Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Kolejny projekt turbo w abk !!! :)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 26 kwie 2012, 00:18

czyli wał w bloku ABK wytrzyma większe obciążenie niż w bloku ACE ? Chyba że jest mocniejszy wał w innych modelach audi/vw pasujący do bloku ABK?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 26 kwie 2012, 07:45

Najlepszy jest blok 2E wał jest wszedzie taki sam, wiec szukaj czegoś co ma natryski na denka mozliwie duza miske olejową i najmasywniejsze podpory.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 26 kwie 2012, 14:28

Mówi się ze 2E i ABK to bliźniacze bloki, silniki. Jak jest w praktyce?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 26 kwie 2012, 15:27

Bo i jest tak ze to bliźniacze bloki, ale 2E ma inne natryski z tego co sie orientowałem być moze podnoszą one ciśnienie w całym układzie.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 26 kwie 2012, 21:12

Dzięki za odpowiedz ,mam kolejne pytanie - czy blok 2E(ABK) spasuję z głowica 1.8 (np.PF,PG), jeżeli jest to możliwe, co będzie skutkiem połączenia tych elementów (zmiana stopnia sprężania czy może coś więcej). <piwo>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 26 kwie 2012, 21:24

Tego juz nie wiem :-D Ale ogolnie ETKA Twją przyjaciołką, prawnopodobnie jeśli spasuje głowca to zwiekszy sie stopień spręzania, tylko nie wiem po co pchać sie w tak bezsensowne przerobki.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 26 kwie 2012, 21:44

To tylko pytania :D Na realizacje przyjdzie czas :)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Re: [B4 ABK] Kolejny projekt turbo w abk !!! :)

Post autor: turbofin » 27 kwie 2012, 23:17

snufflux pisze:Witam serdecznie, strasznie nurtowal mnie temat turbo w abk, dlugo nad tym myslalem, i w koncu wzialem sie nad praca wstawienia do mojej audi turbo. Poki co, jestem na etapie podlaczania wydechu do turbo i podlaczenia wszystkich wezy od turbo do kolektora i przeplywomierza, ale praca idzie ku dobremu :) kolektor wraz z turbo podszedl z passata b5 1.9 tdi 110 km, turbina z kolektorem juz zamontowana i podlaczone smarowanie, jedyna praca przy kolektorze to bylo uciac cale mocowanie od egr i zaspawanie tego, smarowanie podlaczone z wolnego miejsca przy czujniku oleju oraz spust oleju z turbo poszedl do bloku przy misce, poki co troche brak czasu i weny na konczenie mojego projektu ale niedlugo powinienem sie wyrobic, wszystko bede potem opisywal co zrobilem aby to poskladam, niestety bez fotostory :( oto filmik ktory przedstawia pierwsze odpalenie, niestety bez pospawanego kolektora po egr i tlumika, oto on Moc w jaka celuje to okolo 170-180 km, czy uda mi sie z tegoo tyle wykrzesac, okaze sie po zlozeniu i dostrojeniu wszystkiego. niedlugo umieszcze drugi filmik juz po zlozeniu ktory przedstawi efekty jak to jedzie, mam nadzieje ze bedzie sie oplacalo. Piszcie i komentujcie.

Pomysl z dolożeniem doladowania do ABK jest bardzo ciekawy. Moc w jaka celujesz jest do zrobienia tylko obawiam się, że masz jeszcze daleka drogę do osiagniecia tego co planujesz...
Zasadnicza sprawa to dobierz turbinę pod doladowanie jakie chcesz uzyskać. Skorzystaj z mapy i będziesz wiedzial ile jest wstanie napompowac przy jakich obrotach.
Policz sobie ile musisz odprężyć silnik do planowanego doladowania.
Jeśli ma to być niskie doladowanie do 0,4 bara to nie musisz odprężać.
Musisz wysterować mieszanke,aby EGT i AFR bylo odpowiednie.

Dzialaj, zobaczymy co z tego wyjdzie ;-)

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 30 kwie 2012, 17:34

Mam takie pytanko chodzi mi o silnik 2.0 8v UAA <ok> zaznaczam od razu ze był montowany w VW Logus-ie (taki brazylijski ford escort ) wiecie może jak jest zasilany, wszędzie jest podane gaźnik/wtrysk w kolektor dolotowy, a silniczek rozwija moc 125 KM, jest jeszcze silniczek 2.0 8v ULB o mocy 120 KM też jest napisane gaźnik/ wtrysk w kolektor dolotowy. Może ktoś wiecej powie na temat tych silniczków <piwo>

Awatar użytkownika
Radar_radek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 gru 2009, 14:09
Lokalizacja: Szczecin / Gorzów

Post autor: Radar_radek » 22 maja 2012, 18:19

Silnik wytrzyma bez wiekszej rzezby do 1bara wiec spokojnie mozesz dmuchac 0,8 bara i zyskasz troche Nm i kucy.
Proponowalbym ci go odprezyc, niech ci wytna aluminiowa podkladke cnc na wzor uszczelki glowicy i poprzedzisz to wlasnie dwoma uszczelkami glowicy i bedzie trzymac.

Druga kwestia turbosprezarka od 1.9tdi do 2.0 benzyny jest duzo za mala, poszukaj sa dostepne np od omegi 2.5 td, albo bmw tds.

Jesli chodzi o mechanike pompa od audi 2.0 16V bije do 6 barow wiec powinna dac rade ale wieksze wtryski by sie przydaly, bo mocy ci bedzie brakowac i brakowac z czasem :)

jesli chodzi o strojenie to kupujesz deta3 do tego sonde szerokopasmowa i jezdzisz i stroisz.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 maja 2012, 23:14

Ta wytrzyma 1 bar bo pewnie kto to kiedyś sprawdził. :-D Sorry ale jesli proponujesz aluminiową przekładkę do odprężania to znasz sie tyle a turbieniu co nic :-D Sprezarka do turbienia benzyny nadaje sie tak samo od 1.9 i 2.5 obydwie nadmuchaja tyle co nic :lol:

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 23 maja 2012, 00:46

KAROLAS123 oj tam oj tam nieznasz się :-P mało ważne że aluminium topi się chyba w 400/600 stopniach. ALe na 100% bedzie przy 1 barze ze 150 ps no może 160 ps :mrgreen:

Bzdura totalna przerabianie tego silnika :mrgreen:

Awatar użytkownika
Radar_radek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 gru 2009, 14:09
Lokalizacja: Szczecin / Gorzów

Post autor: Radar_radek » 23 maja 2012, 15:16

karolas123 pisze:Ta wytrzyma 1 bar bo pewnie kto to kiedyś sprawdził. :-D Sorry ale jesli proponujesz aluminiową przekładkę do odprężania to znasz sie tyle a turbieniu co nic :-D Sprezarka do turbienia benzyny nadaje sie tak samo od 1.9 i 2.5 obydwie nadmuchaja tyle co nic :lol:
Mam za soba dwa projekty, mowie tu o jak najmniejszych kosztach, aluminiowa podkladka spokojnie wytrzyma, w silniku forda sierry 2.0 dohc zhamowane 170kucy gdzie w serii mial 125, doladowanie bylo 1,2bara, co jest najsmiesniejsze wszystko na seryjnym kompie sterowanie bylo za pomoca dodatkowego wtrysku w kolektorze ssacym uruchamianego recznie, auto jezdzi juz 4 lata i ma sie dobrze, nie spala oleju i zadnych niepokojacych objawow. Z tym ze zastosowalismy tam jeszcze inny patent, zrobiony zostal natrysk oleju na denka tloków. Jestem w trakcie uturbiania silnika V6, baza jest silnik scorpio 2.4 V6 do tego turbosprezarka holset hx40, wiec jak masz jakies pytania to pisz pw.

glupota jest pisanie i teoretyzowanie, podobne opinie byly przy projekcie 2.0 dohc turbo wlasnie wszyscy gadali ze silnika nie da sie uturbic, bo glowica nie wytrzymuje serii, pekaly ponoc jak glupie, auto jak pisalem do dzis smiga.



Ogolnie jak chcesz troche wiecej sie dowiedziec praktyki nie tylko teoretyzowania i czytania glupot typu: poco ? tloki ci splyna itp to zapraszam na strone
www.skogenracing.com tam masz kopalnie wiedzy znajdziesz w dziale projekty nie jedno zaturbione audi.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 23 maja 2012, 15:32

Ludzie robią różne rzeczy i one działają. Nie trzeba szukać za granicą wystarczy wejść na street racing forum, Tam jest mase projektów zbudowanych w polsce. Które są na światowym poziomie.

Każdy silnik da się uturbić pytanie jest o sens i koszt i ewentualne zyski.

Awatar użytkownika
Radar_radek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 gru 2009, 14:09
Lokalizacja: Szczecin / Gorzów

Post autor: Radar_radek » 23 maja 2012, 15:47

Tak jak pisze kolega wyzej, sredni przeliczyk 1KM =100zl, druga sprawa najtanszy zysk mocy to swap jesli chodzi o modyfikacje naszego auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl