[Audi 80 b4 ABK + LPG]Przerywa przy lekim dodaniu gazu
[Audi 80 b4 ABK + LPG]Przerywa przy lekim dodaniu gazu
Witam, posiadam audi 80 b4 abk. Mój problem wygląda następująco. Auto dość ładnie odpala, na zimnym jest wszystko ok, jednak jeżeli auto trochę się nagrzeje to po wciśnięciu pedału gazu na biegu jałowym obroty falują. Nie mogą ustabilizować się tylko oscylują pomiędzy 650 a 1200. Przy 650 auto samo podwyzsza sobie obroty zeby nie zgaslo i tak cały czas. Drugim problemem jest to że przy lekkim dodawaniu gazu (na ciepłym silniku) auto delikatnie przerywa tak jakby na 0.5 sekundy przestało dostawać paliwo dziele się tak na benzynie i gazie, jak się da gaz do dechy to ciągnie dobrze i nie przerywa . Na zimnym silniku ten objaw nie występuje a dzieje się tak na benzynie i na LPG. Koledzy co to moze byc ? Pozdrawiam i liczę na odpowiedź.
Ps.
Dodam że czyściłem silniczek krokowy tzn. regulator wolnych obrotów.
Ps.
Dodam że czyściłem silniczek krokowy tzn. regulator wolnych obrotów.
do sprawdzenia przeplywomierz jezeli masz mozliwosc podmienic od kogos kto ma ABK
dodatkowo jezeli by przepływka byla ok sprawdz czujnik polożenia przepustnicy jest pod spodem kolektora wydechowego do niego idzie wtyczka obadaj kable dokladnie potrafia sie przecierac przez twardy z biegiem lat pancerz nie zaszkodzi zerknac na krokowca
ale pierwsza rzecz to przepływomierz u siebie caly osprzet wymienilem a auto dalej swirowało nawet po dokładnym sprawdzeniu przeplywki miernikiem bylo ok a okazalo sie ze jednak do wymiany byl
dodatkowo jezeli by przepływka byla ok sprawdz czujnik polożenia przepustnicy jest pod spodem kolektora wydechowego do niego idzie wtyczka obadaj kable dokladnie potrafia sie przecierac przez twardy z biegiem lat pancerz nie zaszkodzi zerknac na krokowca
ale pierwsza rzecz to przepływomierz u siebie caly osprzet wymienilem a auto dalej swirowało nawet po dokładnym sprawdzeniu przeplywki miernikiem bylo ok a okazalo sie ze jednak do wymiany byl
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
- Praetorian
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 paź 2011, 20:23
- Lokalizacja: Krzemienica
No i? Posprawdzane? bo mam podobne objawy:/
Obroty jalowe mam ok, tzn okolo 800rpm na LPG i 900rpm na Pb (chyba w miare dobre, nie?) ale kiedy nagle dodam gazu (w trakcie jazdy) z bardzo malych obrotow to zachowuje sie wlasnie jak by paliwa brakowalo, albo cholera wie co - rzuca sie strasznie, zdecydowanie nasila sie na cieplym silniku. Na LPG gorzej niz na Pb. Brak paliwa to napewno nie jest, tylko nie wiem jak to wyjasnic innaczej. Wymienialem niedawno pokrywe zaworow, wiec wszystko co po drodze poodpinalem, moze to miec cos z tym wspolnego?
Obroty jalowe mam ok, tzn okolo 800rpm na LPG i 900rpm na Pb (chyba w miare dobre, nie?) ale kiedy nagle dodam gazu (w trakcie jazdy) z bardzo malych obrotow to zachowuje sie wlasnie jak by paliwa brakowalo, albo cholera wie co - rzuca sie strasznie, zdecydowanie nasila sie na cieplym silniku. Na LPG gorzej niz na Pb. Brak paliwa to napewno nie jest, tylko nie wiem jak to wyjasnic innaczej. Wymienialem niedawno pokrywe zaworow, wiec wszystko co po drodze poodpinalem, moze to miec cos z tym wspolnego?
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
- Praetorian
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 paź 2011, 20:23
- Lokalizacja: Krzemienica
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
- Praetorian
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 paź 2011, 20:23
- Lokalizacja: Krzemienica
Problem niejako rozwiazany ! Jednak potrzebuje pomocy w interpretacji. Po odpięciu niebieskiego czujnika(od temperatury) auto nie przerywa, obroty nie faluja ale za to auto ciężko pali na ciepłym ( na pewno dlatego że dostaje mieszanke taką jakby był zimny). Czy uszkodzony będzie ten czujnik czy to coś innego ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jak masz multimetr to zmierz mu rezystancję, powinna być taka:imbus pisze:Czy uszkodzony będzie ten czujnik czy to coś innego ?
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω