzic)

Post autor: daro26 » 03 paź 2007, 19:34

koledzy jak sprawdzic przepływke boscha czy dziala prawidłowo( mozna ja mierzyc miernikiem?czy jakies inne sposoby?
jeszcze jezdzi :-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 03 paź 2007, 20:46

Mam tylko coś takiego może pomoże

Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego przepływu powietrza.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 4 i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego przepływu powietrza i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1, 2, 3 i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić ekran, jeżeli taki istnieje:
Upewnić się, czy kable czujnika nie ulegają zwarciu z powodu podłączenia ekranu. Upewnić się, czy ekran podłączony jest do uziemienia.
Sprawdzić sygnał masowego przepływu powietrza:
Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i porównać z pokazanym obrazem.


A najlepiej podłączyć drugi

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 09 paź 2007, 17:20

minon1, a masz ty moze swojego tdi z przeplywka boscha i moglbys u siebie sprawdzic rezystancje miedzy poszczegolnymi pinami w przeplywce po zdjeciu wtyczki przykladowo;2&3 ,2&4,1&4,4&3
jeszcze jezdzi :-)

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 09 paź 2007, 19:38

Obrazek Obrazek

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 09 paź 2007, 20:04

tryni81, dzieki wielkie to juz wiemy jakie wartosci dla czujnika powietrza wlotowego a moze masz tam gdzies jeszcze wartosci polorzenia klapki przeplywomierza w pozycji zamknietej miedzy pinami 2&3 i 2&4 oraz w pozycji pelnego otwarcia miedzy pinami 2&3 i 2&4
jeszcze jezdzi :-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 09 paź 2007, 20:18

daro26 pisze:minon1, a masz ty moze swojego tdi z przeplywka boscha
Niestety dla Ciebie i stety 4me mam Pierburga.

hubresm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2007, 13:14
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: hubresm » 10 paź 2007, 11:47

tryni81 z jakiej kśiążki te scany i skąd ją wziąć :?:

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 10 paź 2007, 13:21

skany są z książki vw passat model 88-96 wydawnictwa WKŁ ściągnąłem z neta
co do wartości położenia klapki to podałem jak sprawdzić metodą napięciową

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 10 paź 2007, 16:28

tryni81 pisze:skany są z książki vw passat model 88-96 wydawnictwa WKŁ ściągnąłem z neta
co do wartości położenia klapki to podałem jak sprawdzić metodą napięciową
tryni81 a gdzie sa te wartosci napiecia bo ja ich nie widze :cry:juz sa ok dzieki :-D

[ Dodano: 2007-10-11, 18:14 ]
koledzy zmierzylem napiecie na przeplywce jak auto bylo zagrzane i mysle ze cos jest nie tak z ta przeplywka co sadzicie o tym

[ Dodano: 2007-10-11, 21:29 ]
a i napiecie miedzy 2&3 po wlaczeniu zaplonu wynosi 4,31V a powinno okolo 5V
jeszcze jezdzi :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga