[B4 1.9 TDI]przepływomierz bosch(jak sprawdzic)
[B4 1.9 TDI]przepływomierz bosch(jak sprawdzic)
koledzy jak sprawdzic przepływke boscha czy dziala prawidłowo( mozna ja mierzyc miernikiem?czy jakies inne sposoby?
Mam tylko coś takiego może pomoże
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego przepływu powietrza.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 4 i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego przepływu powietrza i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1, 2, 3 i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić ekran, jeżeli taki istnieje:
Upewnić się, czy kable czujnika nie ulegają zwarciu z powodu podłączenia ekranu. Upewnić się, czy ekran podłączony jest do uziemienia.
Sprawdzić sygnał masowego przepływu powietrza:
Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i porównać z pokazanym obrazem.
A najlepiej podłączyć drugi
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego przepływu powietrza.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 4 i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego przepływu powietrza i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1, 2, 3 i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić ekran, jeżeli taki istnieje:
Upewnić się, czy kable czujnika nie ulegają zwarciu z powodu podłączenia ekranu. Upewnić się, czy ekran podłączony jest do uziemienia.
Sprawdzić sygnał masowego przepływu powietrza:
Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i porównać z pokazanym obrazem.
A najlepiej podłączyć drugi
tryni81 a gdzie sa te wartosci napiecia bo ja ich nie widze juz sa ok dziekitryni81 pisze:skany są z książki vw passat model 88-96 wydawnictwa WKŁ ściągnąłem z neta
co do wartości położenia klapki to podałem jak sprawdzić metodą napięciową
[ Dodano: 2007-10-11, 18:14 ]
koledzy zmierzylem napiecie na przeplywce jak auto bylo zagrzane i mysle ze cos jest nie tak z ta przeplywka co sadzicie o tym
[ Dodano: 2007-10-11, 21:29 ]
a i napiecie miedzy 2&3 po wlaczeniu zaplonu wynosi 4,31V a powinno okolo 5V